11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    Ramon

Ipad 4 (retina) of ipad air kopen

Goedenavond,

Ik wil morgen mijn ipad mini 1e generatie gaan vervangen voor een ipad 4 (retina) of een ipad air.
    Bij dixons is het prijsverschil op dit moment €100,-

Wat zouden jullie mij kunnen aanbevelen en wat is het verschil buiten het gewicht en de dikte? De ipad air bevat een A7 chip maar maakt dit veel verschil met de A6 chip van de ipad 4? En is dit die 100 euro extra waard?

Ramon

Bijdrager
    Rickje

Allereerst, koop ‘m gewoon bij een Authorized Reseller ipv Dixons. Adviesprijzen behoren overal 100 euro te verschillen tussen deze 2 modellen.

Daarnaast, ik zou altijd voor de iPad Air kiezen. Smaller, lichter, voelt gewoon mooier aan en ziet er ook iets mooier uit, en dan heb je daarnaast nog de snellere chip met het oog op toekomst.

Bijdrager
    Ramon

Wat is het voordeel van een Authorized reseller? En dan moet ik denken aan een Amac?

Bijdrager
    Jellepetje12

@rickje
    Dixons is gewoon een authorized reseller… Sinds 2012 wordt het met trots op de voorgevels van de winkels met het nieuwe concept weergegeven.. Misschien geen premium reseller zoals iCentre maar hee dat valt toevallig wel onder hetzelfde bedrijf. Garantie is gewoon hetzelfde, kennis is grotendeels hetzelfde. Hangt er natuurlijk wel vanaf wie je in de winkel treft aangezien niet iedereen dezelfde expertises heeft. Dat is vanwege het bredere assortiment dat je daar terugvind ipv een iCentre.
    Check your facts;)

Back on topic:
    @ramon-hoeks
    Verder zou ik zelf altijd voor het nieuwere model kiezen, iPad 4 is nu tijdelijk bij ons in de aanbieding. Normaal gesproken is het prijsverschil kleiner met de iPad Air. De 4 is een prima apparaat maar de A7 processor van de Air komt uiteindelijk naar buiten als de 64-bit apps uitkomen. Da A7 chip is te vergelijken met de kracht van een macbook air uit 2009. Dat betekend: Als er applicaties worden uitgebracht die de chips tot zijn volledige waarden kunnen benutten lopen de concurrentie en ook de voorgaande iPad modellen ineens flink achter. Handig als je toekomstgericht gaat kijken;)

Verder nog een kleine uitleg van de authorized reseller:
    Een Authorized Reseller is een winkel die goede contacten heeft met apple en dus ook getrainde personeelsleden heeft rondlopen die kennis van de apple producten hebben. Dixons is hier een voorbeeld van. Wel is het zo dat dixons zich verder ook verdiept in andere elektronica zoals camera’s maar ook windows laptops en android tablets.

Een Premium Reseller is een winkelketen die zich volledig focust op het apple assortiment en de bijbehorende accessoires voor de Mac, iPhone, iPad en iPod. Ze hebben goede contacten met apple en zijn dus ook opgeleid en voorzien met de kennis van apple. Ze hebben dus niks anders dan de apple gerelateerde producten in de winkels. Voorbeelden zijn hiervan aMac, iCentre en Xando.

Hopelijk is het iets duidelijker:)

Vriendelijke groet,
    Jelle

Bijdrager
    Jellepetje12

Ohja en verder is de nieuwe vormgeving van de Air in combinatie met het gewicht veel comfortabeler als je hem langduriger vasthoudt. Klein puntje maar een wereld van verschil :)(y)

Bijdrager
    Ramon

Bedankt voor de uitleg @jellepetje12

Bijdrager
    Rickje

Oops, excuus Jellepetje, je hebt helemaal gelijk.

Neemt niet weg dat mijn voorkeur nooit naar Dixons zal uitgaan (op het gebied van Apple). Maar dat is mijn bescheiden mening.

Bijdrager

Ach wat een onzin. Dixons is gewoon goed qua services. Als het om Apple gaat kun je altijd richting Amsterdam als er echt wat aan de hand is in het eerste jaar. Ik koop net zo goed iets van Apple bij de MM.

On:
    Zeker voor de Air gaan. vergeet niet dat de iPad 4 alweer 1,5 jaar oud is he. Dat ga je merken.

Bijdrager
    Martin55

In bovenstaande discussie mis ik nog dat Dixons standaard 3 jaar garantie geeft op alle Apple producten.
    Of dit een volwaardige garantie betreft of dat deze nare beperkingen heeft, is mij echter niet duidelijk.
    Verder zou ik inderdaad ook voor de Air gaan. Alles draait net wat soepeler en als de software aangepast is voor 64bit, dan zal het verschil aanmerkelijk zijn. Verder is het gewicht een groot verschil met de 4e generatie.

Bijdrager
    Nora Nora

En ga voor minimaal 32GB aan geheugen. Hoe anders mijn iPad-ervaring zou zijn geweest wanneer ik dit niet had gehad! En heb je de 100 euro daarvoor nog niet, spaar heel even door, je hebt nu nog de mini, dus je hebt nog wel even tijd:)

Waarom doe je de mini eigenlijk weg? En kies je niet voor een nieuwe mini maar voor een grote iPad? Ben nieuwsgierig naar je beweegredenen….

Bijdrager
    Ramon

Ik doe de mini weg omdat ik retina schermen gewend ben en die niet op mijn ipad mini 1 aanwezig is. Ook vind ik het grotere scherm toch net wat prettiger werken.

Inmiddels heb ik de ipad air bij Dixons gehaald en ze wisten ook goed advies te geven dus ik zie geen probleem waarom je niet bij dixons je Apple producten moet halen.

Bedankt voor al jullie adviezen.

Ramon

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.