9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Pietervanos

iPad 3G verbruik

Een vraag aan alle iPad 3G gebruikers: vraag mij af hoeveel data jullie gemiddeld per maand verbruiken?
    Kan op mijn iPhone wel uitrekenen wat ik verbruik per maand maar vraag mij af wat een iPad verbruikt, dit zal een stuk meer zijn dan wat een iPhone verbruikt verwacht ik… (ivm met mobiel data abonnement)

Bijdrager
    Yggdrasil

Ik heb geen iPad maar een iPhone 4. Misschien helpt mijn reactie je toch ’n beetje op weg…

Ik heb een simkaart bij Mobile Vikings (BE) van 15 euro/maand. Daarvoor heb ik 1000 sms-en, 15 euro beltegoed en 2GB data/maand. Ik heb na elke maand ongeveer 1750 MB over van die 2GB*.

* Ik kijk af en toe een YouTube filmpje op de iPhone, check mijn mails, surf vrij veel via safari en maak ook gebruik van de Facebook app, Foursquare, etc… Ook maak ik elke dag veel gebruik van whatsapp berichten.

Ik weet niet of jij veel filmpjes wilt gaan kijken via 3G maar ik kom ruimschoots toe met 2GB/maand.

Bijdrager
    daanclasener

het is inderdaad handig als je even verteld wat je zo nu en dan op het internet doet.

Bijdrager
    maurice4life

Ik heb op mij Ipad een Vodafone data only abonnement van maar 200 mb maar met de app van onavo kan je volgens hun web site tot 80% besparen. Helemaal als je alleen maar internet sites wil bekijken maar als je Google Maps of YouTube wil gebruik ben je snel door je data tegoed heen. Vind zelf dat ik veel vaker even mijn iPhone pak om iets op te zoeken de Ipad is daar toch iets te groot voor.

Bijdrager
    mymac

Ik gebruik mijn iPad 2 niet zo veel buitenshuis en ik zit aan de 500MB per maand gemiddeld. Wat ik het meest doe als ik op m’n iPad zit is mail checken, de backoffice van m’n website bekijken en series streamen vanaf thuis. Het gebruik op m’n iPhone 4 is zo’n 350MB per maand gemiddeld voor voornamelijk iMessage/WhatsApp, Twitter, Facebook, een beetje safari en mail.
    Wat bij mij scheelt is dat ik vrij vaak op WiFi zit. Thuis en op de zaak sowieso altijd, maar op school en bij vrienden ook meestal wel.

Bijdrager
    Oldekamp

Op mijn iPhone 3G gebruik ik alleen WhatsApp, Twitter, Hyves en Facebook, en heel af en toe zoek ik misschien wat op in Safari.. Ik zit onder de 50mb in de maand. Ik denk dat het straks met mijn 4S wel meer word, maar de 200mb zal ik niet voorbij gaan. Ik ga mijn gebruik wel aanpassen naar de 1GB die ik straks weer per maand tot beschikking heb, maar we zullen zien.

Ter indicatie: ik kocht in april 2011 voor 7,25 1GB aan prepaid internet bij Vodafone. Dit was een speciale aanbieding, het tegoed was geldig tot ergens november. Ik internet nog tot op deze dag van die ene keer 1GB kopen voor maar €7,25.. Over goedkoop gesproken. :cool::thumbsup:

Bijdrager
    Afroman

Je kan toch kijken bij Settings -> General -> Usage – > Cellular Usage wat je op je iPad hebt gebruikt?
    Ik gebruik per maand 200 mb op mijn iPad. Maar ik zit 80 % van de tijd op Wifi.

Bijdrager
    Pietervanos

Allereerst dank voor alle reactie!

Ook ik zal voornamelijk op wifi zitten maar het gaat om internetten in de trein en denk hierbij aan: Facebook app/Nu nieuws app/wat internetten op Safari en maar heel zelden Youtube o.i.d.
    Dus ben benieuwd of abonnement van 500 mb in de maand voldoende is…

Bijdrager
    Oldekamp

Kijk regelmatig in de settings hoeveel je gebruikt. Op het moment dat je denkt meer nodig te hebben, dan neem je gewoon een duurdere bundel?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.