3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    stijnbokhove

iPad 1st gen opladen via USB-C op Macbook Pro 2017

Hallo,

Ik heb een Macbook Pro 13″ aangeschaft met 2 USB-C aansluitingen. Nu wil ik mijn oude iPad 1st gen kunnen opladen maar ook een netwerkkabel aansluiten aan de Macbook. Ik heb nu een Startec USB-C hub met 3 USB aansluitingen en een Ethernet aansluiting. Echter als ik de iPad hierop aansluiten dan krijg ik rechtsboven in de iPad de melding “Opladen uit”.

Weten jullie hier een oplossing voor? Met welke andere USB-C hub kan ik wél mijn iPad opladen, en tevens een netwerkkabel aansluiten?

Alvast bedankt!
    Stijn

Inactief
    Anoniem

Er zijn van die hubs beschikbaar die je extra in het stopcontact moet doen zodat er genoeg stroom naar je device gaat. Volgens mij wordt de stroom van je ene usb poortje nu verdeeld over alle apparaten die je hebt aangesloten, nog genoeg voor kopiëren van data, maar niet genoeg om op te laden.

Bijdrager
    Raddie

Wij hebben ook nog zo’n iPad 1 en met niet-Apple opladers of in de auto zie ik de boodschap dat er niet wordt geladen wel vaker. Dat klopt echter meestal niet: iPad laadt wel, maar langzamer dan je gewend bent.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.