13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    IBram15

iOS5: screen mirroring met iPad 1?

Ik lees overal dat de nieuwe feature van iOS 5 om je iPad screen via de Apple TV op je TV te streamen voor de iPad 2 is.
    Zijn er al mensen met iOS 5 op een iPad 1 en kunnen die bevestigen dat het echt niet mogelijk is. Misschien dat Apple alleen adverteerd met de iPad 2. Ik vind het namelijk wel een leuke feature!

Bram

Bijdrager
    Jojo890

Volgens mij wel want het loopt op airplay en de ipad 1 ondersteunt ook airplay dus lijkt me wel. Tuurlijk adverteert apple altijd met hun nieuwe producten, zou een beetje gek zijn als ze nu de Apple 1 computer in de reclames gaan zetten natuurlijk:P

Bijdrager
    CorMac

@Jojo890: in die laatste zin bedoel je zeker iPad 1 ipv Apple 1 computer?:)

@IBram15
    : Ik denk van niet. Reden: Met de digitale av kabel en je iPad kun je ook alleen maar beeld op je tv krijgen als je films bekijkt of met de you tube app. Volledige spiegeling van alles wat je doet op je iPad zit er niet in. Dus dat zal draadloos niet anders zijn. Daarbij komt nog dat je ook een Apple tv moet hebben om draadloos van je iPad naar je tv te streamen.

AirPlay biedt nu namelijk synchrone weergave, zodat je alles op je iPad 2 via Apple TV draadloos en veilig naar je hd-televisie kunt streamen.

Bron: Apple.com

Ik zou ook graag hebben dat het ging of dat ze volledige mirroring konden/wilden inbouwen in iOS5 als je de digitale av kabel gebruikt.

Bijdrager
    Maverick9898

Je kan volledig mirror doen hoor. Maar volgens mij is dat alleen iPad 2.

Bijdrager
    CorMac

En wat zei ik in mijn vorige post… juist ja, wat jij nu weer herhaald…

Bijdrager
    Maverick9898

Nee? Jij zegt dat je zou willen dat je alles kon spiegelen.

Volledige spiegeling van alles wat je doet op je iPad zit er niet in.

Dat zeg jij.

Ik zeg dat het wel kan en Apple ook.

Als jij in jouw post iPad 1 bedoelt moet je dat er specifiek bijzetten. Jij suggereert het helemaal niet kan, terwijl dat wel zo is.

Bijdrager
    CorMac

Ik vertel wat mijn ondervindingen zijn met de dig av kabel.
    Daarna quote is letterlijk van de apple site:

AirPlay biedt nu namelijk synchrone weergave, zodat je alles op je iPad 2 via Apple TV draadloos en veilig naar je hd-televisie kunt streamen.

En dan zeg jij dat het kan maar dat je denkt alleen de iPad2. En dat zei ik dus ook al.
    En aangezien hij vroeg of het op de iPad 1 ging is het antwoord dus gewoon NEE

Bijdrager
    youp.c

Apple heeft dit, zoals hierboven al wordt vermeld, geblokkeerd, waarschijnlijk omdat de ipad1 een tragere cpu en gpu heeft. Apple heeft liever dat men een snelle, stabiele iPad heeft met wat minder functies. Echter je kan dat met een jailbreak alsnog aanzetten d.m.v. iFile of met SSH/USB op je Mac zie dit of dit

Bijdrager
    IBram15
    youp.c op 18 juni 2011

Apple heeft dit, zoals hierboven al wordt vermeld, geblokkeerd, waarschijnlijk omdat de ipad1 een tragere cpu en gpu heeft. Apple heeft liever dat men een snelle, stabiele iPad heeft met wat minder functies. Echter je kan dat met een jailbreak alsnog aanzetten d.m.v. iFile of met SSH/USB op je Mac zie dit of dit

Bedankt! Misschien toch maar een AppleTV kopen dan als iOS5 uit is!

Bijdrager
    CorMac

Ik doe geen jailbreak op mijn Ipad:) Althans voorlopig niet. zeg nooit nooit

Bijdrager
    timmiex

raar dat het niet op me iphone 4 kan.

Bijdrager
    Pjotr

Heb inmiddels airplay mirror aan de praat bij you tube, gemist, nosjournaal.
    Dus, via WiFi video naar HDTV via apple TV
    IPad 1.IOS 5.01 untethered jeailbreak
    AppleTV 2 iOS 5.0 out of the box.

Nodig:
    DiskAid op de mac (http://www.digidna.net/products/diskaid)
    textwrangler op de mac (http://www.barebones.com/products/textwrangler/download.html)
    FileApp op de iPad (itunes store)

Verbindt iPad met mac via USB kabel.
    Start op de Mac Diskaid zodat je op de iPad kan navigeren.
    Ga naar system>library>coreservices>springboard.app
    In de springboard app vindt je file K48AP.plist
    Kopieer de file naar de mac. Open de file met textwrangler
    Voeg de volgende text in
    <key>display-mirroring</key>
    <true/>

Bewaar. Kopieer naar de iPad en vervang het bestaande bestand.
    Start iPad opnieuw op.

Of het uitmaakt weet ik niet, ik heb ook van Cydia displayout geinstalleerd.

Bijdrager
    KarelWillem

Heb inmiddels airplay mirror aan de praat bij you tube, gemist, nos journaal.

Ehm?

AirPlay Mirror bij YouTube, Uitzending Gemist e.d.???

Heet dat niet gewoon AirPlay, en kon ik dat niet al een tijdje gewoon standaard met mijn iPad 1?

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.