20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Bijdrager
    ommer_76

iOS5 – iPad met muis?

Hé,

Heeft iemand ergens iets gehoord/gelezen over gebruik van iPad met muis in iOS5? Ik weet dat je een muis met iPad kunt gebruiken na een jailbreak, maar ik vroeg me af of het in de toekomst standaard geïntegreerd gaat worden.
    Ik vraag dit omdat ik mijn iPad met een iPad toetsenbord gebruik. Het touch-screen werkt dan ergonomisch gezien vervelend.

Groeten.

Bijdrager
    Koetjesreep
    Bijdrager
    dionysos

Heb je ooit al een cursor op een ipad scherm gezien? denk je dat dit er ooit zal komen? Had je niet beter een laptop gekocht (macbook air)? Beetje gezond verstand AUB!!

Bijdrager
    Jojo890
    ommer_76 op 26 juni 2011

…maar ik vroeg me af of het in de toekomst standaard geïntegreerd gaat worden…

Dat weet bijna niemand;-) Ik neem aan dat het niet in de toekomst kom het is een iPad, een touchscreen draagbare computer.

Bijdrager
    KarelWillem
    dionysos op 26 juni 2011

Heb je ooit al een cursor op een ipad scherm gezien? … Beetje gezond verstand AUB!!

Niet zo gauw in de boom klimmen!

Want het kan gewoon met een jailbreak en BTStack Mouse.

Geen enkele reden waarom dit niet gewoon in de app-store of in een nieuw iOS zou kunnen.

Het werkt erg simpel en het werkt perfect.
    Het gebruik van een muis is natuurlijk anders dan met touch.
    En je imiteert met een muis niet alles wat je met touch wel kunt doen.
    Maar in veel gevallen (tekstverwerking in Pages e.d.) is het prima bruikbaar.

Bijdrager
    Trat
    KarelWillem op 26 juni 2011
    dionysos op 26 juni 2011

Heb je ooit al een cursor op een ipad scherm gezien? … Beetje gezond verstand AUB!!

Niet zo gauw in de boom klimmen!

Want het kan gewoon met een jailbreak en BTStack Mouse.

Geen enkele reden waarom dit niet gewoon in de app-store of in een nieuw iOS zou kunnen.

Het werkt erg simpel en het werkt perfect.

Het gebruik van een muis is natuurlijk anders dan met touch.

En je imiteert met een muis niet alles wat je met touch wel kunt doen.

Maar in veel gevallen (tekstverwerking in Pages e.d.) is het prima bruikbaar.
    En dan je iPad als een muismat gebruiken of wat? Een muis en een iPad klinkt achterlijk…

Bijdrager
    KarelWillem

Ik stond vlak boven je hoor.
    Dus wat ik heb gezegd was wel duidelijk zonder herhaling in blauw vlak.:lol:

Ik noem toch (ook al vlak boven je) een duidelijk praktijkvoorbeeld?!

– Zet je iPad voor je neer
    – Pak je bluetooth toetsenbord en muis
    – Start Pages op
    – En werken maar (alsof je achter je iMac zit, maar dan voor de helft van het geld)

Zo achterlijk is het (soms) niet.

Het mooie is, dat je gewoon de keus hebt hè?
    Wil je je vingers gebruiken; ga je gang.
    Wil je een toetsenbord en muis gebruiken; be my guest.

Bijdrager
    SMTR

Als je een muis wilt gebruiken op de iPad zul je afhankelijk blijven van jailbreaks. De kans dat apple een muis mogelijk maakt op touch devices is even groot als de kans dat de floppy drive terug komt…

Bijdrager
    KarelWillem

Dat zal absoluut waar zijn.

Apple hoeft het dan ook niet zelf te doen, maar kan de bluetooth-weg wat meer open kunnen gooien.

Aan de manier waarop bluetooth tot nu toe door Apple ondersteund wordt te zien, is dat echter een zéér grote onwaarschijnlijkheid.

