30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 39)
  • Q:
    Bijdrager
    Swisi

iPad 1 of iPad 2?

Dag iedereen

Ik heb maanden gewacht op de iPad 2…
    De iPad 2 lijkt me super, o.a. de extra snelheid.

Door de prijsveaging komt de iPad 1 voordelig met extra accesoires,… op een 500 euro.
    (iPad 1, 16 GB, WIFI)

Al weet ik dat ik tegelijkertijd door en iPad 1 te kopen de snelheid mis, maar tevens ook een jaar op termijn achter zal staan..
    Wat lijkt de beste keuze, de iPad 1 of 2.

Moderator
    unSOUND

De allereerste vraag die je altijd krijgt bij “Wat zal ik kopen topics”:

Wat ga je er mee doen ?

Als dat dingen zijn waar die extra snelheid niet noodzakelijk is, is een iPad 1 een prima optie. Die dingen zijn niet ineens waardeloos geworden, die 75.000 Apps die er nu zijn draaien er immers nog steeds prima op.

Bijdrager
    lacsap65

Ik zit hetzelfde ” probleem”.
    Alleen de Ipad zit tusen mijn iMac en mijn Iphone in, dus hetgeen waar ik de Ipad voor ga gebruiken is een beetje surfen, spelletjes en wat mail checken.
    En er komt een serieuze prijsverlaging op de Ipad 1.
    Waarschijnlijk wordt het voor mij de 1.( denk ik…)

Bijdrager
    Swisi

Ik had even geen zin om dat er nog bij te zetten.:lol:
    Gewoon internet, muziek, films, mss. boekje,apps, foto’s tonen,… de gewone dingen die een iPad kan.:p

Ik heb een laptop… nader gezien is bij de iPad 2 die SmartCover mooi, niet duur en gewoon simpel.:)
    Ook weer lichter,…

Bij de iPad 1 heb je een “probleem”: op langere termijn zal hij onthouden worden van bepaalde updates, waardoor hij voor mij sneller gedateerd zal zijn.

Moderator
    unSOUND
    lacsap65 op 05 maart 2011

En er komt een serieuze prijsverlaging op de Ipad 1.

Die is er al…

http://store.apple.com/nl/browse/home/shop_ipad/family/ipad?mco=OTY2ODA0NQ

Bijdrager
    Swisi

EDIT: In de mediamarkt heb ik die zaterdag voor de nieuwe iPad werd gepresenteerd hem nog eens “uitgetest”. Ik merkte wel dat hij bij het typen, ik typ mooi door, bleef hangen, natuurlijk komt dit door die apps,.. maar ik denk dat ik er wel wat rekening moet mee houden.

Moderator
    unSOUND
    Swisi op 05 maart 2011

Ik had even geen zin om dat er nog bij te zetten.:lol:

Dan moet je misschien zin maken, want die info is juist hetgeen wat men nodig heeft om een goed advies te geven…:wink:

Swisi op 05 maart 2011

Bij de iPad 1 heb je een “probleem”: op langere termijn zal hij onthouden worden van bepaalde updates, waardoor hij voor mij sneller gedateerd zal zijn.

Maar dat is dus puur iets tussen de oren, daar kunnen wij lang en kort over discussiëren, maar als jij het hebben van het nieuwste zo belangrijk vind, moet je gewoon een iPad 2 nemen.

Swisi op 05 maart 2011

EDIT: In de mediamarkt heb ik die zaterdag voor de nieuwe iPad werd gepresenteerd hem nog eens “uitgetest”. Ik merkte wel dat hij bij het typen, ik typ mooi door, bleef hangen, natuurlijk komt dit door die apps,.. maar ik denk dat ik er wel wat rekening moet mee houden.

