11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    sedikit

[opgelost]iPad accu vervangen in Amsterdam

Heb tevergeefs gezocht in OMT-archief:

Ik wil mijn accu van de iPad (3) laten vervangen (is al 6 jaar of zo in gebruik…)

-Kan dat?

-Zo ja, wie weet in Amsterdam een betrouwbaar adres?

Alvast mijn dank!

• Dit onderwerp is gewijzigd 3 weken, 2 dagen geleden door  sedikit.

Bijdrager
    GoeieDag

In de Apple Store voor €99.

Ik weet niet of er (betrouwbare) adressen zijn die het voor minder doen.

Bijdrager
    EagerB0bNerd

ja, Apple store. Anders mac repair

Bijdrager
    sedikit

GoeieDag en EagerB0bNerd,

Bedankt! Het ging me niet zozeer om de prijs, maar meer om of men ĂĽberhaupt wel een accu kan/wil vervangen. ik had via Google gelezen dat b.v. Apple het niet deed. Wel dus. Opgelost!

Bijdrager
    McPim

sedikit op 30 augustus 2019 om 15:41
    ..maar meer om of men ĂĽberhaupt wel een accu kan/wil vervangen. ik had via Google gelezen dat b.v. Apple het niet deed. Wel dus..

Ik zou het toch eerst even navragen mocht je voor de Apple optie willen gaan. De iPad 3e generatie wordt beschouwd als ‘verouderd’ door Apple.

Apple heeft alle services voor verouderde hardwareproducten zonder uitzonderingen beëindigd. Serviceproviders kunnen geen onderdelen voor verouderde producten bestellen.

https://support.apple.com/nl-nl/HT201624

Bijdrager
    GoeieDag

Goede aanvulling, McPim. De iPad naamgeving door Apple is ondoorgrondelijk, want de ‘3’ komt een paar keer voor. De ‘gewone’ 3e gen, Air 3 en Pro 3e gen. Verwarrend!

Maar ik denk dat je de eerste tabel in de door mij gegeven link kunt aanhouden: als jouw model daar tussen staat, zullen ze een nieuwe accu kunnen plaatsen; als ie er niet tussen staan kun je het waarschijnlijk wel vergeten.

Nou ja, vraag na; ‘nee’ heb je….

Bijdrager
    sedikit

Apple is afgevallen dus. MacRepair ook. Die verwezen me (erg aardig) naar The PhoneLab  (meerdere vestigingen in A’dam). Die kunnen/willen het doen. Al weggebracht. Haal hem na2 uur op. € 110.-

Bijdrager
    GoeieDag

Je had Apple geprobeerd? Of direct naar MacRepair gegaan?

Laat maar horen of je tevreden bent met deze ‘levensduur’ verlenging. Want het is best wel veel geld, eenderde van de nieuwprijs van de (goedkoopste) iPad.

Bijdrager
    sedikit

Apple’s site meldt dat er geen enkele ondersteuning meer is voor de iPad 3. MacRepair had geen accu meer, en The PhoneLab heeft hem zojuist vernieuwd. Ik heb even gekeken via Google hoe zo’n vernieuwing gaat. Ik vind het veel, maar vooral nauwkeurig werk. Dan is € 110. – niet zoveel geld, want een nieuwe accu kost ± € 35.

Je hebt gelijk: het is 1/3 van de goedkoopste en nieuwste iPad. Maar ik gebruik hem nauwelijks. Alleen in het buitenland om te mailen, internetten en de kranten te lezen. Ik ben tevreden.

Bijdrager
    McPim

Ik had al eerder bij een redelijk bekende telefoonklusser bij mij in de buurt gekeken, ook €100 dus dat heb ik maar niet genoemd. De montagekosten bij een iPhone zijn daar de helft, ik denk dat het gewoon meer werk is om zo’n iPad te opereren en de verlijmde batterij los te krijgen. Daarom helaas een stuk prijziger. Met een beetje geluk kun je er weer 5 jaar mee doen en is dit een koopje.

Bijdrager
    sedikit

McPim,

Je hebt volgens mij helemaal gelijk!. Hier kun je zien hoe het vervangen gedaan wordt. Dat vind ik knap.

• Deze reactie is gewijzigd 2 weken, 5 dagen geleden door  sedikit.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.