12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Undaunted

iOS4: wat doet Cellular Data?

Onder het kopje “Network” is onder “enable 3G” nu ook de optie “Cellular Data” verschenen. Kan iemand me uitleggen wat dit doet?

Ik kom niet veel verder dan dat het iets doet met “mobiel” data verkeer, wat dat dan ook maar mogen zijn. Heeft het nog een relatie met 3G of met data roaming?
    (erg onbekend terrein voor mij).

Bijdrager
    bartje

Daarmee kan je het algehele dataverkeer van en naar je iPhone stopzetten. Enkel dus bellen en smssen.

Bijdrager
    Retyro

door cellular data uit te schakelen is het niet meer mogelijk gebruik te maken van het mobiele 3g/2g datanetwerk (je kunt nog wel bellen en sms’en) en kun je alleen nog data versturen of verzenden via wifi. erg handig als je in het buitenland zit in een hotel waar wifi aanwezig is zodat je niet iedere keer data roaming uit hoeft te schakelen als je het hotel verlaat.

(zo heb ik het tenminste begrepen, ik heb zelf nog geen iphone dus correct me if i’m wrong)

Bijdrager
    Sascha

Maar als je dat uitschakelt, dan kan je geen mms’jes meer versturen zeker?

Bijdrager
    heronick
    Sascha op 28 juni 2010

Maar als je dat uitschakelt, dan kan je geen mms\’jes meer versturen zeker?

Wel lezen is ook een vak:P

Retyro 1 uur geleden #
    door cellular data uit te schakelen is het niet meer mogelijk gebruik te maken van het mobiele 3g/2g datanetwerk (je kunt nog wel bellen en sms’en) en kun je alleen nog data versturen of verzenden via wifi. erg handig als je in het buitenland zit in een hotel waar wifi aanwezig is zodat je niet iedere keer data roaming uit hoeft te schakelen als je het hotel verlaat.

Bijdrager
    eiskoud
    heronick op 28 juni 2010

Wel lezen is ook een vak:P

MMS verstuur je via het 2G/3G datanetwerk.. dus een goeie vraag van Sascha!

Bijdrager
    Sascha

Of kunnen mms’jes ook via wifi verzonden worden?

Bijdrager
    Undaunted
    Retyro op 28 juni 2010

door cellular data uit te schakelen is het niet meer mogelijk gebruik te maken van het mobiele 3g/2g datanetwerk (je kunt nog wel bellen en sms\’en)

Ok bedankt. En hoe verschilt het dan nog van airplane mode?

Retyro op 28 juni 2010

en kun je alleen nog data versturen of verzenden via wifi. erg handig als je in het buitenland zit in een hotel waar wifi aanwezig is zodat je niet iedere keer data roaming uit hoeft te schakelen als je het hotel verlaat.
    (zo heb ik het tenminste begrepen, ik heb zelf nog geen iphone dus correct me if i\’m wrong)

Dat klopt niet helemaal. Je kunt wifi gewoon in het buitenland gebruiken zonder data roaming aan te zetten. Daar heb ik wel de nodige ervaring mee.

Bijdrager
    Huibregt
    Undaunted op 28 juni 2010
    Retyro op 28 juni 2010

door cellular data uit te schakelen is het niet meer mogelijk gebruik te maken van het mobiele 3g/2g datanetwerk (je kunt nog wel bellen en sms\\\’en)

In airplane mode kun je ook niet meer bellen of GPS gebruiken!

Bijdrager
    Retyro
    Huibregt op 28 juni 2010
    Undaunted op 28 juni 2010
    Retyro op 28 juni 2010

door cellular data uit te schakelen is het niet meer mogelijk gebruik te maken van het mobiele 3g/2g datanetwerk (je kunt nog wel bellen en sms\\\\\\\’en)

In airplane mode kun je ook niet meer bellen of GPS gebruiken!

en geen wifi gebruiken

Bijdrager
    Undaunted

Oh ja, dôh

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.