11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Broer T.

iPad (2), Penultimate en stylus???

Korte vraag: heeft iemand ervaring met het werken met de combinatie van de iPad, de app Penultimate en een stylus? En zo ja, welke stylus? Er zijn er nogal wat op de markt, namelijk :slant:

Graag je mening, voordat ik mijn verwachtingen te hoog opschroef:grin:

Robert

Bijdrager
    DoppieDoppie

Hallo Broer T(inus?)

Ik gebruik mijn iPad 2 met Penultimate en Stylus. Met enigzins aangepaste handhouding en rekening houdend met de wijze waarop de applicatie zich aanpast aan je palm die op het scherm rust is he eigenlijk wel heel goed uitgevoerd.

Ik kan mij voorstellen dat ze in de toekomstige versies middels een calibratie systeem dit nog kunnen verfijnen om er achter te komen hoe elke gebruiker afzonderlijk zijn hand houdt en zo nog beter rekening kan houden met de verschillende drukpunten, maar ik ben zeer tevreden tot nog toe.

De pen die ik gebruik is de versie van Just Mobile. Wegens mooi strak design en werkt ook erg prettig.

Voor het relatief lage bedrag van PenUltimate is het een goede aanschaf. Maar ik weet niet of je de iPad 2 er speciaal voor gaat aanschaffen:wink:

Bijdrager
    gipsman

Noteshelf werkt voor mij het best, Penultimate net iets minder.
    Beide hebben een gommetje en het ‘aanzetten’ daarvan om te
    wissen gaat behoorlijk vervelen.
    Notes Plus kan gommen door aan te kruisen of te omcirkelen en
    dat werkt vlotter.
    Ik gebruik iPad1, wellicht weinig verschillend van iPad2.
    Ik zou zeggen: probeer ze eens alle drie voor enkele euros en houd over
    wat voor jou het makkelijkst werkt.

Bijdrager
    gipsman

En oh ja, wat de pen betreft: de standaard Griffin pen is best OK.

Bijdrager
    Broer T.

Veel dank voor jullie reacties!

Ik heb al een iPad 2, dus de investering is te overzien. De pen is nu eigenlijk de grootste uitgave. En met de prijzen voor de apps zou ik ze inderdaad kunnen testen.

@DoppieDoppie: Broer T >>> Robert:smile:

Bijdrager
    Dwee8le

Hoi, ik heb een iPad 1 (16GB WiFi) en ik gebuik de Boxwave Capacitive Stylus. Ik heb hem online besteld in Amerika. Ik had de goedkoopste verzendoptie gekozen en daarom betaalde ik maar iets van 18 dollar ofzo. Het duurde wel enorm lang voordat het product hier was (6/7 weken), maar goed; ik had geen haast en de meeste stylussen (styli?) waren op dat moment in Nederland veel duurder.

Het schrijven vind ik toch moeilijk op zo’n scherm. Je moet rekening houden met het feit dat de punt van zo’n stylus veel dikker is dan een gewone pen. Het moet namelijk ongeveer net zoveel contact maken als een gemiddelde vinger en daarom vind ik het toch iets moeilijker schrijven. Tekenen/schilderen gaat wel enorm fijn. Voor schrijven zal je gewoon wat meer moeten oefenen en genoegen nemen met wat minder tekst op je digitale papiertje. Penultimate is me ook wel goed bevallen (vooral je materiaal als PDF naar jezelf mailen is erg handig!).

Ow, en de Boxwave heb ik gekozen boven de Ten One Design Pogo Sketch stylus, omdat die (volgens internet) een stukje korter is en ik heb beste grote handen, dus ik wilde wel iets hebben wat ik ook goed kon vasthouden.

Veel succes met het maken van een keuze!

Bijdrager
    Verwijderen

Je zou eens moeten kijken naar Notes Plus (die ik nu gebruik) of Note taker HD.

Deze twee apps werken met een invoerscherm, die de tekst die je met je vinger of een stylus op het scherm zet verkleind weer op het papier. En het invoervlag loopt automatisch mee met waar je aan het invoeren bent.
    Ik gebruik het nu een paar dagen, en zelfs met de vinger schrijven lukt goed (vandaag was Notes Plus zelfs met korting te rijgen,..helaas had ik hem zelf al voor de volle prijs gekocht).
    Ik ben van plan de Boxwave of de Griffin stylus te kopen. Dit zijn op het moment de beste volgens beoordelingen die ik heb gelezen.

Bijdrager
    Erwal

Ik gebruik bij Penultimate een Hard Candy Silver Stylus, vreselijk duur maar wel erg handig want zowel pen als stylus. En bovendien erg mooi:

Bijdrager
    Atjous

iPad, Penultimate, Pogo Sketch stylus.
    Het is even wennen, maar inmiddels ruim 300 pagina’s aantekeningen gemaakt.
    Wat ik doe: eens in de zoveel tijd de aantekeningen doornemen, en met een groen vinkje (dikke lijn) markeren wat gedaan is, en met een rood kruis (ook dikke lijn) waar nog iets mee moet.
    In de preview-weergave van Penultimate springen die symbolen er lekker uit.

En qua schrijven: even wennen, na een tijdje gaat het vanzelf…

Bijdrager
    Erwal

@Atjous schrijven went best snel, ik deel je mening.
    Zelf maak ik meerdere “schriftjes” aan in Penultimate en mail door wat ik noodzakelijk vind.
    Bij mij werkt het verwerken van hetgeen ik bespreek gewoon goed wanneer ik schrijf en teken.
    Slimm van dat rood en groen, ga ik ook proberen!:lol:

Bijdrager
    Broer T.

En ik maar denken dat er geen nieuwe reacties meer op dit topic waren!

Nog steeds geen stylus gekocht, maar ik kom waarschijnlijk wel uit op Notetaker HD.

Heel veel dank voor de suggesties allemaal.

Robert

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.