4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Jens_Lyssens

iPad 2 backlight defect

Hallo iedereen,

Het glas van mijn iPad 2 was gebarsten, en ik vond het zo’n goed idee om dit eens zelf proberen te vervangen.
    Dit op zich was geen probleem, tot ik mijn iPad eens probeerde te testen.
    Nu blijkt dat de backlight van mijn lcd niet meer werkt, ik heb hem al opnieuw opgestart en gereset, maar niets helpt.

Na een kleine zoektocht op het net begin ik te vermoeden dat er iets mis is met één (of meer) van de componenten op mijn moederbord.

Maar helaas vond ik geen echte oplossingen, en al zeker geen hersteldiensten die dit kunnen repareren.

Wat raden jullie mij aan te doen? Want naar de winkel stappen met mijn opengemaakte iPad, die ik zelf heb “proberen” herstellen lijkt me toch niet zo’n sterk plan.

Alvast bedankt

Bijdrager
    Markie298

Beste,

Weet je zeker dat de ipad bij het herstarten ook echt op nieuw opstarte ?
    veel mensen nemen namelijk bij het maken van de ipad de aan/uit knopjes mee die werken dan niet meer.
    Bij mijn ipad 2 was de accu helemaal laten leeg lopen en toen weer opladen genoeg om weer goed beeld te krijgen.

ik hoop dat het je lukt

Bijdrager
    Vandevijverke

Ik weet dat er in Gent een winkeltje is waar ze Iphone’s repareren, een vriendin van mij heeft daar ook al eens haar scherm laten herstellen. Maar ben niet zeker of ze Ipad’s repareren. Heb wel 2 nummers dus indien je geïnteresseerd bent kan je altijd eens bellen ofzo. En Gent-Sint-Niklaas is nog een redelijke afstand

==> Bennesteeg 31, 9000 Gent. 0032 9 330 70 44 of 0032 487 66 55 91

Bijdrager
    Jens_Lyssens

Ik heb de batterij afgekoppeld en even laten ontladen, maar helaas was het probleem hiermee niet opgelost.
    Dus het is hoogstwaarschijnlijk de hardware die mankeert.

Heb ondertussen al contact opgenomen met een persoon die iPad’s hersteld, en hopen dat er nog iets aan kan gedaan worden.

Alvast bedankt voor de reacties

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.