12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    SvS

iPad 2019 of iPad Air 2019?

Keuzemogelijkheden zijn ons nu wat lastiger gemaakt.

Prijstechnisch gezien is iPad 2018 beste keus.
    iPad 2019 brengt, op schermformaat na, verder geen grote vernieuwingen met zich mee tov iPad 2018 die zelfde chip heeft (A10, van iPhone 7) maar is €100 duurder. (128gb) €489 voor de 2019.

iPad Air 64gb (2019) is €499 bij amazon Duitsland, die iPad is alle vlakten beter en prima, (A12 chip) Alleen dan wel 64gb… Alleen, ik heb geen ervaring met bestelling electronica vanuit buitenland. Zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden als ik het in Duitsland bestel?

Ps gebruikersprofiel: iPad is voor een middelbare scholier, dus ms Office pakket, onedrive, zelfstudie en als leuke tijdverdrijf ook gamen. Daarom vrees ik ervoor dat de A10 sneller verouderd is?

Bijdrager
    MegaChriz

Ik zat het metzelfde vraagstuk en ik ben op dit moment van plan om voor de iPad Air 2019 te gaan met 64gb opslag. Ik heb dit moment alleen een iPod Touch met 32gb opslag. Deze zit bij mij niet vol, al heb ik wel alle games die ik had uitgespeeld eraf gegooid om voldoende ruimte over te houden. Ook heb ik niet mijn gehele muziekbibliotheek er op staan, maar slechts ± 2/3.

Omdat ik van plan ben om nagenoeg geen muziek op de iPad Air te gaan zetten (deze blijft namelijk op de iPod), verwacht ik aan 64gb voorlopig ruim voldoende te hebben. Wellicht dat ik over een paar jaar wat op moet gaan ruimen: apps eraf gooien die ik lang niet meer gebruikt heb. Als ik de apps dan toch mocht missen, kan ik ze er altijd weer op zetten.

Daarnaast had ik gelezen op https://www.onemorething.nl/2019/06/ipados-onthuld-ios-maar-dan-voor-de-ipad/ dat het nieuwe iPadOS ook USB-sticks ondersteunt. Dus als je voor onderweg veel films wilt meenemen, dan neem ik aan dat je die ook kan bekijken als ze enkel op de USB-stick staan.