5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    MabadosS

Ipad aansluiten op 2 mac's, sync klopt niet

Hoi,

Dit probleem heb ik zowel met mijn Ipad als mijn Iphone.

Ik heb een Mackbook Pro en een Imac.
    Op beide toestellen staat itunes en kan ik mij Ipad/Iphone aansluiten.

Alleen bij het synchroniseren loopt het één en ander fout.

Ik heb via mijn Macbook een aantal kinderfilms in Itunes gezet (dus niet aangekocht via Itunes, wel van originele dvd’s in mijn bezit, vooraleer iemand beweert dat ik illegale zaken probeer). Als ik mijn Ipad sync met mijn macbook, dan gaat dit prima en staan de films op de Ipad.
    Als ik de Ipad dan aansluit op mijn Imac en opnieuw synchroniseer, dan zijn de films verdwenen van mijn Ipad.
    Ik zou graag hebben dat in zo’n gevallen, de films van Ipad naar Imac worden gesynchroniseerd. Kan ik dat ergens instellen? Zo heb ik Itunes synchroon op alle devices.

Idem met Iphone. Ik heb een aantal beltonen aangemaakt op Imac. Sync met Imac gaat goed, sync met Macbook geeft dan weer als resultaat dat de beltonen weg zijn van mijn Iphone.

Alvast bedankt voor de hulp.

Bijdrager
    jv65

Je kan alleen je aankopen vanaf je iPhone/iPad overzetten naar je Mac. Ook kan je met maar één iTunes bibliotheek synchroniseren. Dat is altijd zo geweest en zal (hoogstwaarschijnlijk) altijd zo blijven. Je kan wel synchroniseren uitzetten en je mediabestanden handmatig (van Mac naar iPhone/iPad) overzetten.

Bijdrager
    GoeieDag

En dat heeft weer alles te maken met de eisen die de amusementsindustrie aan Apple oplegde voordat die indertijd de iTunes music store kon openen. Ze wilden niet dat de iPod (nog geen iPhone/Pad) gebruikt zou gaan worden als medium om muziek van de ene naar de andere computer (wat toen nog voornamelijk van de ene naar de andere persoon was) over te brengen. Bang als ze waren, en nog steeds zijn.

Bijdrager
    Verdult

Dus zoals bij de meeste beperkingen in het leven komt ook dit door de uitgevers, je weet wel, de mensen die eigenlijk niet zoveel doen maar toch netzoveel opstrijken als de artiesten zelf.

Bijdrager
    MabadosS

Jammer om te horen.

Het heeft volgens mij ook weinig zin om volgende redenen.

1) Ik kan altijd handmatig muziek/bestanden (aangekocht en niet aangekocht) op verschillende computers zetten.
    2) Via thuisdeling kan ik sowieso aan de bib op de Imac en Macbook pro.

Het is volgens mij ook achterhaald aangezien mensen tegenwoordig op meerdere devices werken.

Bovendien kan ik dan wel dezelfde Itunes BIB automatisch op mijn Ipad, Iphone en Ipod zetten. Maar dan wel niet automatisch op een Imac en Macbook.

Niet aan te doen, we zullen het dan maar anders organiseren.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.