10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    JR866

Ipad 1 gestolen. Nieuwe > Air of miniR?

Hallo iedereen.

Helaas heeft een of andere onbenul mijn ipad gestolen ( Zat in rugzak). Iemand die kennelijk geen opvoeding gehad heeft…

Maar ik ben dus op zoek naar een nieuwe en had dus nog altijd de eerste. Nooit echt de behoefte gehad om up te graden.. Heb m op day 1 gekocht en nooit OS geupdate Hij deed het nog prima, al viel candy crush de laatste tijd nogal vaak uit ( Iemand een idee hoe dat kan trouwens?)

Nu moet ik dus. Echter vind ik t moeilijk kiezen. Ik gebruik de Ipad 95% alleen thuis alleen als ik reis naar familie en vrienden of op vakantie ga gaat die mee in de trein..

Welke zouden jullie me aanraden omdat als ik de reacties op de retina schermen van de laptops lees ze dit ‘ruimer’ vinden lijken.

Een bekende van me lijkt het niks de mini voor me omdat ik een bril draag denkt hij dat t kleine scherm misschien slechter is voor mijn ogen al weet ik niet wat ik daar van moet geloven.

Ik gebruikte de Ipad eigenlijk meestal alleen voor Internet maar ook om de foto’s die ik neem ‘ licht’ mee te nemen en daarmee bedoel ik geen laptop ( Heb nog een witte MB) en daarnaast dus Candy crush, NS app en daarnaast voornamelijk nieuws apps. Nu.nl. telegraaf, buitenlandse kranten en booking.com/tripadvisor en dan heb ik wel een beetje alles gehad. En o ja soms ook wel een filmpje..

T enigste verschil wat ik als leek zie is dat de mini gewoon een kleiner scherm heeft maar voor de rest qua resolutie gelijk is en power bijna gelijk is en wat goedkoper dan de air..

Baal er erg van maja zie de Ipad wss nooit meer terug…..

Het gewicht dat de mini r ongeveer 150gr lichter is tov de air maakt mij helemaal niks uit. Zijn allebei lichter ten opzichte van de 1..

Advies? En waarom de een boven de ander?

Bijdrager
    A.M.Dekker

Ze zijn technisch identiek (lees: even snel/goed/krachtig)
    Het hangt dus volledig van jou voorkeur van het scherm af en van je budget natuurlijk.
    Ga een keer naar een Apple store, Dixons of Mediamarkt zou ik zeggen.
    Hou ze allebei vast en oordeel dan pas!

Bijdrager
    SunKeeper

Dat zie je het best in de Apple Store, zoals @A.M.Dekker al zegt. Je kunt alles dan qua lezen uittesten en ook zeker de tijd daarvoor nemen.

Vergeet a.u.b. niet om Find My iPad te activeren direct nadat je er weer eentje hebt. Voorkomt misschien het stelen, maar geeft zeker opties tot het blokkeren en misschien wel traceren en terugvinden.

Bijdrager
    martin21

Heb onlangs voor dezelfde keuze gestaan en voor de Air gekozen. Helemaal geen spijt van. Zeker niet nadat ik later las dat het kleurengamma van de Mini een stuk kleiner (slechter) is dan die van de Air. Daarnaast zijn de pixels bij de Air ook niet te zien. Wat wel een voordeel is dan de Mini is dat je hem gemakkelijk in een hand vast kan houden en uiteraard dat die lichter is. Maar goed, gewoon even naast elkaar bekijken in de winkel. Met beide zal je erg blij zijn na je iPad1.

Bijdrager
    sallandsebeer

Air!

Bijdrager
    Martin55

Ik ben juist voor de mini gegaan. Allereerst omdat het formaat veel handiger is om in één hand te houden, maar ook beter is mee te nemen of zelfs even op tafel weg te leggen.
    De lettertjes zijn natuurlijk wel iets kleiner dan bij de Air. Maar ze zijn wel razend scherp. Dat dit slecht zou zijn voor je ogen, is een fabel, het is echter wel zo dat, als je de 45 jaar bent gepasseerd, je moeilijker je ogen op korte afstand kan scherpstellen.
    Als je hierom de iPad verder van je ogen moet houden dan zou de iPad Air beter leesbaar zijn met zijn grotere letters. Een leesbril kan dit echter goed compenseren. Ikzelf ben inmiddels 58 en heb een bril met leesaanpassing (varifocus) en kan probleemloos op de mini werken.
    Verder zijn de specificaties gelijk, alleen iets kleinere luidsprekertjes die wat zachter en minder warm klinken dan de eerste iPad mini en de Air
    Het verschil in de kleurweergave zal in de praktijk niet opvallen, hooguit als je de mini en de air naast elkaar ziet.
    Kortom, ik zou voor de Mini gaan en het geld dat je bespaart op de Air, besteden aan extra geheugen omdat 16Gb toch wel krap is.
    En vergis je niet … het verschil in gewicht is c.a. 150 gram, maar als je uitgaat van de mini, dan is de ipad Air, maar liefst ruim 40% zwaarder!:o

Bijdrager
    Janjans

“Ik gebruik de Ipad 95% alleen thuis”

Dan lijkt het mij duidelijk, hoe groot een fan ik ook ben van de mini, de Air lijkt mij dan een meer voor de hand liggende keuze aangezien gewicht en draagbaarheid (omvang) dus niet echt uitmaken. Doch, ga je voor de mini, dan zal je wellicht zien dat je deze vaker mee gaat nemen….

Succes met het maken van je keuze!

Bijdrager
    Janjans op 24 januari 2014

”Ik gebruik de Ipad 95% alleen thuis”

Dan lijkt het mij duidelijk, hoe groot een fan ik ook ben van de mini, de Air lijkt mij dan een meer voor de hand liggende keuze aangezien gewicht en draagbaarheid (omvang) dus niet echt uitmaken. Doch, ga je voor de mini, dan zal je wellicht zien dat je deze vaker mee gaat nemen….

Succes met het maken van je keuze!

Ik gebruik mijn iPad Mini alleen maar thuis. Ik vind de Air nog steeds te lomp en te zwaar. Het is gewoon een persoonlijke keuze. Speel gewoon een dagje lekker bij de Apple winkel met je iPad en kijk wat je het fijnste vindt.

Bijdrager
    MauritsBD

Ik zou voor de Air gaan, wat een super apparaat. De specs zijn wellicht niet helemaal voor jou van toepassing, maar het gewicht, de resolutie en het snelle werken is gewoon heel erg fijn voor de kleine taken. Heb de Air nu drie weken en heb er totaal geen spijt van!

Bijdrager
    jackbos

En als je de tijd hebt wellicht even wachten tot medio oktober. Dan worden mogelijk nieuwe iPads door Apple aangekondigd.
    http://buyersguide.macrumors.com

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.