4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Wokkel

iOS6 update iPhone loopt vast OPGELOST

Goeiedag,

Onlangs heb ik mijn eigen iPhone probleemloos ge-update van iOS5 naar iOS6. Diezelfde update verloopt op de iPhone van mijn vrouw nu problematisch. Al zeker drie uur lang prijkt op haar verder pikzwarte scherm het Apple-logo met daaronder een ‘bevroren’/vastgelopen statusvoortgangsbalk. Slechts 1/3 deel van die voortgangsbalk is al gevuld, maar die voortgang lijkt te zijn vastgelopen.

Mij is niet duidelijk wat de status van het update-proces is. Betekent het beschreven scherm dat de iPhone nog bezig is met downloaden? Of betreft die statusvoortgang al de voortgang van het installatieproces zelf?

Kunnen we die iPhone uitzetten om het hele updateproces opnieuw te starten? Ik ben zelf bang van niet, mij lijkt waarschijnlijk dat iOS5 inmiddels niet meer functioneert.

Mocht mijn vrouw via iTunes een kopie van haar iPhone hebben gemaakt, (hoe) kan zij die bij een voortijdig afgebroken iOS6-update dan weer op haar iPhone zetten?

Dank voor alle antwoorden :thumbsup:!

Bijdrager
    Twitfix

Hij is dan volgens mij bezig met het installeren

Inactief
    Anoniem

Het duurde hier ook wel een tijdje. Gewoon laten pruttelen en er morgen nog eens naar kijken.

Bijdrager
    Wokkel

Laten pruttelen heeft niks geholpen (de upload blijkt echt vastgelopen), bellen met Apple Care wel (ook zonder Apple Care contract heb je kortstondig recht op gratis support als het om nieuwe iOS-software gaat).

Hierbij de oplossing voor iedereen wiens iPhone-iOS6-update vastloopt:

1) Zet je iPhone uit. Als dat niet lukt met de gewone uit-knop, houd dan de Home-button (dat fysieke ronde knopje onder je scherm) + uitknop gelijktijdig ingedrukt totdat hij uit is. Let op dat je die knoppen meteen daarna loslaat om herstarten te voorkomen.
    2) Zet iTunes aan en zorg ervoor dat je de meest recente update ervan hebt draaien.
    3) Verbind je iPhone (die nog uit staat) via USB met iTunes (je iPhone verschijnt uiteraard nog niet in iTunes).
    4) Zet je iPhone aan met de Home-button ingedrukt en laat die Home-button los zodra iTunes meldt dat hij een iPhone heeft bespeurd.
    5) Ik weet niet exact welke melding daarna volgt, maar hij meldt in elk geval dat de iPhone hersteld moet worden. Klik in iTunes op ‘Herstel’, het downloaden van iOS6 begint dan. Na dit proces wordt je gevraagd/kun je aangeven of je de iPhone wilt herstellen als ‘Nieuw’ (je via de AppStore gekochte Apps kun je daarna weer via de AppStore op je iPhone laten terugzetten) of dat je een kopie wilt terugzetten uit iCloud of iTunes ( je moet dan wel al eens zo’n kopie gemaakt hebben natuurlijk ;-)).
    6) De rest wijst zich vanzelf.

Succes ermee!

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.