17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    Swisi

iPad 2: buiten garantie Apple – microfoon met ruis / stil geluid

Dag OMT

Inmiddels heb ik iets meer dan een jaar een iPad 2, dus ‘netjes’ buiten de 1-jarige garantie van Apple…
    Deze avond was het de bedoeling een FaceTime gesprek te starten met een contactpersoon, echter kon de andere persoon mij niet horen, ofwel met héél veel gekraak/geruis en een heel stille stem die hij kon horen.

Dit is ook het geval bij het opnemen van geluid. Inmiddels al enkele keren een herstart uitgevoerd, en een harde reset.

Deze iPad 2 werd méér dan één jaar geleden aangekocht bij de Online Apple Store (.be). De kans is groot dat ze dit gaan weigeren, wat ik totaal niet ga toelaten, dit is zeker een gebrek! Ik heb recht op de wettelijke garantie van 2 jaar!

Iemand tips, of zelf meegemaakt?

Bijdrager
    TheBigZ

Heb je het microfoongaatje al leeggepulkt? Daar wil nog wel eens troep in komen.

Bijdrager
    crazywarning

Hoe kan je nu al aangeven dat ze dit waarschijnlijk gaan weigeren als je het niet eens hebt geprobeerd? Bel morgen even met Apple en ik denk dat het allemaal wel los zal lopen. Tenzij je iPad eruit ziet alsof ie de oorlog heeft meegemaakt. Overigens bedoel ik hier niets slechts mee, alleen wellicht dat Apple helemaal niet moeilijk doet en dan heb je nu al stress gehad terwijl dit niet eens nodig was.

Andere opties zijn er ook wel, echter blijkt dat veel niet helpt. Wat ik regelmatig voorbij hoor komen zijn wattenstaafjes of naalden. Sommige proberen het zelfs met een wattenstaafje en lijm.

Succes in elk geval!

Bijdrager
    Swisi

Inmiddels opnieuw het microfoonroosterje gekuist, en geen resultaat.
    Daarnaast de iPad volledig leeggehaald, en geen back-up teruggezet, en dan nog eens met een back-up.

Het gekraak lijkt verdwenen, maar de geluidsopname verbeterd niet qua volume. Ik moet roepen én mijn volume voluit zetten om een stil, verstaanbaar geluid te hebben..

De iPad heeft een deukje opgelopen…. 2 maanden na de aankoop, hopelijk doen ze daar niet moeilijk over.
    Bellen doe ik morgen, of overovermorgen, maar iemand tips als ze wél moeilijk doen?:)

Bijdrager
    vraptor

Ik zou het advies van crazywarning opvolgen: wacht rustig af en bel ze morgen op en kijk wat ze te zeggen hebben. Misschien doen ze wel helemaal niet moeilijk.

Ik weet verder niet hoe het in België geregeld is, maar in NL kennen we niet zoiets als een wettelijke garantie van een vaste termijn. Hier in NL stellen sommige mensen recht te hebben op 2 of zelfs 3 jaar garantie, dat is niet het geval. Wij kennen het conformiteitsbeginsel, en daarvan uitgaande zou ik stellen dat je niet met lege handen staat.

Dus voordat je begint te roepen tegen zo’n medewerker: ‘Ik heb recht op 2 jaar garantie!’, moet je die persoon gewoon duidelijk en vooral rustig het probleem uitleggen en dat dit natuurlijk niet verwacht had mogen worden. Uiteindelijk sta je gewoon in je recht, mits je iPad er netjes uitziet natuurlijk.

Bijdrager
    vraptor

Dat van die deukjes had ik niet gelezen, ik hoop voor je dat ze minimaal zijn, anders kun je fluiten naar je garantie. Daar doen ze uiteraard niet makkelijk over.

