30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 34)
  • Q:
    Bijdrager
    HakanB

iOS14 binnengehaald? Wat vinden jullie ervan?

Hi OMT’ers,

Ik lees graag jullie eerste bevindingen met betrekking tot i0S14. Ik wacht zelf nog even met de upgrade.

Bijdrager
    KarelWillem

Zoals met elke update voel ik daarna altijd een lichte teleurstelling.

Ik verwacht vlinders in de buik op het moment dat ik mijn opgefriste device beet pak.

In plaats daarvan eindig ik (op iOS èn Android) eigenlijk altijd met een ‘meh’-gevoel.

Voorlopig zie ik het enige voordeel in het kunnen bepalen welke standaard-app ik voor de browser wil gebruiken.

• Deze reactie is gewijzigd 2 dagen, 18 uren geleden door KarelWillem.
    Bijdrager
    Kwadraatje

Wat voor de één een lichte teleurstelling is, is voor de ander een grote opluchting. Dan is er tenminste niet veel overhoop gegooid.;)

Bijdrager
    KarelWillem

Misschien ben ik ook niet de juiste persoon om een iOS update te boordelen.

Ik doe vooral net alsof mijn iPad een Android tablet is (maar dan één die wel goed werkt).

Bijdrager
    Mac-Eddy

Geschreven tekst met apple pencil wordt bij mij niet omgezet naar getypte tekst. Iemand ook dit probleem?

Bijdrager
    Marcel

Wanneer komt de update naar de iMac want ik zie nog niets

Bijdrager
    Kwadraatje

<p class=”cite”>Marcel op 17 september 2020 om 11:02</p>

Niet. iOS14 is voor iPad en iPhone. De nieuwe versie van macOS is nog niet uit.

Bijdrager
    KarelWillem

Marcel op 17 september 2020 om 11:02

.14 was er al een tijdje voor de Mac. Maar misschien had je die gemist?

;)

• Deze reactie is gewijzigd 2 dagen, 17 uren geleden door KarelWillem.
    Bijdrager
    Marcel

Ik heb me rot gezocht naar de app bibliotheek op de ipad, blijkt dat hij daar niet op zit. Op de Iphone vind ik het perfect, handig als ik een app zoek. Voor de rest is het niet zo adembenemend. Maar het werkt allemaal zonder problemen

Bijdrager
    hatolex

Jammer is wel dat je je favorieten telefoon nummers niet meer in een widget kunt plaatsen. De widget favorieten is er uit gesloopt.

Misschien weet er iemand een oplossing?

Bijdrager
    Kwadraatje

<p class=”cite”>Mac-Eddy op 17 september 2020 om 10:54</p>
    Geschreven tekst met apple pencil wordt bij mij niet omgezet naar getypte tekst. Iemand ook dit probleem?

Het was even puzzelen, maar je moet het toetsenbord op Engels zetten. Als het goed is, kun je dan ook een potlood met de letter A erop selecteren.

Ik heb trouwens geen Apple pencil, maar een Logitech Crayon: ook daarmee werkt het dus.

Bijdrager
    KarelWillem

Niet superhandig als je in het Nederlands wilt schrijven toch?

Bijdrager
    Kwadraatje

<p class=”cite”>hatolex op 17 september 2020 om 11:41</p>
    Jammer is wel dat je je favorieten telefoon nummers niet meer in een widget kunt plaatsen. De widget favorieten is er uit gesloopt.

Misschien weet er iemand een oplossing?

Een oplossing niet. Hooguit een workaround: https://apps.apple.com/si/app/favorite-contacts-launcher/id981841476

Bijdrager
    Kwadraatje

Volgende domper: fietsroutes in Kaarten zijn (nog?) alleen maar beschikbaar in China, LA, NY en SF.
    :(

• Deze reactie is gewijzigd 2 dagen, 16 uren geleden door Kwadraatje.
    Bijdrager
    mcvries

Iemand anders ook het probleem dat de klok widget op de iPhone geen idee heeft hoe laat het nu echt is?

Verder vind ik het automatisch switchen van de Airpods pro wel een heel grote verbetering.

Bijdrager
    Emma

Leuke bug in rekenmachine: als ik 0,0000003 invoer stopt het scherm bij 0,0 en verschijnen de andere nullen pas als ik de 3 invul. Tenminste, als de regio op Nederland staat. Gebruik ik een regio waar ze de punt als decimaalteken hebben werkt het wel gewoon.

Bijdrager
    pruus

Ik heb alle bèta’s vanaf IOS 10. En IOS 14 bevalt mij erg goed. Uiteraard wel buggies…maar dit draait heel goed, in mijn ogen.

