13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    ndunsbergen

IP veranderen

Hey allemaal,

Na aanleiding van mijn probleem hier wil ik graag mijn IP veranderen. Heb verschillende dingen geprobeerd. Met de (ook nederlandse) server owner gesproken. Ze hebben alles na gelopen kwa ban lijsten en niks gevonden. Het schijnt een oude bug te zijn. Het gebruik van een VPN is eigenlijk verboden op de server. Maar ik heb een uitzondering gekregen. Toch ben ik er niet blij mee. Is er een mogelijkheid dat ik mijn IP verander?

Ik zit nu bij KPN, een andere provider is geen optie inv dat ik nog thuis woon (:

Iemand enig idee?
    Nick

Geblokkeerd
    Bento

Helicopter, parachute. Ik vind het niet vreemd hoor.

Inactief
    Anoniem

Je account bij KPN opzeggen en een nieuwe bij KPN aanvragen geef ik je de meeste kans. Maar ja…

Bijdrager
    ndunsbergen

Mhm.. Zijn er echt geen andere opties naast VPN servers?

Bijdrager
    Domtoren

Een deal maken met de buren en hun wifi gebruiken?

Bijdrager
    Ir.Bob

De bug ligt bij de eigenaar van de software/server. Zij moeten het voor je oplossen.

Wat je nu gaat doen is verhuizen omdat de postbode weigert post te bezorgen. Normaal gesproken neem je dan contact op met PostNl om te zorgen dat die postbode ontslagen wordt.

Bijdrager
    SunKeeper

Heel raar. Ik wist niet dat KPN zo handelde. (niet dat het mij verbaast, achterlijk gedrag vertonen gaat ze prima af)

Je kunt dus schijnbaar geen ander extern IP-adres krijgen. Enorm tegenstrijdig op hun eigen forum, want de één wil voor externe toegang juist een vast IP-adres hebben om het van buitenaf te benaderen maar krijgt juist constant andere adressen, de ander zit met een probleem als dit en krijgt zijn adres niet verwisseld. Bron KPN forum

Ik zit zelf bij Zeelandnet en het enige wat je hoeft te doen voor een nieuw extern adres is het modem tien minuten uitschakelen en dan weer aanzetten. De reden dat adressen hier willekeurig veranderen is om de veiligheid te vergroten, bijv. een DDOS plannen kan behoorlijk lastig worden op deze manier. Op aanvraag is het verder ook geen probleem om een vast adres toegewezen te krijgen, je kunt echter maximaal een paar keer per jaar wisselen tussen vast en willekeurig.

In jouw geval zou ik een belletje doen naar KPN, met het dringende verzoek het adres te wijzigen, dreig desnoods direct over te stappen naar Ziggo. (die heb je in jouw regio vast wel)

Bijdrager
    essiw

^Dat is niet vreemd, je hebt nou eenmaal 2 soorten systemen voor IP adressen, eentje waarbij hij telkens veranderd bij het opstarten/resetten, en eentje die altijd hetzelfde blijft. Aan beide hangen voordelen en nadelen…

Bijdrager
    nicj56

Modem uit voor een dag of korter. Dan word je ip veranderd, want een particulier krijgt altijd een dynamisch IP i.p.v. Statisch IP.

Bijdrager
    Marius1976
    nicj56 op 28 januari 2014

Modem uit voor een dag of korter. Dan word je ip veranderd, want een particulier krijgt altijd een dynamisch IP i.p.v. Statisch IP.

Ook hier zou ik niet te zeker van zijn. Ik heb hier dan wel geen KPN maar Telfort (en dat is nagenoeg hetzelfde) en daar zit het IP adres min of meer ‘vast’ in het modem dat ik van Telfort heb gekregen. Dat is bij alle klanten zo. Kijk maar eens live mee. Hij doet eerst een DHCP request voor dat vast-ingestelde IP adres, en pas als de DHCP server van de provider dit IP adres intussen aan iemand anders heeft gegeven, krijg je het niet toegewezen.

De kans dat de DHCP-server van de provider het desbetreffende IP adres inderdaad aan een ander heeft toegekend (en dus de request van je modem wordt geweigerd) is niet zo heel groot. Ik heb m’n modem wel eens een week -gedurende de vakantie- niet aangesloten gehad, en zelfs toen kreeg ik nog hetzelfde ip adres terug.

De meest doeltreffende manier is waarschijnlijk bellen met de helpdesk van KPN, en aangeven dat je modem stuk is (je laat het intussen gewoon uit staan) en dan krijg je een nieuw modem. Dan heb je naar alle waarschijnlijkheid daarna een ander IP adres.

Maar goed, dit is natuurlijk dweilen met de kraan open, want dan heb je straks weer een keer een probleem, en boem heb je weer een IP ban, en boem begint het circus opnieuw.

Bijdrager
    ndunsbergen

Bedankt voor de tips, ik heb nog even met de server owner gepraat. Ze zullen het nog eens na lopen. Vanacht de router eruit gooien als laaste hoop. Bedankt voor de reacties!

Bijdrager
    ndunsbergen

Zoals verwacht heeft het niet gewerkt…

Bijdrager
    Domtoren
    nicj56 op 28 januari 2014

Ik zit zelf niet bij KPN maar voor Zonnet/Tele2 is dit in ieder geval niet waar. Ik heb al een jaar of 10 hetzelfde IP-adres ondanks vernieuwde abonnementen, stroomstoringen, een verbouwing en verhuizing van de router naar verschillende hoeken van het huis.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.