4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    yellow

iOS7 Safari Add to Home Screen

Hallo allemaal,

Graag wil ik iets vragen over de ‘Add to Home Screen’ knop in Safari iOS7.1.

Ik heb (als voorbeeld) van de websites parool.nl en nrc.nl een icoontje gemaakt met behulp van de genoemde knop. Wanneer ik op zo’n icoontje druk dan verschijnt er bij de ene website (Parool) WEL een adresbalk en bij de andere (NRC) GEEN adresbalk.

Bij elke websites is het onduidelijk wanneer er wel/geen balk verschijnt. Waarom is dit zo inconsistent? En hoe kan ik er voor zorgen dat er altijd een adresbalk verschijnt, dus dat ie gewoon altijd in Safari opent?
    Hoop dat jullie de oplossing hebben!

Bijdrager
    Shmoo

Dat is een soort Web App -functie die in iOS zit, hiermee kun je zorgen dat websites die opgeslagen worden op het Springbord in een soort van full-screen modes draaien – te vergelijken met een App, ipv in de browser ( Safari ).
    Het is puur gebruikersgemak voor mensen die heel veel dezelfde site bezoeken.

Jij kunt er zelf niets aan doen de eigenaar/developer van de website moet dit toestaan door deze code toe te voegen aan de broncode.

Bijdrager
    yellow

Hmmm, ok. Jammer dat je zelf niets aan kan veranderen.
    Als je op een link drukt, in die fullscreen-mode-websites, dan springt Safari open en moet je daar verder. Beetje onnodig dus.

Bijdrager
    Shmoo

Alleen bij externe urls wordt Safari geopend en ga je daar verder, alle interne urls (binnen de website) horen gewoon binnen de full-screen modes te openen zonder tussenkomst van Safari.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.