Dit verschilt inderdaad per App, en zal dus ook op de iPad 2 gebeuren… Ik kan met mijn iPad in Safari gewoon vol gas typen, in sommige 3rd party Apps gaat dat trager…

Bijdrager
    Swisi

Op je laatste citaat.
    Het was gewoon in safari, en zo snel typte ik niet, het was ongeveer dramatisch…

Ik denk dat ik voor de 2 moet gaan.:)

Bijdrager
    KarelWillem

Wel ja, knal er nog maar eens een ‘wat zal ik kopen, wat moet ik doen‘ topic in.

We hebben al bijna geen iPad 1/iPad 2 topics toch?:wink:

Swisi op 05 maart 2011

…Het was gewoon in safari, en zo snel typte ik niet, het was ongeveer dramatisch….

Dat is natuurlijk een heeeeeeeeeeeeeel slecht voorbeeld.:lol:

Voor 95% procent zal typen ‘in’ Safari afhankelijk zijn van de website waarmee je contact legt.
    Is die langzaam, of er wordt er direct online gezocht, dan zal het typen ook langzaam gaan.
    Dat heeft niets, maar dan ook helemaal niets, met de snelheid van je iPad te maken.

Moderator
    unSOUND
    Swisi op 05 maart 2011

Op je laatste citaat. Het was gewoon in safari, en zo snel typte ik niet, het was ongeveer dramatisch…

Zoals in mijn post te lezen is, gaat dat bij mij als de randweer, OOK in Safari. Zoals KarelWillem al zegt hangt dat helemaal af van waar je aan het typen bent… Als het een zoekvenster is waar tijdens het typen al gezocht wordt, zal dat langzamer gaan, OOK bij de iPad 2.

Swisi op 05 maart 2011

Ik denk dat je dat altijd al wilde, maar gewoon een reden zocht om die keuze te rechtvaardigen…:lol:

Bijdrager
    nickybbb

ik zoek een excuus om mijn ipad 1 te verkopen en 2 te gaan halen:)

voor hoeveel zou je de 1 nog kunnen verkopen? 200 euro ofzo?

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    unSOUND op 05 maart 2011

Die dingen zijn niet ineens waardeloos geworden

Een hoop mensen zijn het niet met je eens…:cool:

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    nickybbb op 05 maart 2011

voor hoeveel zou je de 1 nog kunnen verkopen? 200 euro ofzo?

Zie de link hierboven…

Moderator
    unSOUND
    hendrik op 05 maart 2011
    unSOUND op 05 maart 2011

Die dingen zijn niet ineens waardeloos geworden

Een hoop mensen zijn het niet met je eens…:cool:

Je hebt waardeloos in geld, en waardeloos in functionaliteit…

Bijdrager
    Geedee

Er is absoluut niks mis met de iPad 1 hoor. Hij doet alles wat ik van de iPad vewacht: tekstje maken, browsen, mail, agenda, to do’s, foto’s opslaan en beperkt bewerken, tekeningetje maken, rekenmachientje, zelfs mijn iMac bedienen indien echt nodig. Alles lekker bij de hand en uiterst gebruiksvriendelijk. Als je meer wil dan datgene waarvoor hij uiteindelijk dient, kom je al snel bij een echte computer terecht en dan moet je gaan voor een MacBook, als je tenminste nog een beetje mobiel wil blijven.

Bijdrager
    Swisi
    Swisi op 05 maart 2011

Ik denk dat je dat altijd al wilde, maar gewoon een reden zocht om die keuze te rechtvaardigen… :lol:[/quote]

Bovenstaande gequoteerd..

Bespioneer jij mij? :slant:

Moderator
    unSOUND

Niet nodig… Gadget liefhebbers zijn in de regel voorspelbaar…

Ik kan het weten, ben er zelf één. :crazy:

Bijdrager
    scat

iPad 2.
    Het is dunner en lichter.
    :grin:

Moderator
    unSOUND

“Dunner” en “lichter” heb ik nog nooit een argument gevonden om een machine te updaten eerlijk gezegd… Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.

Bijdrager
    Nickalicious
    unSOUND op 12 maart 2011

”Dunner” en “lichter” heb ik nog nooit een argument gevonden om een machine te updaten eerlijk gezegd… Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.