Bijdrager
    Swisi

Tuurlijk, we gaan het diplomatisch aanpakken, dat spreekt vanzelf, zolang ik mijn iPad kan laten repareren/refurbished iPad maar krijg.:)

Dit laat mij volledig twijfelen.. http://www.apple.com/benl/legal/statutory-warranty/

Bijdrager
    vraptor

Waar twijfel je aan?

Bijdrager
    Jurien73

Mijn iPod touch was laats stuk buiten de 1 jaar garantie.
    Toen ben ik naar de winkel (Xando,Enschede) geweest ze wouwen niet egt helpen
    Toen met mijn oa gebeld (was een lang en moeilijk gesprek) maar uiteindelijk hebben ze hem zonder de wettelijk verplichte brief opgestuurd en 2 weken later lag er een nieuwe iPod met een home button die het doet dankzij het Europees Consumenten Recht Ps gewoon door zetten een nee niet accepteren

Moderator
    Strifer

Indien ze moeilijk doen over de leeftijd van de iPad vooral niet moeilijk gaan lopen doen of kwaad worden. Redelijk en rustig blijven is de sleutel hier, daar bereik je veel meer mee >> het mag toch niet zo zijn dat zo’n duur apparaat na 13 maanden een defect als dit vertoont?

Ik ga er uiteraard vanuit dat het dan ook daadwerkelijk een defect is!

Bijdrager
    Swisi

Bedankt, dat geeft mij wat hoop!
    Het is zeker een defect, ik vermoed dat het kabeltje niet meer goed op
    het logic board van de iPad aansluit, of dat de microffonmodule daadwerkelijk defect is.

Het enige wat ik nog niet gedaan heb, is hem in DFU-mode te testen, dat zal ik eens proberen, maar het zou een wonder zijn mocht dat helpen. Daarnaast heb ik sinds het begin last van light leaks, dat heb ik nooit gemeld, omdat ik het niet erg vond, maar dat zal ik ook aanhalen..

Daarnaast heb ik het certificaat behaald van Apple Sales Prof. (iets hoger dan Apple Product Prof. in rang), dus ik weet ook hoe ze gaan reageren met hun AppleCare..:)

EDIT: Gaat Apple mij ‘onderzoekskosten’ kunnen aanrekenen? En hoe lang garantie op een ‘nieuwe’ iPad, en hoe zit dit bij een gerepareerde iPad?

Bijdrager
    Jurien73

Apple probeertje waarschijnlijk eerst een onderzoek te doen dit koste bij mij €79 dit moet je niet doen.
    Op de reparatie zit 3 maanden garantie maar bij mij hebben ze niet de home butto Gé maakt maar een nieuwe iPod touche Gé geefen om dat ze geen egte reparaties uitvoeren zijden Ze

Moderator
    Strifer

Doorgaans zijn er buiten garantie (en je probeert natuurlijk je gram te halen door het product onder garantie voorwaarden te laten repareren waardoor je niets betaald) onderzoekskosten. Verder alleen als je ze iets laat repareren wat niet kapot blijkt te zien of wat door de gebruiker zelf kapot is gemaakt.

Als je een ‘nieuwe’ iPad van ze krijgt als vervanging, wordt dat nog steeds als een reparatie gezien doorgaans. Op een reparatie heb je nog 3 maanden garantie.

Bijdrager
    Swisi

Dat is begrijpelijk. Zijn die 3 maanden gebasseerd op het specifieke onderdeel of op het hele apparaat? Dus: als na 3 maanden bij een ‘nieuwe’ iPad het display het niet meer doet i.p.v. de microfoon; wat dan?

Bijdrager
    Swisi

Zonet gebeld, en ze waren vriendelijk.
    Na 20 minuten kreeg ik netjes via e-mail het casenummer via e-mail toegestuurd.

Hiermee moet ik naar een ASP gaan..

Bijdrager
    Swisi

Vandaag is de iPad afgehaald, en heb netjes een refurbished toestel teruggekregen.:)

Moderator
    Strifer

Netjes! Geniet van je apparaat!

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.