8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    junoburger

IP conflict Airport Extreme en Wanadoo Livebox door iPhone

Ik heb een Wanadoo LiveBox die IP adressen uitdeelt en een Airport Extreme in brugmodus. Alle draadloze apparaten krijgen via Mac-adressen toegang tot het netwerk. Wat blijft is dat als ik mijn iPhone aanzet, die ook met het mac adres verbinding maakt met het netwerk, de melding komt dat het IP adres van de iPhone conflicteert met een IP adres dat de Wanadoo LiveBox als router uitdeelt.

Wat kan ik hieraan doen?

Thanks

Bijdrager
    Pieterr

Heb je geprobeerd of het wel werkt als je MAC adres filtering (in de LiveBox) hebt uitstaan?

Bijdrager
    junoburger

die kan je niet aan/uit zetten in de LiveBox. Je kan lleen de DHCP server uitzetten. Ik zie daar trouwens dat de leasetijd op 7 staat, kan het zijn dat het IP nog niet vrij is gegeven door de DHCP server en het conflict hier ontstaat>

Bijdrager
    iJoost

Maar heeft die iPhone dan een vast IP-adres? Of kriijgt ie van de DHCP-server een IP-adres dat als vast IP-adres door iets anders op het netwerk gebruikt wordt?

Voor alle duidelijkheid, vaste IP-adressen moeten natuurlijk niet in dezelfde range zitten die de DHCP-server uitdeelt en er moet maar één DHCP-server op je netwerk actief zijn.

Bijdrager
    junoburger

Nee, de iPhone krijgt het IP adres via DHCP. Als ik met IP scanner kijk welke IP adressen op mijn netwerk worden uitgedeeld, zie ik geen ip adres dat overeenkomt met die van de iPhone.

Bijdrager
    Pieterr
    ”junoburger”

die kan je niet aan/uit zetten in de LiveBox.

Kan wel. Kijk eens in de posting van mark-a-mac: http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=141134

Bijdrager
    junoburger

xnap wat je zegt maar mijn livebox heeft geen draadloze kaart, het is dus echt alleen modem en router. Die ‘reg’ knop onderop zet allen tijdelijk de mac filtering uit zodat als je een draadloze kaart erin hebt, je wel kan verbinden. Bij mij verbindt ieder apparaat met de Airport Extreme, niet met de LiveBox.

Bijdrager
    Pieterr

Is het dan nog een idee om de router van de LiveBox in brugmodus te zetten (disable NAT) en je AirPort Extreme hiervoor te gebruiken?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.