23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Q:

Bijdrager
    Jeroen Ruiter

iPad 1 mogelijkheden.

Ik weet eigenlijk niet meer wat de iPad 1e generatie allemaal nog kan. Voor de verkoop hiervan wil ik er toch wat op MP over zeggen.

Iemand tips!

Bijdrager
    KarelWillem

Hij kan hetzelfde wat hij kon toen hij werd uitgebracht.

Alleen waarschijnlijk – afhankelijk van welke updates je hem hebt gevoerd – een stuk trager.

Bijdrager
    Jeroen Ruiter

Als nu iemand hem koopt, kan hij weinig apps nog downloaden volgens mij. Zijn er voorbeelden van wat mensen er nog mee doen?

Bijdrager
    Beech

Je hebt er toch zelf eentje. Mijn kleinkinderen kijken er Youtube fimpjes op, lezen boekjes, doen woordspelletjes. Ikzelf gebruik ‘m nog wel als ereader, Bluefire werkt prima, evenals de oude Goodreader app. Veel kinderboekjes in de Amazone-Kindle-app. Je kan er nog zoveel mee, maar voor de huidige generatie met geld natuurlijk helemaal niets.

Bijdrager
    Geldersscheepje

Hier een tevreden iPad 1 gebruiker (en een iPad mini 3 gen en 4 gen). Mijn ervaring is dat meestel apps wel draaien, het duurt soms even maar verder is de user-experciende gelijk. Wat jammer is dat niet alle apps van destijds nog te krijgen zijn maar daar zijn oplossingen voor… (zie boven).

Vraagprijs voor een iPad 1 zal denk ik rond de 75 euro liggen, afhankelijk van het type. Je kunt je afvragen of je m daarvoor niet lekker houdt, ideaal voor vakanties (films, krantje lezen, internetten) en je hoeft er niet zo zuinig meer op te zijn.

Bijdrager
    Shmoo

Waarom zouden mensen überhaupt nog zo’n ding kopen.

Als ik zie hoeveel veiligheidsupdates Apple de laatste jaren heeft uitgebracht die dit ding niet heeft gekregen dan zou ik voor die 50,- niet eens de moeite nemen. Ik zou eerder 50,- vragen van de persoon die hem wegdoet voor mijn veiligheid + het afvoeren richting de milieustraat over 2 jaar.

Bijdrager
    Buzz

Shmoo: ik zou hem inderdaad niet meer gebruiken voor het bewaren van je staatsgeheimen. Maar verder is hij nog prima geschikt voor veel zaken, zoals Beech ook al aangaf. Ik heb er ook nog één, en je kan van veel apps gewoon nog een oudere versie downloaden in de App Store.

Bijdrager
    Shmoo

Dan nog.. Hoe snel ben je niet geneigd om een internetverbinding te leggen met dat ding, zeker omdat er zo weinig apps nog beschikbaar zijn ga je veel sneller alles activeren dat nog te activeren valt.. We zijn zo extreem verwend de laatste jaren met geweldige diensten die ons van gebruikersgemak voorzien dat we volgens mij vergeten dat een oude computers gebruiken in 2016/2017 misschien wel 1000 maal zo gevaarlijk is als dat in 2007 was. Apple gaat nu toch niet voor niets vanaf 7 sept. oude apps verwijderen uit de App Store en alles opschonen. Dat zijn van die dingen die ik extreem kan waarderen, ze onderhouden en ruimen hun eigen troep waar ze voor verantwoordelijk zijn ook op.

Als je zo’n iPad 1 wilt gebruiken om wat digitale boekjes te downloaden en te lezen dan zijn er toch wel betere alternatieven te vinden op dit moment. Kijk eens op de site van de MediaMarkt bij de digitale E-readers. Vanaf 69,- tot 129,- en zo’n ding kan toch ook wel een jaartje of 4 mee. Lijkt mij sterk dan een iPad 1 met een 7 jaar oude batterij dan 50,- waard is.

Bijdrager
    Jeroen Ruiter

Dat is het hem juist. Ik wil er iemand blij mee maken voor een klein prijsje. Ik krijg direct biedingen op MP van 70 euro en zelfs hoger, maar mensen weten niet waarop ze bieden. Ik neem dat gewoon niet aan om 2 redenen.

1. Wil achteraf geen gezeik.
    2. Wil geen misbruik maken van. Ik weet ook dat 70 euro teveel is.

Maar kan een nieuwe koper ook oude versies van een app downloaden? Volgens mij niet toch?

Vandaar dat ik praktische toepassingen van het apparaat wil weten.

