6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    z

ip adres inkomende mail achterhalen

Iemand een idee hoe ik het ip-adres in een email kan bekijken/vinden om uiteindelijk de afzender te achterhalen?

Ik krijg nu spam verzonden met mijn emailadres en wil voorkomen dat ik straks nog afgesloten word.

Bijdrager
    Hailstorm

Desbetreffende mail selecteren en dan Shift+Appeltje+H.

Bijdrager
    tarun

Dat heb ik ook, maar daarvoor word je niet afgesloten. Gewoon een SPAM-mer die als afzender je eigen mailadres invult. Irritant, maar verder gewoon SPAM.

Overigens kan je in de kop van de mail (menu Weergave – Bericht – Lange kopteksten) wel informatie tonen, maar bij SPAM zal dat niet kloppen.

Bijdrager
    jabesse

Als je het afzender IP-adres gaat opzoeken, zal je ontdekken dat het telkens anders is. Dit soort spam wordt verstuurd door botnets (geinfecteerde pc’s of servers op internet).
    En aangezien het from-veld van een e-mail feitelijk ‘free text’ is (je kunt zo ongeveer invullen wat je wilt), valt hier niet veel aan te doen.

Ongezien verwijderen is het best wat je kunt doen. Misschien met een rule: als het van- en het aan-adres jouw adres is, dan deleten. (Let wel dat je jezelf dan niet meer kunt mailen…)

Bijdrager
    z

dus maar over me heen laten komen? Hoogst irritant.

Goed dan reageer ik me maar of op het poedeltje van de buren:roll:
    bedankt voor jullie antwoorden

Bijdrager
    iJoost

Spam en virussen vervalsen tegenwoordig bijna altijd het afzender adres. Soms gebruiken ze daar jouw eigen E-Mail adres voor. Reageren heeft dan ook vrijwel zeker geen zin. Het IP-adres kun je waarschijnlijk wel uit de mail-headers vissen als je je daar even in verdiept. Maar veel heb je daar ook niet aan. Want honderd tegen één dat het een zombie is. Een PC die besmet is met een virus waardoor ie nu onderdeel uitmaakt van een botnet. Geen beginnen aan om de eigenaar daarvan te achterhalen…

Train je spamfilter en slaap lekker.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.