14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    GastonM

iPad 1 traag

Beste OMT’ers,

Ik ben in het bezit van een 1e generatie iPad Wi-FI + 3G 64GB. Deze is echter om een onverklaarbare wijze de laatste tijd zeer traag. Voorbeelden: als ik op de homeknop druk in vrijwel elke app, dan gebeurt er zeker 5 seconden niets om dan ineens zonder animatie “boem” op het homescreen te komen. Ook gaat bijna iedere animatie haperend en duurt het soms enkele seconden om in bijv. Safari het toetsenbord omhoog te laten komen (ook zonder animatie of zeer haperend). Ik erger me er heel erg aan!
    Het ligt niet aan de multi-tasking, want hetzelfde gebeurt als alle andere apps gesloten zijn. Wel iets anders: er staat bijna 25 GB aan foto’s op, zou het daar aan kunnen liggen (daarvoor koop je toch een 64 GB-versie!?)? Ook zijn er veel apps geïnstalleerd. Ik draai iOS 4.3.5. Suggesties?

Alvast bedankt voor jullie tips!

Bijdrager
    segher

misschien even wachten op ios5 misschien is hij dan sneller ?

Bijdrager
    KarelWillem

Ja, of misschien niet.:lol:

Nee, hij hoort niet zo traag te reageren. En of je nu 100 of 20.000 foto’s hebt, maakt voor de algemene snelheid van de iPad niets uit.

Er is dus iets anders aan de hand. Maar nu is de grote vraag: wat??

Bijdrager
    Afroman

Hoe vaak sync je hem met iTunes?

Bijdrager
    GastonM

@Afroman,

Ik heb hem al een aantal maanden niet meer gesynchroniseerd met iTunes omdat de reservekopie zo’n 30 GB kost en dat kan ik mij niet permitteren met mijn kleine harde schijf op een wat oudere MacBook.

Overigens is hij niet altijd zo langzaam, maar op onregelmatige momenten. Maar ook dan is hij minder snel dan hij zou moeten zijn. Ik heb eerlijk gezegd het idee dat het zich voordoet sinds ik iOS 4.3 heb geïnstalleerd. Wellicht dat iOS 5 de oplossing gaat bieden, ik heb op mijn iPhone 4 de GM geïnstalleerd en de performance is daar merkbaar beter ten opzichte van iOS 4.3.5.

Bijdrager
    Sikko

Staan er misschien te veel apps actief?

Dubbelklik op de home knop en sluit ze 1 voor 1 via de bibber mode

Bijdrager
    GastonM

@Sikko,

Zoals ik al eerder heb gezegd: het maakt weinig verschil.

Bijdrager
    iRenik

Het blijft toch verwonderlijk dat je iPad en iPhone na pakweg een jaartje niet meer vooruit te branden zijn en in een mum van tijd leeglopen… met elke update wordt het alleen maar erger.

Heb 2 iPod touch’s 3e generatie waarvan er 1 nog op de originele OS loopt en 1 op de nieuwste.
    Mogen jullie raden welke het snelst is en langst meegaat;)

Maar goed, de 4s komt eraan dus de 3Gs kan er weer precies op tijd uit:)

Bijdrager
    KarelWillem

Ik heb nergens last van hoor.

Zowel iPad 1, iPhones (3GS) als iPod touch (2) op het allerlaatste systeem.
    En ik kan niet zeggen dat ze niet vooruit te branden zijn.

Bijdrager
    Stirf

@TS: probeer eens helemaal uitzetten.

Bijdrager
    blep

Als je veel apps hebt 500+ wordt hij af en toe wel wat trager. Vooral settingen scherm is traag. Vermoed dat t komt omdat apps ook in settingen lijst staan. Verder lijkt alsof ipad1 af en toe onder water ff druk bezig is. Mogelijk push notifications die gecheckt moeten worden of updates etc. Als ik mnder apps heb ( op ander ipad) is die wel sneller en heeft minder last v hickups.

Bijdrager
    fatboysmart

Herstart hem eens door de beide knoppen (voorkant en bovenkant) tegelijk ingedrukt te houden totdat je het apple logo weer ziet (kan 10 tot 15 seconden duren). De iPad herstart dan vanaf 0 (cold boot). Je verliest hierdoor verder geen informatie of apps.

Bijdrager
    vinylmasterz

@TS, In plaats van recette/restarten kun je ook proberen om de aan/uit knop ingedrukt te houden totdat je de slider ziet om de Ipad uit te schakelen. Maar houdt in dat scherm de homebutton ingedrukt totdat je weer terug bent op je homescreen.

Dit werkt sneller dan opnieuw opstarten.

Bijdrager
    ernst.
    fatboysmart op 07 oktober 2011

Herstart hem eens door de beide knoppen (voorkant en bovenkant) tegelijk ingedrukt te houden totdat je het apple logo weer ziet (kan 10 tot 15 seconden duren). De iPad herstart dan vanaf 0 (cold boot). Je verliest hierdoor verder geen informatie of apps.

Je bedoelt een harde reset? Klopt,vaak scheelt het en merk je dat je iPad sneller wordt.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.