20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Bijdrager
    tijntjuh86

ipad 1 weigert op te starten

Hallo mensen, ik ben Martijn, en ik ben hier nieuw:)

Gelijk al even een vraagje:

Ik kan van iemand een ipad 1 wifi 64gb overnemen, maar de ipad weigert op te starten!

Ook wil hij niet via de USB kabel aan itunes via de laptop:( wel is hij ooit gejailbreakt volgens mij…..

Als je hem aan doet, komt er een ”apple jailbreak logo” in beeld (appeltje met een scheur)

Vervolgens vraagt hij om een verbinding met itunes (usb kabel en itunes logo in beeld)

Ook itunes op de laptop reageert niet, komt niks in beeld te staan……..

Het volgende hebben we al geprobeert:

De ipad in recovery mode zetten (verschillende youtube filmpjes geprobeert)
    De ipad in DFU mode proberen te zetten, ook dat krijgen we op 1 of andere manier nier voor elkaar.

Ik wil de ipad graag overnemen van die jongen, maar ik ben bang dat ik er straks niks mee kan?

Iemand enig idee wat er mee kan zijn?

Bijdrager
    Bodevinaat

Ahhh typisch gevalletje van ‘jailbreaken want dat is zoooo interessant’ door iemand die er de ballen van begrijpt.
    De iPad moet inderdaad in DFU mode en dan aan iTunes gehangen worden en als iTunes reageert met shift-klik of option-klik (afhankelijk van je OS) de firmware opzoeken die je wilt restoren.

Google even op DFU iPad, iOS iPad…. krijg je hem niet aan de praat dan is het volgens mij wel duidelijk wat je moet doen…

Bijdrager
    tijntjuh86

ik ben niet zo’n apple kenner, en heb hem zelf dus niet gejailbreakt!

die DFU mode hebben we al meerdere keren geprobeert, maar hij reageert nergens op.
    home en power 10sec inhouden, dan power loslaten en home nog 5 sec vasthouden
    Komt gewoon niet verder dan het ”usb stekkertje en itunes logo” in beeld van de ipad

En ook ziet itunes de ipad niet, ik heb dus verder geen idee hoe en wat?

Bijdrager
    BlackMAC

geen idee hoe of wat?
    Is heel simpel, gewoon niet overnemen!

Bijdrager
    Absrnd

of misschien is iTunes niet up to date, en kan deze de iPad niet zien ?

Bijdrager
    tijntjuh86

het is de nieuwste versie van itunes, dus dat zou het probleem niet kunnen zijn neem ik aan?
    Maar hij vraagt er bijna niks voor, en het is wel de 64gb editie namelijk.
    Maar itunes ziet in ieder geval de ipad niet nee…..
    Wat nu verder?

Bijdrager
    MrGlenneke

Het is logisch dat hij er niet veel voor vraagt, er is niets meer mee aan te vangen!

Bijdrager
    tijntjuh86

Sjemig zeg…….

Ik dacht dat een forum zoals dit hulp zou bieden, maar je word alleen maar afgezeikt hierzo…..

Bedankt voor de geweldige hulp!

Bijdrager
    Absrnd

Heb je ook al andere USB kabels geprobeerd, of een andere USB poort ?

Het komt niet vaak voor dat een iPad echt niet meer herkend wordt door iTunes,
    de kans is dat het een hardware defect is, en dat gaat geld kosten.

Bijdrager
    tijntjuh86

hij heeft een losse usb kabel, en dan met een adapter er aan die in de ipad gaat?

Bijdrager
    MacAnarie

Probeer eerst maar eens een officiele Apple USB kabel, die moet hij hebben als hij een iPad heeft. Daarnaast, bij Jailbreaken moet je wel weten wat je doet. En dat werkt niet altijd zoals je verwacht.

En mensen zeiken je niet af.

Als jij iets wilt kopen wat:
    A. heel goedkoop is blijkbaar, en
    B. niet functioneert,

dan neem je volgens mij jezelf niet erg serieus. Hij verkoopt het ding niet voor niks voor een prikkie, hij weet dus blijkbaar iets wat jij niet weet.. En hij heeft nu blijkbaar een slachtoffer gevonden dat naïef genoeg is erin te trappen. (No offence!)

Dus in plaats van het negatief bekijken, kun je ook inzien dat mensen je voor een foute aankoop proberen te behoeden, met alle nare gevolgen van dien.

Bijdrager
    tijntjuh86

een prikkie valt wel mee, we zouden ruilen met mijn HP notebook, maar dat ter zijde
    een verkeerde usb kabel kan er dus voor zorgen dat de DFU mode niet meer werkt?

Bijdrager
    MacAnarie

Dat op zichzelf niet, maar kan wel de verklaring zijn dat je PC ‘m niet ziet. Even voor de duidelijkheid, het is niet deze kabel?

Bijdrager
    tijntjuh86

nee, het is dit dingetje: en dan met een losse usb kabel

Bijdrager
    tijntjuh86

of moet er een originele ipad kabel aan ofzo?

Bijdrager
    MacAnarie

Nee, Apple heeft geen speciale iPad kabel. Alleen die in mijn vorige post. Dat ding wat jij laat zien is een camera connector. Maar ik zou voor de gein toch eens een originele kabel gebruiken, die moet hij hebben, die zit standaard bij je iPad. Heeft ie die niet, zou ik sowieso niets bij hem kopen.

Het scherm waar jij in komt (iTunes logo met stekkertje) is voldoende. Echter, zolang jouw PC de iPad niet ziet, klopt er iets met of de USB kabel, of je PC, of de USB aansluiting van de iPad niet.

Maar nogmaals het advies: als het allemaal zo ingewikkeld is, laat het lekker zitten en spaar rustig door voor een (nieuwe) iPad. Het kan een leuke aanbieding lijken maar het werkt blijkbaar gewoon niet. Dadelijk koop je ‘m, is hij er vanaf en blijkt er nog meer mis te zijn. Zit jij met een probleem want “niet goed, geld weg”.

Bijdrager
    tijntjuh86

Mijn zusje heeft een IPOD met originele kabel, zou dat voldoende kunnen zijn om te proberen?

Bijdrager
    MacAnarie

Ja hoor. Maar ik zou de verkoper vragen naar die kabel. Om te proberen volstaat iedere Apple USB kabel.

Bijdrager
    tijntjuh86

Die jongen heeft hem ook van Marktplaats gekocht, maar dat moet toch niet uitmaken?
    dat ding doet het gewoon, alleen hij wil niet doorladen?

Bijdrager
    MacAnarie

Dan klopt er dus iets niet. Maar probeer de kabel. En evt andere computer (om uit te sluiten dat het aan de PC ligt). Werkt het dan nog niet, zou ik van koop afzien.

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.