11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Mich

IP-configuratie fout

sinds 2 dagen kan mijn mac soms niet meer verbinden met de airport express.
    Ik krijg steeds een fout als
    “169.254.111.112 wordt gebruikt door 00:21:e9:83:ed:90, DHCP-server 169.254.111.111”
    als ik dan de diagnosiche netwerkinfo uitvoer werkt het opeens wel.
    Iemand een oplossing?

P.S.: kan dit zijn omdat er te weinig/veel splitters staan?

Bijdrager
    Jeroen-W

Probeer eens een statisch ip adres, werkt het dan wel?

Bijdrager
    Mich

Statisch? Hoe doe ik da, en welk ip dan?

Bijdrager
    cyrus

Gewoon eentje in je range pakken, anyone free will do.

Bijdrager
    cyrus

was iets te snel met versturen… vpn viel er ook nog eens uit dus bewerken kon ook niet meer.

Geef anders even je range aan die je thuis gebruikt.. iets van 192.168.X.X ?

Bijdrager
    Jeroen-W

Iets als 169.254.111.200 zou wel eens kunnen werken, maar dan moet je weten welke adressen in de dhcp pool zitten. Je moet voorkomen dat een adres in de lijst van adressen staan die door de dhcp server worden uitgegeven.

Geblokkeerd
    Anoniem
    ”alpaca”

sinds 2 dagen kan mijn mac soms niet meer verbinden met de airport express.
    Ik krijg steeds een fout als
    “169.254.111.112 wordt gebruikt door 00:21:e9:83:ed:90, DHCP-server 169.254.111.111”
    als ik dan de diagnosiche netwerkinfo uitvoer werkt het opeens wel.
    Iemand een oplossing?

P.S.: kan dit zijn omdat er te weinig/veel splitters staan?

1. Wat bedoel je met “splitters” *confused*
    2. De foutmelding die je krijgt betekent dat er twee netwerkkaarten zijn die het zelfde IP claimen. Dit kan gebeuren als er iets fout gaat met DHCP, of als er iemand anders het adres keihard heeft geselecteerd.

Met hoeveel man zitten jullie op je netwerk?

Bijdrager
    Mich

met splitter bedoel ik netwerk switchers.
    ik denk dat het opgelost is, ik had alleen dit probleem als ik draadloos op internet ging. met de kabel was er geen enkel probleem.
    ik heb de mac-adres beveiling is opnieuw ingeschakeld op de airport express en dit blijkt nu te werken zonder problemen. hopelijk blijft het zo.

wij zitten hier toch met 3 macs op internet, 2 windows, en 3 iphones, dus met 8 maximum.

Geblokkeerd
    Anoniem
    ”alpaca”

met splitter bedoel ik netwerk switchers.

“Switches”, zonder “r”:) En dat stukje had je inderdaad aanvankelijk niet verteld; ik dacht dat je alleen Airport had.

Mmm, ik moet even nadenken hoe het in dit geval zou gebeuren dat er een dubbel IP voor komt buiten de eerder genoemde optie dat iemand’m gewoon handmatig heeft ingesteld.

Bijdrager
    jabesse

169.254.x.x is, normaal gesproken, de ‘self-configuration’ address-range voor als er geen DHCP server is.
    Je zou dus ook even kunnen kijken of je DHCP-server het wel doet.
    En, als je DHCP-server is ingesteld op 169.254.x.x, dan kun je die beter aanpassen (bv naar 192.168.x.x). Anders heb je inderdaad kans op dubbel gebruikte IP-adressen.

Bijdrager
    iDecide

169._._._ zijn normaal gesproken (standaard) geen IP-adressen die door de DHCP-server worden uitgegeven. Het geeft in dat geval aan dat het apparaat geen IP-adres heeft (kunnen) ontvangen van de DHCP-server. Echter kan dit probleem nog vele verschillende oorzaken hebben.

Het wil namelijk ook gebeuren wanneer je UTP-kabel verkeerd crimpt.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.