11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    Pi@

Ipad 4 vreemde oplaadproblemen

Daar zijn al genoeg onderwerpen over zou je zeggen,maar dit is wel een hele rare. Ipad 4,originele bijgeleverde oplader en kabel, laad zeer langzaam op in stopcontacten in huis, is altijd goed gegaan maar opeens problemen. Stopcontacten doorgemeten, alles prima. Is ook een ipad mini aanwezig die geen problemen heeft. Kabels en oplader daarvan worden nooit uitgewisseld.Een iphone hebben wij niet,dus kunnen daar ook geen kabels per ongeluk van verwisseld worden.Neem ik nu ipad 4 mee als wij op weg zijn met onze camper, laad hij daar vreemd genoeg wel binnen de normale tijd op.Dit zowel op de electra als op12 v. Neem de originele oplader en kabel meestal mee. Maar heb er voor de zekerheid een namaakkabeltje en oplader van het passende voltage liggen,en daar gaat het opladen ook prima mee. De accu van de ipad is blijkbaar nog prima,en de gebruiksduur na het opladen is ook goed, zowel na het opladen in huis als in camper. Kan iemand mij misschien helpen met een oplossing voor dit probleem?

Bijdrager
    16jeffrey

Dus alleen de iPad 4 laad langzaam op en alleen bij de stopcontacten in je huis?:-|

Bijdrager
    Pi@

Ja het klinkt echt heel raar, en we zoeken ons rot naar een oplossing. De ipad doet er de hele dag over om op te laden thuis, en in de camper is het in uurtje, anderalf uur klaar.De ipad mini daarintegen, heeft geen enkel probleem,heel vaag allemaal.We hebben elk stopcontact in huis geprobeerd en doorgemeten, allerlei kabeltjes en opladers geprobeerd maar niets.Kunnen alleen nog proberen om een keer bij de buren op te laden, of bij iemand uit een andere wijk. Maar het zou toch gek zijn als dat wel werkte?

Bijdrager
    brusk

Is de iPad misschien bezig om een reservekopie te maken tijdens het opladen? Als het een grote back-up is, duurt dit misschien wat langer en wordt de wifi verbinding actief gebruikt, wat wellicht extra stroom kost?

Bijdrager
    Pi@

Hoi,je bedoeld de wifi helemaal uitzetten tijdens het opladen? Dat heb ik eigenlijk nog niet geprobeerd omdat het me onhandig lijkt,elke keer eerst de wifi weer uitzetten als ik hem even niet gebruik,ik ga dat vast elke keer vergeten.Het weer aanzetten zal wel makkelijker gaan,omdat er anders niets gebeurt? Maar het zou kunnen, in de camper is er meestal geen wifi aanwezig.ik ga het gewoon proberen.Je hoort het wel, bedankt.

Bijdrager
    brusk

Het is even een idee om te checken. Als de iPad aan de lader zit en niet gebruikt wordt, wordt ook de reservekopie gestart.

Bijdrager
    Pi@

Heb wifi uitgeschakeld. In drie uur tijd heeft hij 10 % opgeladen.Niet echt veel sneller denk ik…Is blijkbaar ook niet het probleem,jammer

Bijdrager
    16jeffrey

Heeeel vreemd dit! Ben benieuwd of iemand een oplossing heeft en wat dit dus kan veroorzaken…

Hier in Twente zeggen we wel eens (wanneer er stroomdipjes zijn): ”d’r zit kloet’n in de stroom”

In het NL: Er zitten klonten in de stroom:wink:

Bijdrager
    essiw

Kijk even bij gebruik of er apps zijn die veel energie gebruiken op de achtergrond (voordat je gaat opladen). Dingen zoals facebook. Sluit die programma’s af en kijk of het sneller gaat. Heb je ook een origineel kabeltje? Want daar kan het soms ook aan liggen.

Bijdrager
    Martin55

Ik probeer het ook maar eens; heb je thuis soms een Bluetooth verbinding actief?
    Zet dan evt de Bluetooth uit.
    Een andere mogelijkheid is, de kabel van de iPad mini eens op de iPad 4 proberen.
    Dat mag eigenlijk geen verschil geven, tenzij de kabel van iPad 4 defect is.

Bijdrager
    Pi@

Ik heb geen facebook of twitter account.En bluetooth staat altijd uit.Als ik het kabeltje van de ipad mini gebruik,laad de ipad 4 net zo langzaam op.Ik heb al diverse kabeltjes en opladers geprobeerd,maar niets van dat helpt helaas.Ook heb ik weinig apps die op de achtergrond iets doen.Dit weekend gaat ipad weer mee,en gaan we kijken of er vreemde spanningspieken vanuit de huishoud accu’s te meten zijn.Wordt vervolgd!

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.