8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Moderator
    Lucas Raggers

IP adres / share probleem

Mijn broer en ik hebben allebei adsl. Ik van xs4all, hij van hetnet. Het probleem is dit: We kunnen onze macs niet verbinden met appeltje-k. We krijgen dan een time-out. Gevolg: we kunnen niet telefoneren via het internet (netfone), we kunnen geen spellen hosten, we kunnen niet sharen etc.

We denken dat het te maken heeft met dhcp. Ik heb een gekraakte modem. Bij netwerk geeft hij als ip adres 10.0.0.8 aan. Dat is niet goed natuurlijk. Op geen enkele manier krijg ik het voor elkaar om daar mijn eigen ip adres te krijgen. Bij mijn broer idem dito.

Wie heeft hier verstand van en kan mij helpen?

(Amsterdam, jij schijnt expert te zijn op modemgebied!)

Bijdrager
    Aqua1

Het ip# dat je moet invullen bij appel-K is je “real-ip”. Je hebt het van je provider gekregen. 10.0.0.8 klinkt meer als een local ip. Je nt is getweakt, dus dat zou wel kunnen. Het is dan het adres waar het LAN te vinden is.
    DHCP is een protocol dat gebruikt wordt door routers om aan de aangesloten nodes een ip# toe te kennen. Als jullie geen router hebben en geen kabel via chello hebben (nee, je hebt adsl zei je) heb je met dhcp waarschijnlijk niets te maken.

Moderator
    Lucas Raggers

Ik heb een router (mn gekraakte ethernetmodem). Daarom gebruik ik dhcp. Maar ook als ik het real ip adres invul van mijn broer krijg ik een time-out. Hoe maak ik dus een verbinding met mn broer?

(moet ik misschien iets veranderen in mn modem, 10.0.0.138?)

Bijdrager
    Aqua1

Zit je niet stiekum achter een firewall oid ?

Bijdrager
    Jan-Willem

zo’n gekraakte modem, werkt gelijk ook als fire wall, dat zal dus wel het probleem zijn. je kunt met een port scan kijken welke porten openzijn…

Moderator
    Lucas Raggers

Heb gezien dat er maar een paar verschillende poorten open zijn. Een FTP, TELNET, HTTP en een PPTP. Kan ik die dan met een dubbele punt achter mn ipadres zetten?

En hoe krijg ik nu die firewall uit mn modem?

Bijdrager
    Aqua1

Dat is dan dus inderdaad het probleem. Er is een thread geweest over het tweaken. Daar staat vast wel een link naar sites van mensen die er ervaring mee hebben.

Moderator
    Lucas Raggers

Bij een getweakte modem staat de firewall automatisch aan. Hoe je die firewall van je alcatel speedtouch ethernet modem uitzet staat hier.

http://www.petri.co.il/adsl_firewall.htm

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.