3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Zowiezo

iPad 2 met HDMI aansluiten aan beamer

Hallo allemaal,:)

Graag zou ik de iPad 2 aan een Beamer willen aansluiten om presentaties te kunnen geven met Keynote. Nu kan dat natuurlijk met de VGA adapter. Maar wat mij opvalt is dat ik tijdens de presentatie de iPad niet aan de netspanning kan aansluiten als de Beamer is aangesloten. Nu geef ik op een dag 2 keer een presentaties die +- 3 uur lang duren. De batterij gaat wel 10 uur mee, maar dat zal na enige tijd ook afnemen dus dan wordt het nogal krap. Nu zag ik dat bij de HDMI kabel voor de iPad 2 wel een oplaad mogelijkheid aanwezig is! Nu zijn er verloopstekkers die ik op de HDMI kan aansluiten en terug kan zetten naar een VGA aansluiting. Hierdoor ontstaat de mogelijkheid om een VGA aansluiting te creëren met een oplaad mogelijkheid. Maar zal dit werken?

Alvast bedankt!
    Zowiezo

Bijdrager
    Nisei

Ik vrees dat er alleen een digitaal signaal uit de HDMI adapter komt. Om hier weer een analoog VGA signaal van te maken heb je een HDMI naar VGA transcoder nodig zoals bijv. de HDFury. Dat gaat je echter wel zo’n €80 kosten. Weet niet of je dat er voor over hebt.

Bijdrager
    bouncer

Tenzij je beamer een hdmi-input heeft.
    Apple heeft een adapter kabeltje. Link.

Lees dit support-document eens door.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.