11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    A

iPad Air 2 16GB hoe haal ik foto’s en filmpjes er vanaf

Ik heb een iPad Air 2 uit 2015 met maar 16 GB. Ik heb een iCloud abonnement. Dus mijn bestanden staan in de cloud. Mijn iPad is vol. Hoe kan ik de foto’s en video’s er vanaf halen zodat er ruimte ontstaat op mijn iPad, maar dat de gegevens toch in mijn iCloud blijven staan? Als ik nu namelijk naar foto’s ga dan zie ik het totaal van de foto’s die ik zowel op mijn iPad als iPhone heb staan. Er is geen onderscheid meer.

Bijdrager
    KarelWillem

Kort antwoord: dat kan NIET.

Alles wat je op je iPad verwijdert, verwijder je ook uit iCloud.

Een iCloud-only optie is er niet.

Daarom gebruik ik al jaren Google Photos.

Dan kan je ze gewoon van je device af zwiepen, maar blijven ze wel in de cloud beschikbaar.

Bijdrager
    Lisannee

Bedoel je echt verwijderen, of gewoon omzetten naar een ander apparaat. Misschien is het een idee om vanaf je iCloud de foto’s en video’s op een externe harde schrijf of USB of iets dergelijks te zetten? Dan heb je het niet meer op je iCloud staan maar heb je de foto’s en video’s toch nog ergens bewaard.

Bijdrager
    Kwadraatje

Wat wel/ook kan, is in Instellingen->Foto’s de optie ‘Optimaliseer iPad-opslag’ aanvinken. Dat kan al wat schelen. Maar hoe dan ook is 16 GB opslag naar de huidige maatstaven niet zo veel meer.

Bijdrager
    KarelWillem

Lisannee op 15 september 2020 om 14:23
    Bedoel je echt verwijderen…

Hoe kan ik de foto’s en video’s er vanaf halen zodat er ruimte ontstaat op mijn iPad, maar dat de gegevens toch in mijn iCloud blijven staan?

Verwijderen van de iPad, maar laten staan in iCloud. Dus niet ‘echt’ verwijderen.

• Deze reactie is gewijzigd 1 week, 2 dagen geleden door KarelWillem.
    Bijdrager
    A

<p class=”cite”>Lisannee op 15 september 2020 om 14:23</p>
    Bedoel je echt verwijderen, of gewoon omzetten naar een ander apparaat. Misschien is het een idee om vanaf je iCloud de foto’s en video’s op een externe harde schrijf of USB of iets dergelijks te zetten? Dan heb je het niet meer op je iCloud staan maar heb je de foto’s en video’s toch nog ergens bewaard.

Dat is ook een optie, maar hoe doe ik dat? Want ik zou dan specifiek de foto’s en video’s die op mijn iPad staan bijv op een pc willen zetten. Is dat mogelijk?

Bijdrager
    A

<p class=”cite”>Kwadraatje op 15 september 2020 om 14:25</p>
    Wat wel/ook kan, is in Instellingen->Foto’s de optie ‘Optimaliseer iPad-opslag’ aanvinken. Dat kan al wat schelen. Maar hoe dan ook is 16 GB opslag naar de huidige maatstaven niet zo veel meer.

Dit heb ik al gedaan 😅

Bijdrager
    Kwadraatje

<p class=”cite”>A op 15 september 2020 om 22:34</p>

<p class=”cite”>Lisannee op 15 september 2020 om 14:23</p>

Dat is ook een optie, maar hoe doe ik dat? Want ik zou dan specifiek de foto’s en video’s die op mijn iPad staan bijv op een pc willen zetten. Is dat mogelijk?

Zeker: https://support.apple.com/nl-nl/HT205323

• Deze reactie is gewijzigd 1 week, 1 dag geleden door Kwadraatje.
    Bijdrager
    Bas_G5

Ik had hetzelfde probleem met een iPad die helemaal vol met iCloud foto’s zat. Wat ik heb gedaan is iCloud-foto’s uit zetten op de iPad (en echt goed dubbelchecken dat het uit staat in zowel de iCloud instellingen en de instellingen van Foto’s). Daarna hang je de iPad met de USB kabel aan je Mac en gebruik je het programma Fotolader om de foto’s eraf te halen en/of te verwijderen van de iPad.

Bijdrager
    SvS

<p class=”cite”>Bas_G5 op 16 september 2020 om 09:00</p>
    Ik had hetzelfde probleem met een iPad die helemaal vol met iCloud foto’s zat. Wat ik heb gedaan is iCloud-foto’s uit zetten op de iPad (en echt goed dubbelchecken dat het uit staat in zowel de iCloud instellingen en de instellingen van Foto’s). Daarna hang je de iPad met de USB kabel aan je Mac en gebruik je het programma Fotolader om de foto’s eraf te halen en/of te verwijderen van de iPad.

Moet dat niet andersom? Eerst laden op de computer en dan iCloud uitzetten? Dan heb je het sowieso al gearchiveerd op de computer.

Bijdrager
    Bas_G5

<p class=”cite”>SvS op 16 september 2020 om 10:02</p>

<p class=”cite”>Bas_G5 op 16 september 2020 om 09:00</p>

Moet dat niet andersom? Eerst laden op de computer en dan iCloud uitzetten? Dan heb je het sowieso al gearchiveerd op de computer.

In mijn geval niet. Alle foto’s had ik al in iCloud zitten, ik wilde ze alleen niet op mijn iPad hebben. Op mijn computer staat ook iCloud foto’s aan en die krijgt een backup via Time Machine.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.