18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:

Bijdrager
    sjig21

IP camera beelden opslaan op NAS via ftp

Iets waar ik niet helemaal uit kom….:

We hebben een Eminent EM6350 IP camera aangeschaft. Na enig gedoe heb ik deze werkend gekregen, om live de beelden te kunnen kijken via de iOS app en het Windows programma. De volgende stap is om de beelden bij beweging op te laten slaan op onze WD MyCloud EX4 NAS. Dit zou via ftp moeten gaan…

Ik krijg de ftp server echter niet aan de praat. FileZilla geeft aan dat de server toegang blokkeert en finder zegt heel simpel dat er een probleem is.

Kan iemand mij hier “doorheen loodsen” (als in: wat moet hoe ingesteld staan?).

Op de router (Netgear R7000) heb ik al portforwarding ingeschakeld maar dit heeft tot nu toe nog geen zin gehad.

Alvast mijn grootste dank!:)

(ik weet dat er in dit hele verhaal geen 1 Apple product voor is gekomen, maar we hebben verder een hele hoop appeltjes bij ons thuis :))

Bijdrager
    sjig21

Kleine update:
    Het idee om een raspberry pi met een losse schijf te gebruiken kwam ook nog in me op. Beide hebben we namelijk al liggen, en op die manier houden we alle privé bestanden nog gescheiden van de opgenomen beelden:)

Bijdrager
    sjig21

En omdat ik berichten helaas niet kan bewerken:

Is het bovenstaande idee te verkiezen boven de NAS, of gaat dit niet/niet goed werken?

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Is het bovenstaande idee te verkiezen boven de NAS, of gaat dit niet/niet goed werken

Als je van knutselen houdt zou het moeten werken. Was het zelf ook van plan, spullen liggen in een kast maar nog niet aan toe gekomen.

De bewegingsdetectie software voor de raspberry heet motion. Dus als je googlet op “raspberry pi motion” of “raspberry pi security camera” vind je genoeg info.

Bijdrager
    bartvdv

Daar bestaan toch goedkope mini NVR-dingetjes voor ? Waarom zo moeilijk maken.

Bijdrager
    Griffendahl

Is er geen software op die NAS om rechtstreeks met die camera te werken? Bij mijn NAS (Synology) zit ingebouwd support voor het werken met IP camera’s opslaan van de beelden e.d.

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Maar, eigenlijk ligt het probleem bij de ingebouwde FTP server in je WD MyCloud EX4 NAS dinges.

Als je dat oplost werkt het, neem ik aan.

Heb je die volgens de handleiding geconfigureerd?
    http://support.wdc.com/knowledgebase/answer.aspx?ID=2680

Zit het IP adres van de camera wel op hetzelfde subnet als je NAS?

Bijdrager
    sjig21

@ iedereen,
    Heel erg bedankt voor de reacties! Ik ga die laatste link eerst proberen. De camera’s kunnen zelf beweging waarnemen. Ik hoef daar alleen de gegevens van de FTP server op te geven, zodat hij vervolgens de beelden daar kan opslaan. Het probleem is dat de hele FTP server niet wilt werken.

Er is ook geen software voor de NAS (en al zou die er zijn, dan is deze NAS niet bepaald de meest snelle….)

Aanschaffen van een goedkoop DVR ding lijkt mij overbodig, aangezien in principe alles al aanwezig is (en goedkoop is dan al snel €300…)

Bijdrager
    sjig21

Update:
    Na wat aan en uit zetten ben ik zo ver dat als ik in safari de FTP server opzoek (ftp://***IP-adres***:21) dat ik dan, na inloggen, met een nieuw aangemaakt account kan inloggen (de andere werken niet). Ik kan echter geen bestanden erop plaatsen, en ook de camera geeft een foutmelding (Test……Failed. An unknown error).

Als ik dmv FileZilla probeer in te loggen krijg ik de foutmelding:

* GnuTLS-fout -110: The TLS connection was non-properly terminated. *

voorgeschoteld. De TSL-verbinding was niet goed afgesloten door de server.

Poort #21 staat correct open (gecheckt!).

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Klinkt toch alsof de FTP server niet goed geconfigureerd is.

Bijdrager
    sjig21

Dat is inderdaad het probleem. En dus de vraag: waarom? Ik kom er namelijk totaal niet uit:-?

All help is appreciated8-)

Bijdrager
    sjig21

Via Cyberduck kan ik bestanden up- en downloaden en werkt alles dus gewoon. Via Finder kan ik alleen downloaden (maar dat is volgens mij niks nieuws?). FileZilla maakt helemaal geen verbinding. En ook de camera geeft een foutmelding:(

Bijdrager
    sjig21

Update (alweer…):

Ik ben weer ietsjes verder gekomen in de camera-instellingen. Ik krijg nu de error:

Test……Failed.
    Path error

Instellingen zien er zo uit:
    /uploads/community/c43e3f0362eb8ac4f6a4c991767e29e887482a3b_77594.png

Blijkbaar is het opgegeven pad niet correct. De share heet “Beveiliging” en wat mij betreft mag de camera daar alles in droppen:-)

Bijdrager
    sjig21

Dit plaatje:

[IMG]http://i63.tinypic.com/29m9fg7.png[/IMG]

Bijdrager
    sjig21

Bijdrager
    sjig21

Ik geef het op: kopieer de onderstaande link voor het plaatje:

http://i63.tinypic.com/29m9fg7.png

http://i63.tinypic.com/29m9fg7.png

Bijdrager
    sjig21

Wonder boven wonder is het inmiddels gelukt. Blijkbaar moet je eerst een map in de share aanmaken, en het pad naar die map in de instellingen aangeven.

Alles werkt nu dus naar behoren en meer camera’s zijn onderweg8-)

Bijdrager
    Ra1979

Beste Sjig21,

Ik heb op dit moment hetzelfde probleem. Heb ook een EM6350 in combinatie met een WD Ultra EX2. Ik krijg het niet voor elkaar om de beelden van de EM6350 op te slaan op de WD. Zou je mij stap voor stap kunnen helpen hoe ik dit moet oplossen?

Alvast dank voor je reactie.

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.