9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    meneer de koekepeer

IP based netwerken op netwerk zonder login

Hi,

Op windows doe ik hetvolgende;
    1) open IE
    2) tik in adresbar \123.456.789.12mapje
    Ik hoef geen wachtwoord of iets dergelijks in te voeren, dit adres is voor iedereen toegankelijk.

In osx doe ik hetvolgende;
    1) appeltje + k
    2) in address tik ik in smb://123.456.789.12/mapje
    3) dan moet ik een ww en gebruikersnaam invoeren, dit laat ik leeg
    Ik krijg dan een connection error (5000).

Het is van groot belang dat ik dit werkend krijg, het voortbestaan van mijn mac hangt ervan af…

DUS: Hoe krijg ik dit aan de praat?
    Please help!

Bijdrager
    artimachead

Als je één keer dat appletje-K hebt gedaan dan staat er een icoontje op je desktop. Sleep dat op inlogbestanden. Elke keer als je inlog dan log je ook in op de andere machines.
    Misschien niet helemaal de oplossing voor je vraag maar, het is wel een makelijke omweg.

Bijdrager
    macpro

Op Windows hoef je geen username en wachtwoord op te geven omdat je dat al hebt gedaan bij het inloggen.
    Jouw Mac heeft niet ingelogd op het Windows domein, daarom krijg je bij de Mac een vraag voor username/password.

Vul daar nu username, password EN domein in, zoals je dat ook doet als je inlogt op de Windows machine. Dan moet het werken.

Succes!

Bijdrager
    meneer de koekepeer

Maar hoe weet ik de login gegevens nou?
    Ik heb alleen een IP adres of server naam…

Bijdrager
    macpro

Op het moment dat je de Windows PC opstart moet je toch ook een username en password opgeven om in te loggen op het domein?

Bijdrager
    meneer de koekepeer

Hoef ik bij dit netwerk niet, bij zoveel netwerken niet.
    Als je gewoon een public netwerk hebt, bijvoorbeeld een fileserver, hoef ik geen logingegevens in te voeren.

Bijdrager
    macpro

Oh.

Dan denk ik dat je als gast-gebruiker op dat netwerk toegang krijgt.

Probeer eens als username “guest” of “anonymous”.
    En als dan toch gevraagd wordt naar een password, geef dan een (willekeurig) e-mail adres op.

Wat je ook kunt proberen, maar dat verzin ik hier ter plekke, is i.p.v. smb://123.456.789.12/mapje eens http://123.456.789.12/mapje in te tikken. Dus precies zoals je het ook in IE doet. Wie weet…

Bijdrager
    meneer de koekepeer

OK, daar had ik zelf op kunnen komen…

dank voor de hulp

Bijdrager
    Aqua1

Krijg je trouwens niet zo’n vraag over sleutelhangers ? Kun je niet zoiets gebruiken ?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.