17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:

Bijdrager
    stphn

iOS8 dicteerfunctie stopt na 3 woorden

Goedemorgen allemaal,

Ik gebruik al een tijdje de dicteerfunctie van iOS als ik onderweg ben en iets wil typen op mijn iPhone 5s. In de telegram-app lukt dit aardig, en heeft dit altijd redelijk gewerkt. Ik kan mijn zinnen redelijk afmaken voordat ik onderbroken wordt door de dicteerfunctie.
    Als ik in Whatsapp een bericht probeer te sturen van één zin, moet ik soms 3 of 4 keer de dicteerfunctie starten. Ik lees de zin voor, na 2 woorden klinkt het belletje en moet ik weer opnieuw beginnen.
    Uit pure frustratie ga je sneller praten, harder, praten, nog DUIDELIJKER proberen te praten en uiteindelijk maar gewoon typen.

Is er iemand die weet waar dit door komt en hoe het kan dat ik sinds de update naar 8.2 in Whatsapp zo weinig kan inspreken.

Groet,
    Stephan

Bijdrager
    sabbas

Probeer es te herstarten

Bijdrager
    Cactus77

Hoi, had hetzelfde probleem na update naar 8.2. Vanochtend geupdate naar 8.3 maar probleem nog niet verholpen.
    Iemand een suggestie wat te doen?

Bijdrager
    stphn

Herstarten geprobeerd, dit werkte niet. Ik wil eigenlijk niet updaten naar 8.3 omdat in Telegram de ondersteuning nog wel voldoende werkt en ik daar niet allemaal goede berichten over hoor.

Bijdrager
    wil51

nooit eerder dicteerfunctie gebruikt. Ook maar eens geprobeerd. Maar inderdaad heel onhandig dat het na een paar woorden al stopt in whatsapp

Bijdrager
    Cactus77

Bedankt voor de gedeelde smart :), maar heeft er iemand ook een oplossing?

Bijdrager
    KarelWillem

Nee, geen oplossing. Ook hier na drie of vier woorden afgebroken.
    Het is gewoon een bepaalde tijd denk ik, niet een bepaald aantal woorden.

Bijdrager
    Cactus77

Bepaalde tijd en niet het aantal woorden. Daar ben ik met je eens.
    Maar het probleem doet zich volgens mij niet voor op alle iPhone 5-toestellen toestellen dus vandaar mijn vraag of iemand een oplossing heeft.

Bijdrager
    KarelWillem

Goed… let op. Dan vertel ik je een leuk trucje.

– Open WhatsApp.
    – Typ een letter, tik een paar keer op return.
    – Start dicteren.

En hoppa…:)

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 3 maanden geleden door  KarelWillem.

Bijdrager
    Cactus77

Natuurlijk meteen geprobeerd, maar helaas.
    Sowieso is in een nieuwe tekst de return nog niet bruikbaar. Heb even getest met eerst een of 2 spaties gevolgd door een of 2 returns, maar niet dus.Hij blijft steeds na een paar seconden stoppen.

Thx anyway.

Bijdrager
    KarelWillem

Het werkt bij mij vrijwel altijd. Een of twee meestal niet, maar een stuk of vijf wel.

Anyway… vreemd gedrag dus.:)

Bijdrager
    Cactus77

spaties of returns? of combi daarvan?
    En begin je met een return? Die staat bij mij niet bruikbaar bij een nieuwe tekst.

Bijdrager
    KarelWillem

Returns. En dan moet je met iets anders beginnen, anders kan je geen return geven.

Enfin. Het stond hierboven al precies vermeld.

Bijdrager
    Cactus77

Nah, dit gaat hem niet worden,

Bedankt in ieder geval en ik laat dit draadje nog maar even open staan voor andere suggesties.

Bijdrager
    stphn

Het is niet een bepaalde tijd, als je bijvoorbeeld de dicteerfunctie start, maar niks zegt, blijft hij wel lopen. Volgens de Apple handleiding (geloof ik) stopt de app met opnemen als de buffer vol zit, maar zoveel lange woorden gebruik ik ook weer niet..

Bijdrager
    Cactus77

hhmm… interessant.
    Volgende vraag is dan: hoe maak je die buffer leeg?

Ik heb in het verleden wel gemerkt dat je Whatsapp eerst helemaal moest afsluiten om weer van de dicteerfunctie gebruik te kunnen maken.
    Dit is niet voor nu niet de oplossing.

Bijdrager
    KarelWillem
    Cactus77 op 10 april 2015

hhmm… interessant.
    Volgende vraag is dan: hoe maak je die buffer leeg?…

Het is alvast geen permanente buffer. Dus die maak je niet leeg.

Er wordt hooguit tijdens het spreken gebufferd. Maar dit wordt nergens bewaard na het plaatsen van een bericht.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.