15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    theMoon

Hoe iPad klaarmaken voor verkoop?

Hallo ,
    Waar moet ik op letten als ik mijn IPad weg doe . Hij is eigenlijk voor mijn dochter en ze krijgt hem van mij , maar mag ik mij app zomaar
    Laten staan of moet ik alles verwijderen ? Moet ik hem formatteren ?
    Mijn vraag is feitelijk , waar moet ik op letten als ik hem doorgeef aan mijn dochter .

Dank bij voorbaat ,:-)

TheMoon

Bijdrager
    Pieterr

Heeft je dochter een eigen computer?
    Zo ja, dan is het het handigst als zij de iPad op haar eigen computer beheert (synct etc.)

Zie ook http://support.apple.com/kb/HT1414?viewlocale=nl_NL

Bijdrager
    hansiedejong

Ik zou hem gewoon helemaal herstellen. Dan is je iPad helemaal ‘clean’ en staat er geen info meer op. Dan kan zij hem als ‘nieuwe’ iPad instellen op haar Mac / PC.

Bijdrager
    nebilem

Ga je em verkopen aan je dochter?

Bijdrager
    Pivni Pes
    nebilem op 05 maart 2011

Ga je em verkopen aan je dochter?

Wat is daar verkeert aan?
    soms gaat het niet om het geld, maar als ze alles gratis krijgen, dan is dat ook niet goed.

Maar als je goed het verhaal van de TS leest, dan kun je er uit opmaken, dat zijn dochter de iPad gratis krijgt:wink:

Moderator
    unSOUND

Als je nog een machtiging over hebt ( je mag 5 computers machtigen ), dan mag zij met jouw AppleID de software op de iPad zetten die jij hebt gekocht. Het is dan een kwestie van de iPad aan haar computer hangen, aankopen vanaf de iPad overzetten, en vervolgens de iPad herstellen en configureren als een nieuwe iPad. Dan is alles van de iPad gewist, maar staan de Apps in haar iTunes en kan ze die terug op de iPad zetten.

Geblokkeerd
    Anoniem

IK heb mijn derde generatie ipod touch verkocht aan mijn zusje,
    Ik heb op herstellen gedrukt in iTunes en na de reboot het kabeltje eruit getrokken zodat ze een lege Ipod kreeg.

Bijdrager
    theMoon

Hallo ,
    Thanks voor de snelle reactie.
    Ik ga hem niet verkopen aan mijn dochter hoor , ze krijgt hem. Maar ik heb de title zo gekozen omdat er wel
    Meerdere mensen zullen zijn die gaan overschakelen van de IPad 1 naar IPad 2 .
    Ik heb nogal veel App staan op mijn IPad en zou het zonde vinden dat zij er niet zou van kunnen genieten of dat mijn dochter die App opnieuw zou moeten kopen .
    Zoals ik het nu al heb begrepen moet ik eerst alle privé zaken eraf halen , daarna iTunes instaleeren op mijn dochter haar pc en dan gewoon backuppen naar haar pc. Als dat gedaan is de IPad formateren . Is dat corect ?
    Moet ik verder nog op iets letten , registratie of passwoorden ?

Dank bij voorbaat,
    Met vriendelijke groeten,
    TheMoon

Moderator
    unSOUND
    theMoon op 06 maart 2011

Zoals ik het nu al heb begrepen moet ik eerst alle privé zaken eraf halen , daarna iTunes instaleeren op mijn dochter haar pc en dan gewoon backuppen naar haar pc. Als dat gedaan is de IPad formateren . Is dat corect ?

Je hoeft er niks af te halen, dat gebeurt al bij het herstellen via iTunes.

Wat je moet doen is iTunes installeren op de computer van je dochter, de iPad eraan hangen en kiezen voor “Zet aankopen over”. ( dan worden de Apps naar haar computer gekopieerd )

Vervolgens kies je in iTunes om de iPad te herstellen, dan wordt hij helemaal gewist. Als dat klaar is krijg je de keuze om een backup terug te zetten, of hem te configureren als nieuwe iPad. Kies dan voor het laatste.

Daarna zet je de Apps er weer op via iTunes, maar is alle privé data van jou eraf.

Bijdrager
    ajongebreur

Misschien een beetje dom, maar begrijp ik het goed dat als je doet zoals The Moon hierboven beschrijft, dan heeft de ontvanger van je ipad jouw apps “gratis” ontvangen?
    Ik dacht dat je je serienummer ook moest verwijderen bij apple/support, anders kan de nieuwe eigenaar de ipad niet registreren met een nieuw account.

Bijdrager
    ajongebreur

Het was niet The Moon, maar unSound die ik had moeten quoten. Sorry

Bijdrager
    KarelWillem

Als het een dochter is die thuis woont, maak je gebruik van dezelfde iTunes machtiging.
    Dan mag je vanaf 5 verschillende computers dezelfde apps installeren op de devices.

Bijdrager
    ajongebreur

@KarelWillem, ja dan ga je dus uit van samen op 1 account. Dat werkt dus niet als je hem verkocht aan een “vreemde”. Die gaat een eigen account aanmaken.

Bijdrager
    KarelWillem

Dat snappen we ja. Maar hij gaat niet naar een vreemde.

Dus dat is geen issue.

Bijdrager
    Anja Bourgondien

Als ik mijn iPad nu verkoop aan een kennis die ik wel bepaalde apps gun, kan dat,

Groeten van Anja

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.