10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    ckafe

ip adres van je laserprinter

Als je in 10.6 niet meer via appletalk kunt printen hoe vind je dan het ip-adres van je printer? Ik begrijp namelijk dat je de laserprinter moet figureren via een ip-adres. Ik heb een Xante Accel a writer 4N en als ik 10.6 koop wil ik wel meteen weer kunnen printen.

Bijdrager
    macmini

Dat kun je toch aflezen op het display van je printer als je door de instellingen loopt?

Bijdrager
    mollie319

of als je een confgiruatie pagina afdrukt.
    ik ken de betreffende printer niet, maar zal vast in de handleiding staan hoe je een configuratie-pagina afdrukt.

Marcel

Bijdrager
    ckafe

macmini bedankt. Ik heb net zolang op verschillende knopjes gedrukt totdat er een getal te voorschijn kwam dat wel op een ip adres leek. Het is namelijk een tweede handsje en door iemand anders geïnstalleerd.

Bijdrager
    KR1275

Heb je dat nummer nodig dan??

Ik gebruik ook een netwerkprinter, maar AppleTalk staat uit. Meer dan een stroomkabel en ethernetkabel zit er niet aan.

Bijdrager
    macmini

Ik heb hier twee netwerkprinters en osx vindt ze beide probleemloos. Een gaat via de printer naar de router en de andere gaat via de router –> mac –> printer. De laatste staat altijd aan. Mijn kinderen zijn Windows verknocht (helaas), maar daarop staat Bonjour van Apple en alles draait als een zonnetje. Nog nooit een IP adres bekeken. Naar aanleiding van jouw probleem kun je ook even in je router kijken welke IP adressen hij uitgegeven heeft dan weet je het ook.

Hangt de printer via via het netwerk rechtstreeks aan jouw MAC dan kun je nog even googelen op NAT (Network adress translation) en OSX

Bijdrager
    ckafe

Mijn epson Aculaser C2600 doet het ook probleemloos, wordt netjes herkend enzo, maar ik heb geen recente driver voor de Xante Accel a writer 4N kunnen ontdekken. Ik weet inmiddels het ip adres, maar verder kom ik niet. Op het internet kom ik meer vragen tegen over deze printer. Ik heb hem nu voor de variatie even via USB aan de MacPro gehangen en ik weet dat dit nergens op slaat, maar ik moet gewoon printen en dan probeer je zoal eens wat. De Mac ziet hem overigens niet hoor.

Bijdrager
    macmini

Ja, dan is het nu een driverprobleem, dat is iets anders dan een IP adres. Als macosx 10.5 ondersteund wordt voor deze printer heb je echt geen ipadres nodig. Probeer anders eens achter de locatie te komen. Bij mij is dat bijvoorbeeld: ipp://localhost:631/printers/HP_P1005___macmini

Bijdrager
    ckafe

Onder het appeltje bij ‘over deze Mac’ staat bij printers alleen de Epson.
    Hoe kom ik achter de locatie van de Xante?

Bijdrager
    ckafe

Probleem opgelost door Joepmac. PPD geïnstalleerd en printer op postscript level 2 gezet in plaats van level 3.:D

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.