3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    tomc

iPad 2 aan het sterven?

Hallo iedereen,
    m’n 3 jaar oud iPad 2 krijgt rare kuren, Hij is zo net voor de 2de keer plots uitgevallen, er valt dan niks meer mee te doen, geen enkel teken van leven meer. Als ik hem dan aan de lader hang gaat ie na 5 minuten even plots aan als hij uitviel met een batterij lading van 99%.
    Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn ik hoop niets ernstigs want na 3 jaar heb ik geen garantie meer.

Bijdrager
    bvdabjorn

Volgens mij ligt het probleem aan de batterij. Dus het lijkt me geen heel erg probleem.
    Maar om zeker te zijn welk probleem het is, kan je hem eens binnen brengen in een repair center.

Ps; Ik heb ook een 3 jaar oude iPad 2 en deze doet het nog uitstekend! Geen problemen:) Dus als je de batterij hebt vervangen kan je nog wel even verder met je iPad!

Bijdrager
    wouter57

Kalibreer en balanceer het Lithium-Polymer accupack:

1) Sluit de iPad met de originele USB-kabel aan de originele lader aan;
    2) Voer nu een harde reset uit door de aan/uit- en start knoppen ingedrukt te houden tot de iPad herstart. Het accupack wordt nu een eerste keer gekalibreerd;
    3) Laat de accu opladen tot 100% capaciteit.
    4) Als 100% capaciteit bereikt is dan laat de iPad nog ca. 60 minuten aan de lader;

Je zal merken dat de laatste procentjes tot 100% heel langzaam gaan. Dat is het balanceerproces. De drie accu cellen worden ontladen en geladen tot zij alle drie de eindspanning van 4.20 V bereikt hebben.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.