Bijdrager
    ommer_76

Interessante reacties op een onschuldige vraag. Ik heb ook een MBA, die ik met veel plezier gebruik, maar zoals ik in de eerste post al aangaf, ik gebruik de iPad af en toe met toetsenbord, en dan is het Touch-scherm niet aangenaam in gebruik, waarmee een muis juist een kwestie van “gezond verstand gebruiken” is.
    Mijns inziens is een idee dat misschien niet direct voor de hand ligt als achterlijk bestempelen een nogal achterlijke reactie, maar dat zal wel aan mij liggen.

Anyways, ik hoop dat ze de BT-weg opengooien.

Bijdrager
    ommer_76

P.S. Het is hoog tijd dat de floppy drive terugkomt:nerd:

Bijdrager
    KarelWillem
    ommer_76 op 27 juni 2011

…Mijns inziens is een idee dat misschien niet direct voor de hand ligt als achterlijk bestempelen een nogal achterlijke reactie…

Veelal komen dergelijke reacties van mensen die A: zelf geen iPad hebben, B: nog nooit verder zijn gekomen dan de standaard door Apple geïnstalleerde Apps.

Binnen afzienbare tijd is de Jailbreak weer erg eenvoudig te realiseren en staat niets je in de weg gewoon fijn een muis te gebruiken.

En iedereen uit te lachen die denkt dat dat onzin is.

Bijdrager
    ommer_76

En iedereen uit te lachen die denkt dat dat onzin is.

Dat deed ik nu al, maar toch blij te lezen dat ik niet de enige ben.:wink:

Bijdrager
    LanWolf

/me zou muis funktie (bluetooth) ook wel kunnen waarderen, onderweg mooi klein tablet om te werken, evt via 3g, en op kantoor prikken we hem aan een extern scherm, muis en kyboard, loggen in op citrix en heb zo volledige werkplek

Bijdrager
    KarelWillem

Nou. Wat let je?:lol:

Bezoek jailbreakme.com.
    Installer BTstack Mouse.
    Installeer BTstack Keyboard.
    Klaar.

Kost je toch zeker een minuut of vijf.

Bijdrager
    LanWolf

Wat me let is de company policy: niet jailbreaken :angry: , wil dit dus graag out of the box…

Bijdrager
    karelschapie
    KarelWillem op 07 juli 2011

Installeer BTstack Keyboard.

Klaar.

Kost je toch zeker een minuut of vijf.
    keyboard kan wel op ipad zonder jailbreak:)

Inactief
    Anoniem

Die twee werken hier voor geen meter samen. Het is óf BTstack Mouse of toetsenbord. Samenwerken doen ze niet…

De muis werkt trouwens ook achterlijk, de eigenlijke pointer zweeft boven de illustratie van de muispointer, je moet dus visueel gezien je muis iets lager dan het knopje zetten.

Weet niet of meer mensen hier problemen mee ondervinden, maar het was voor mij de reden om de installatie na een irritatie van een week weer te verwijderen.

Bijdrager
    KarelWillem
    karelschapie op 07 juli 2011

…keyboard kan wel op ipad zonder jailbreak:)

Ja natuurlijk, daar heb jij weer gelijk in.

Bijdrager
    KarelWillem
    Maikelw op 07 juli 2011

…De muis werkt trouwens ook achterlijk, de eigenlijke pointer zweeft boven de illustratie van de muispointer, je moet dus visueel gezien je muis iets lager dan het knopje zetten….

Nee, dat werkt hier prima. Exact op de juiste plek dus.
    Samen met het keyboard heb ik nog nooit geprobeerd.

Ik ben ook niet echt van plan het te gaan gebruiken.
    Ik heb een iPad om juist los te zijn van keyboard en muis.
    Mijn gebruik is dus niet op muis en keyboard geörienteerd.

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.