Bijdrager
    Kwadraatje

<p class=”cite”>mcvries op 17 september 2020 om 13:33</p>
    Iemand anders ook het probleem dat de klok widget op de iPhone geen idee heeft hoe laat het nu echt is?

Bij mij geeft hij de juiste tijd aan (op iPad tenminste). Heb je hem wel op Amsterdam gezet? Standaard staat ie op Cupertino.

• Deze reactie is gewijzigd 2 dagen, 13 uren geleden door Kwadraatje.
    Bijdrager
    TheiPhoneGuy

Bij mij werkt de klok widget ook niet goed. Had dit al met de bèta’s maar had gehoopt dat het in de definitieve versie gemaakt zou zijn. Niet dus helaas.

Bijdrager
    KarelWillem

Qua apps ordenen irriteer ik me op de iPad aan het feit dat apps in de dock niet zoals op je Mac (en op Android) ‘aliasses’ zijn, maar echt de desbetreffende apps.

Regelmatig denk ik nog ‘waar staat die app eigenlijk?!’. ‘Oh ja, in de dock’.

Blijft een beetje inconsequent OS-gedrag.

Bijdrager
    Geedee

De klok widget doet het niet. De klok (ingesteld op A’dam of Brussel) loopt dik 10 tot 20 minuten achter op de juiste tijd terwijl de gewone klok app het wel doet. Verder vind ik er niet zo heel veel aan.

• Deze reactie is gewijzigd 2 dagen, 12 uren geleden door Geedee.
    Bijdrager
    Hydræ

Wat ik altijd verwacht is dat mijn oudere iPhone net weer even wat langzamer zal draaien. Echter voor meer functionaliteit en betere beveiliging is die afweging prima te maken.

Daarnaast, iets waar je vrijwel niemand over hoort, is dat de schermindeling niet wordt geoptimaliseerd voor kleine schermen. Leuk al die widgets op het scherm van een iPhone 11, maar zie dat maar eens in te passen op je iPhone SE. Rommelig en te vol.

Bijdrager
    JJmac

Ik moest op de iMac verplicht de locatie aanzetten wilde hij de klok goed zetten.

Bijdrager
    Raddie

Mijn iPhone hotspot doet het weer stabiel nu (OK, pas twee uur geprobeerd in een sessie), dus ik ben blij.

Bijdrager
    csteelooper

<p class=”cite”>Kwadraatje op 17 september 2020 om 12:09</p>
    Volgende domper: fietsroutes in Kaarten zijn (nog?) alleen maar beschikbaar in China, LA, NY en SF.
    :(

Dat had je al kunnen weten als je naar de Keynote had geluisterd waarin iOS14/WatchOS7 werden aangekondigd (WWDC20). Maar het blíjft een vreemde keuze om twee van de meest ‘fietsverslaafde’ landen (Nederland en Denemarken) niet (alvast) toegang te geven tot Fietsroutes… Afgezien van China (met name Beijing) hebben ze naar mijn idee nu juist bestemmingen gekozen waar fietsen nog echt moet worden ontdekt…

Bijdrager
    Kwadraatje

<p class=”cite”>csteelooper op 18 september 2020 om 08:32</p>
    <p class=”cite”>Dat had je al kunnen weten als je naar de Keynote had geluisterd waarin iOS14/WatchOS7 werden aangekondigd (WWDC20).</p>

Wie kijkt/luistert er nu naar die saaie keynotes?:)

Bijdrager
    haage

Net os14 geïnstalleerd op de iphone en ipad.

Alle inkomende prive mail van de laatste anderhalf jaar weg. 1267 mails uit 2016 zijn nu plotseling reclame

ook de imap mail van de zaak vanaf mei 2019 is weg. Dat is inmiddels geblokkeerd en we gebruiken nu alleen webmail.

het begon ermee dat plotseling enkele honderden mails als ongelezen stonden gemarkeerd. Daarna vlogen de mails van de inbox naar reclame of verdwenen gewoon.

Alle uitgaande mail is er nog

Niet te geloven. Heeft nog iemand dit?

Tips?

Bijdrager
    janbergstra

Ik wacht zelf nog tot os14.2 vanwege het feit dat er altijd problemen zijn met dit soort updates. Het schijnt dat 14.1 wordt overgeslagen.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Ik kan niet meer aan adressen en telefoonnummers. Bij de contacten verschijnt alleen de naam en als ik erop klik gebeurt er niets. Wat een bug!☹️

Het is wel op iPadOS, niet op ios.

Bijdrager
    KarelWillem

Je weet dat het soms zo lijkt, maar dat je opzij kan vegen?

Als je bijvoorbeeld Groepen en Contacten hebt openstaan, en je klikt op een contact, lijkt het alsof er niets gebeurt. Maar als je dan naar links swiped verschijnt het contact wat je aanklikt.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 34)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.