8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    wverveer

ios5 werkt, maar alle apps in de wacht

G’morgen, sinds gisteren heb ik ios5 op mijn iphone.

Echter na een crash met de melding iets over een lock van mijn sim,
    hierna heb ik hem ontkoppeld, een back-up terug gezet en het opnieuw geprobeerd, toen ging het goed
    Alleen al mijn apps staan in de wacht,,
    nwe kan ik wel installeren en gaan goed…??

opnieuw activeren en herstarten heeft geen effect
    wieowie kan mij helpen, anders moet ik ze allemaal verwijderen en opnieuw installeren…

Bijdrager
    Dwee8le

Wat bedoel je met “al mijn apps staan in de wacht” ?
    Moeten ze nog gedownload worden of geinstalleerd?
    iPhone kan maar 1 app tegelijk installeren, dus als hij er 50 moet doen, dan is hij wel even bezig…

Bijdrager
    wverveer

iOS staat er nu al 12 uur op..maar al mijn apps hebben nog het onderschrift “wachten” en ik zie ook geen ene app die laad

Bijdrager
    WhiteElephant

Al je apps worden weer teruggezet op je iPhone, daarna wordt ook je muziek en je andere content teruggezet op je telefoon. Daar kan heel wat tijd overheen gaan. Maar uiteindelijk heb je gewoon je iPhone terug inclusief alles. Alleen mag je dan weer op nieuw je apps over je schermen sorteren zoals je dat hiervoor ook deed, die instellingen worden niet vastgehouden helaas.

Al met al verloopt de installatie van iOS5 prima. Het is alleen meer werk dan de upgrade naar Lion op je Mac een poosje terug.

Moderator
    Strifer

je had eigenlijk gewoon de pincode moeten ingeven op je iPhone en daarna even los en aankoppelen. dan was de installatie en het terugzetten van apps verder gegaan en goed gegaan.

je kan proberen om even een van die apps te verwijderen die staat de te wachten en deze opnieuw te downloaden. hopelijk gaat de rest daarna vanzelf.

Bijdrager
    jf
    Strifer op 14 oktober 2011

je had eigenlijk gewoon de pincode moeten ingeven op je iPhone en daarna even los en aankoppelen. dan was de installatie en het terugzetten van apps verder gegaan en goed gegaan.

Inderdaad, dat is de bedoeling. Maar ik kan goed snappen dat mensen geen idee hebben wat de bedoeling is. iTunes komt met die melding dat de sim geblokkeerd is en dat je een nieuwe iTunes moet installeren (?). Je moet dan net toevallig naar je iPhone kijken om te zien dat die graag je pincode wil hebben, anders kan ik me voorstellen dat je denkt “foute boel” en overhaaste acties onderneemt.

Het is bepaald geen intiutief proces, deze update, nog vervelender is dat iTunes met meldingen komt die je vooral op het verkeerde been zetten.

WhiteElephant op 14 oktober 2011

Al met al verloopt de installatie van iOS5 prima. Het is alleen meer werk dan de upgrade naar Lion op je Mac een poosje terug.

Daar ben ik het dus mee oneens. Ja, als je toevallig net de goede acties onderneemt, komt het uiteindelijk, met heel veel wachten en best wat vage meldingen wel goed. In mijn geval werden de apps zelfs keurig teruggezet op de plek waar ze eerder al stonden, alleen kwam er een pagina tussen met de drie nieuwe native ios apps.

Voor topicstarter denk ik dat het verstandig is om de iPhone nogmaals te herstellen, bij de melding van iTunes dat er een simlock op zit de pincode op de iPhone ingeven en daarna de boel gewoon te laten draaien. Trek er maar een uurtje of wat voor uit, je moet veel geduld hebben…

Bijdrager
    wverveer
    jf op 01 januari 1970

Kan ik niet beter al mijn apps verwijderen en opnieuw installeren…ik neem aan dat ik daar niet opnieuw voor hoeft te betalen…zijn er een stuk of 25 dus dat valt wel mee…

misschien sneller dan de ios4 back up terugzetten en de iOS5 te installeren…?

Moderator
    Strifer

ja, je kan ze verwijderen en opnieuw terugzetten. je kan in de appstore naar je aankoopgeschiedenis gaan (items niet op deze iphone ff aanklikken) en van daaruit je apps weer terug downloaden. eenmaal gekocht kun je wederom kosteloos opnieuw downloaden. wellicht is het sneller. maar gezien de problemen is een nieuwe installatie wel slimmer.

ik ben het er overigens mee eens dat dat gelazer met die pincode behoorlijk gek is. maar bij elke iOS update die ik ooit heb gedaan is het op deze manier gegaan. Onhandig en onduidelijk vanuit Apple, maar het proces is niet anders met iOS5 dan met voorgaande updates van iOS.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.