3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    davedive

ipa symbolen in ‘mail’

Hallo,

Bestaat er een lettertype, om met de ipa-symbolen (unicode) te werken binnen ‘mail’?

Ik ken niks van unicode, fonts en zo maar deze ‘internationale phonetische’ tekens zou ik graag gebruiken in mijn mails (lezen en schrijven).

Dank bij voorbaat om mij een ‘handleiding’ te verschaffen over hoe ik best tewerk ga.

Davedive

Bijdrager
    Sad

ik ken zo’n lettertpe niet, maar het zal er vast zijn. Tip: Let op dat je je mailtjes als RTF moet sturen en dat de ontvanger datzelfde font ook moet hebben om het te kunnen lezen.

Bijdrager
    3sje

Onder Panther kan je in het weergavemenu het lettertekenspalet opvragen, daar zitten inderdaad de fonetische tekens in onder het Unicode-gedeelte (alsook arabisch, grieks, chinees, japans, turks, russisich,…)

Om goed fonetische tekens in te voegen heb ik geen idee hoe dit simpel kan met het toetsenbord. Maar via dat palet wel en denk ook wel dat je niet de ganse mail fonetisch ga schrijven:-)
    (voor Japans en zo kan je gaan naar je Landinstellingen in de systeemvoorkeuren om simpel via romaji het katakana e.d. in te tikken, idem voor het Chinees (alleen wat ingewikkelder qua invoermethode))

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.