4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    Berrt

iPad 2 print alleen in kleur

Ik heb een iPad 2 IOS 8.1 en zou ook graag draadloos zwart/wit willen printen. Hij print altijd in kleur.
    Met de iPad kun je niet in het printer-menu komen.
    De printer is een Canon MG 6350.
    Weet iemand of het toch mogelijk is, of doe ik iets verkeerd?

Moderator
    Night

Met Printopia kun je “verschillende” printers aanmaken met andere configuraties. Je dan kan bv. kiezen voor een kleuren en een zwart/wit queue.

Can I configure the same printer in more than one way? (For example, Draft quality vs. Best quality.)
    Yes. To do this, use the “Printers & Scanners” Preferences to add another version of your printer. Name the printer appropriately using the “Options & Supplies” button. For example, you could name the printer “Inkjet (Draft)”, and then configure that printer to use draft mode in the Printopia “Printer Properties” screen.

Bijdrager
    csteelooper

Helaas is dat een betaalde oplossing. Voor andere doeleinden is het echter zeker interessant! Bedankt, @night!

@berrt Wat je zou kunnen proberen is op de printer zelf de standaardinstellingen te wijzigen. Voor veel printers met netwerkondersteuning is dit mogelijk via een webinterface, of anders via het menu van de printer. Zorg ervoor dat je de standaardinstellingen zet zoals je die wilt hebben, dus bijvoorbeeld zwartwit, dubbelzijdig en dergelijke. Mocht je dan op je Mac eens van die instellingen willen afwijken, dan kun je dat doen zoals je dat nu ook al doet. Voor mijn eigen USB-printer (een HP LaserJet 1320) heb ik ook ingesteld dat dee standaard automatisch dubbelzijdig afdrukt (hier had ik een Windows-systeem voor nodig omdat de software die daarvoor kan zorgen niet onder andere systemen draait). Als ik nu eens een enkele keer enkelzijdig wil afdrukken, kan ik dat gewoon aangeven zoals ik gewend was.

Moderator
    Night

Ik zit me net te bedenken dat de oplossing die Printopia aandraagt, gewoon ingesteld moet worden in OSX. Je kunt dus gewoon op je Mac 2 verschillende versies aanmaken van dezelfde printer, waarna je de printerinstellingen voor de één op kleur zet, en voor de andere op zwart/wit.

Ik heb het zelf even getest; en beide printers zijn gewoon te zien via Bonjour, dus ook op de iPhone/iPad

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.