Bijdrager
    Jeroen Ruiter

Ik heb die sites van Karel Willem ook gezien, maar dateren van enkele jaren geleden.

Bijdrager
    TheBigZ
    Jeroen op 02 september 2016

Maar kan een nieuwe koper ook oude versies van een app downloaden? Volgens mij niet toch?

Natuurlijk kan dat. Je downloadt eerst de nieuwste app versie op je computer, daarna probeer je dezelfde app te downloaden op je iPad en dan word je gevraagd of je een oudere versie wilt installeren (mits die er is).

Bijdrager
    no_poo

Je kan het glas eraf halen en je schoenen erin bewaren.

Bijdrager
    Brombeer

Toen die dingen in 2010 uitkwamen, was een van de argumenten dat het een flinke zwik papier zou besparen.
    Vervolgens kwam naar buiten dat de milieubelasting van de productie gelijk stond aan 8 tot 15 jaar bomen vellen voor het papier.

Dus sorry, je moet nog minstens twee jaar een shitload per dag op dat ding lezen wil je hem eruit halen!

Bijdrager
    Shmoo

Wat als je veel leest over da natuur en mileubescherming op het ding, gaat er dan nog iets van die twee jaar af?

Bijdrager
    gipsman

De 1 werkt hier nog, wel, wel, dit is natuurlijk de echte oorzaak van de neergaande iPad sales.
    Maar inderdaad, hij kan niet zo heel veel meer. De apps laten het afweten, bv. het youtube icoontje.
    Houd ‘m nog 10 jaar, hoop dat de batterij het dan doet, zet op ebay (als dit nog bestaat), €2000 (als de € nog bestaat).
    En wat met de iPhone 1 (of was dat 2G?)

PS Mail en Safari hebben het ook overleefd, Google Maps niet zo.

Bijdrager
    KarelWillem
    Brombeer op 02 september 2016

…Vervolgens kwam naar buiten dat de milieubelasting van de productie gelijk stond aan 8 tot 15 jaar bomen vellen voor het papier…

Ja, gelukkig maar dat die drukpersen, printers, vrachtwagens, personeel en gebouwen in zijn geheel niet milieubelastend zijn.

Om nog maar niet te spreken van containers vol onverkochte boeken en catalogi, die ik elk jaar weer mag afvoeren voor de vereniging (ja, mét grote vrachtwagens). En ik loop ook niet op water.;)

Ik denk dat het in veel gevallen digitaal dan toch een stukje minder milieubelastend is.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 1 maand geleden door  KarelWillem.

Bijdrager
    yanmik

Hier ook nog een iPad1 liggen, die al een tijd niet meer gebruikt wordt.
    Zou deze nog te gebruiken zijn als scherm dat continu aanstaat om bekijken van beveiligingscamera’s rond huis?
    Iemand ervaring? Bepaalde appsuggesties ?

Bijdrager
    TheBigZ

@yanmik: https://www.synology.com/nl-nl/surveillance/7.2/mobile

Er zijn oudere versies van de DS Cam app die op oudere iOS versies werken.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 1 maand geleden door  TheBigZ.
    • Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 1 maand geleden door  TheBigZ.

Bijdrager
    RoyB

Ik heb ook nog een iPad 1 en voor wat simpele taken nog prima bruikbaar .
    Als je een app download dan vraagt de iPad inderdaad of je nog een oudere versie van die app wil installeren mits die er toen was.
    wellicht dat je iemand in je familie blij kan maken met de iPad 1?
    Die van mij ziet er werkelijk nog nieuw uit het lijkt net of die zo uit de doos komt , ik vind het zonde om hem anders weg te doen .

Bijdrager
    Jeroen Ruiter

Dat is bij mij niet anders. Geen krasje niets.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Ik heb nog een iPad 1 die ik gebruik. Is die nog veilig voor te surfen? Safari stopt toch vaak onverwacht. Er zijn van ios 5.1.1 geen (beveiligings)updates meer. Vandaag kreeg ik een melding wanneer ik een website bezocht dat mijn iPad geïnfecteerd is door virussen en kreeg ik een link om deze te verwijderen. Maar ik heb van die site niets gedownload want ik denk dat het bedriegers zijn.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 2 maanden geleden door  Mac Hammer Fan.

Bijdrager
    IGBA

Dat denk je dan heel goed. Spontane meldingen over virussen zijn altijd nep – zowel op iPhone, iPad als op Mac.

In principe is surfen op die oude iPad redelijk safe: liever geen open netwerken gebruiken, maar dat geldt voor nieuwere modellen net zo goed. Dat Safari crasht heeft vrijwel zeker te maken met geheugengebrek.

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.