Naja niet dat het een groot verschil is, maar de iPad is wel een portable device.

Uhm naja nu ik nadenk laat maar:p

Bijdrager
    BatMotor

Ja mensen ik zit er sterk aan te denken nu dat de ipad 1 nog maar 380euro kost om die gewoon aan te schaffen.
    En waarom ipad 1 denkt u dan? als 2 binnenkort uitkomt?
    Nou vanwege dit:ik heb de ipad1 eigenlijk alleen nodig voor garageband,ibooks,internet (wi-fi vooral) muziek & video en om te gamen af en toe.
    De iPad 2 is (iets) sneller en heeft na wat ik gelezen en gezien heb een niet zo heeel bijzondere camera ingebouwd zitten.Ik heb een HD camcorder dus waarom zou ik dan ipad met camera nemen toch???
    is ’t dan niet gewoon slimmer om ipad 1 te nemen waarmee voor het grootste deel gewoon ’t zelfde kan als met ipad 2.?

Bijdrager
    Nickalicious

Garageband is wel volledig geoptimaliseerd voor de iPad 2, zodra je met lagen gaat werken is de iPad 2 eigenlijk wel een must (althans dat zeiden ze bij MacBreak en die gasten geloof ik wel). Tevens zeg je dat je wilt gaan gamen erop, de iPad 2 is tot 9x sneller (zegt Apple).

Dus ik zou zeggen spaar die 120 euro op en neem de iPad 2.

Bijdrager
    Afroman

De iPad 2 is sneller, kan een smartcover gebruiken, heeft meer RAM, betere grafische toepassingen en de camera’s zijn voor Facetime bedoeld/snelle kiekjes. Overigens zijn de camera’s niet bedoeld om mee te filmen. Maar meer om aan je andere facetimegebruiker te laten zien wat je ziet.

Verder, niks bijzonder.

Ik zelf koop een iPad 1 3G als die onder de 150 zit.

Bijdrager
    Nickalicious

Onder de 150? Ik denk dat je dan nog wel een flinke periode kan wachten hoor :/

Bijdrager
    KarelWillem

Garageband is wel volledig geoptimaliseerd voor de iPad 2, zodra je met lagen gaat werken is de iPad 2 eigenlijk wel een must…

De demo-song (7 lagen?) werkt uitstekend op de iPad 1.

Mijn zoontje heeft hem gisteren in bed helemaal liggen ‘verbouwen’.

Dat gaat snel en zonder geheugenproblemen.

Bijdrager
    Pieterr

Garageband werkt inderdaad prima op de iPad 1. Daar heb je geen iPad 2 voor nodig. Op de iPad 2 zal het vast ook fantastisch werken.

Bijdrager
    Nickalicious

Garageband is wel volledig geoptimaliseerd voor de iPad 2, zodra je met lagen gaat werken is de iPad 2 eigenlijk wel een must…

De demo-song (7 lagen?) werkt uitstekend op de iPad 1.

Mijn zoontje heeft hem gisteren in bed helemaal liggen \’verbouwen\’.

Dat gaat snel en zonder geheugenproblemen. Dan heb ik niks gezegd.

Bijdrager
    KarelWillem

…is ’t dan niet gewoon slimmer om ipad 1 te nemen waarmee voor het grootste deel gewoon ’t zelfde kan als met ipad 2.?

Ja.

Zolang je geen Facetime gaat gebruiken, of verwacht dat je andere toepassingen voor de camera wilt gaan gebruiken.

Bijdrager
    BatMotor

Ja ik weet ’t nu zeker ik ga niet hip doen en zo een iPad 1 kopen:lol:
    9x sneller ??? (ik weet zeker dat iPad 1 snel zat is) verkooppraatjes geloof me.

Bijdrager
    syltheboy

Ja, dat de grafische effecten 9x sneller zijn is natuurlijk ook bullshit. De consumentenbond zegt namelijk dat die slechts 2,4x sneller zijn.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 39)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.