13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    Cezaar

IPAD

Hallo,
    Heb een IPAD 4, 32 GB, en heeft al aardig wat uploads gehad. Ook heb ik er een nieuwe accu in laten doen. Dat is ongeveer twee jaar geleden.
    Nu pas weer een nieuwe accu. Mijn vraag is klopt het dat de accu minder lang mee kan? De IPAD doet er nu vier uur over en dan moet hij weer opgeladen worden. Weet u misschien of dit normaal is? Wegens ziekte werk ik heel de dag met de IPAD.
    Vriendelijke groet.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik neem aan dat het geen accu van Apple is?

Ja, dat kan. Er is heel veel op de markt op het gebied van accu’s.
    En daar zit ook regelmatig minder spul tussen.

Bijdrager
    SvS

Ik heb nl iPad 3 uit 2012, nog nooit iets hoeven te vervangen.
    Levensduur van de iPad-accu’s zijn over algemeen best lang.
    Als het een nieuwe accu is die niet langer dan 4 uur volhoudt, dan is het wel waar wat KW zegt.

Bijdrager
    1973

Welke apps gebruik je voornamelijk?

Bijdrager
    Niels

Ligt er aan of je een originele Apple accu hebt laten plaatsen. Daarnaast ligt het ook aan de apps die je gebruikt, zware apps/games gebruiken veel stroom.

Bijdrager
    SvS

En helderheid scherm niet te vergeten. Hoe helderder (meer lichtsterkte) hoe sneller leeg.
    Bluetooth uitschakelen als je die niet nodig hebt (standaard is ie aan), werken in achtergrond zou schelen.
    Kijk hier maar eens naar:
    http://www.iculture.nl/tips/tips-iphone-batterijduur-langer-maken/

Moderator
    Mac Daddy

Het ligt helemaal aan het gebruik van het apparaat. Ik heb exact dezelfde iPad 4 32GB en nog niet de batterij vervangen. Sommige dagen staat of ligt ie naast mij en raak ik hem nauwelijks aan. Dan zal ie aan het einde van de dag wellicht 10% hebben verbruikt. Maar ik kan ook makkelijk non-stop Youtube of Netflix kijken en dan wil ie na 4 uur wel gaan piepen om wat stroom ja. Helderheid van het scherm en dergelijk helpen ook mee, maar dat soort dingetjes gebruik ik vaker bij mijn iPhone als ik geen lader in de buurt heb.

De vraag is dus ook wat je er dan mee doet? Is het niet mogelijk om ermee te werken, terwijl hij aan de lader ligt?

Bijdrager
    1973

Precies MD, daarom stel ik ook die vraag. Kwaliteit van de accu geloof ik allemaal wel. Maar de TS geeft nog niet aan waar die precies voor wordt gebruikt.

Bijdrager
    TonE

Ik heb een oude iPad 3. De accu laadde steeds trager op en later helemaal niet meer. Ik naar een repairshop. Nieuwe accu er in maar laadde nog steeds niet. Hoefde niks te betalen maar ging met een kapotte iPad naar huis. Kreeg een ingeving, cocktailprikker, stukje keukenpapier in thinner gedoopt en en de contactjes schoongemaakt en voilà hij doet het weer. Met dank aan amateuristische reparatiewinkels.

Moderator
    Mac Daddy

In jouw geval is een contact schoonmaken inderdaad een goed idee. Maar thinner? Dat zou ik niet durven. Zou ik voor alcohol kiezen.

Moderator
    Poezenbeest

Misschien als de vraagsteller toch de hele dag op de iPad (liever zonder al te veel hoifdletters) zit, misschien kan hij antwoorden…

Getypt op een iPad uit 2008, waarvan de originele batterij het prima doet.

Bijdrager
    TonE

Ik had geen alcohol bij de hand maar nog geen nadelige gevolgen gezien van de thinner. Nou ja als het maar ontvet is het goed denk ik.

Bijdrager
    Cezaar

Hallo,
    Hartelijk dank voor jullie reacties. De meeste heb ik al gedaan. IPAD donkerder gezet. En ja het is geen accu van Apple. Daar zal het dan wel aan liggen. En ook dat ik veel YouTube kijk, vanwege ziekte. Dat klopt allemaal. Maar ik heb nog eens gekeken, maar ik zag dat de vorige nieuwe accu een jaar geleden was. Ik wacht even voor ik een nieuwe koop. Met de Accu van Apple ging hij langer mee. Datzelfde zie ik ook bij mijn iPhone. Maar ik kan zelf nergens een Apple accu kopen. Om de contactjes schoon te maken met thinner dat durf ik niet? Ik zag op tv wat ze zoal doen met de schermpjes die kapot zijn.. goeie zaken. Maar wij betalen toch wel heel veel voor een accu of schermpje. Groetjes

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.