One More Thing » Community » Forum » iOS Software » iOS » Werking iOS 11 GM op iPad

Werking iOS 11 GM op iPad

Profielfoto van soldier24

soldier24 op 13 september 2017 #

Hallo,
Sinds gister is de Golden Master van iOS11 uitgekomen.
Nu ben ik enorm enthousiast geworden en wil deze namelijk graag wat eerder proberen op m`n ipad air 2.
Deze ipad gebruik ik regelmatig dus ik vraag me af, is het al verstandig om de GM versie te installeren, of kan ik het best even wachten tot het uit is.

Als ik `m zou installeren, wordt deze op de releasedatum ook geupdated voor het platmeppen van eventuele bugs die in de GM versie zijn gevonden?

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 maanden, 1 week geleden door Profielfoto van Raymon Raymon. Reden: Titel wat verduidelijkt
Profielfoto van McWouter

McWouter op 13 september 2017 #

Ik draai al een paar maanden de publieke beta en deze is weg stabiel (iPad pro). Weinig problemen gezien.

Dus ik zou dus het kunnen installeren?
Wordt deze bij de release nogmaals geupdated met de versie die het publiek krijgt?

Profielfoto van McPim

McPim op 13 september 2017 #

Ja die kun je installeren als je je registreert voor het beta programma. Want technisch blijft het een beta, of de release versie hetzelfde zal zijn weet niemand. Kan wel, hoeft niet.

Profielfoto van NielsDam

NielsDam op 13 september 2017 #

Kan gewoon via beta.apple.com. Overigens kan het zijn dat Apple nog een kleine patch uitbrengt, maar ik draai al mee sinds de eerste piblieke beta en kan zeggen dat sinds beta 7 iOS al super stabiel is.

Wel geldt (net als bij alle grote releases), dat je een goede back-up moet maken voor het geval er iets niet goed gaat, dan kun je altijd nog downgraden naar iOS10 dmv de DFU-modus.

Mocht je nog niet zeker zijn van je zaak of echt geen bugs meer willen ondervinden, dan zul je moeten wachten op 11.0.1 of hoger.

Een backup maken doe ik standaard dubbel bij elke update.
Het is nu de eerste keer dat ik een beta wil installeren.
De ipad ik kwestie gebruik ik regelmatig dus daarom vroeg ik het me af.
Om een bugje maak ik me geen zorgen. (Worden altijd wel gefixed)

Ik ga het straks even proberen.
Tnx voor de reacties.
Mochten er nog tips zijn dan hoor ik dat graag.

Profielfoto van App69

App69 op 14 september 2017 #

Draait prima op een iPad Air 2.

Profielfoto van Raymon

Raymon [moderator] op 14 september 2017 #

soldier24 op 13 september 2017

Als ik `m zou installeren, wordt deze op de releasedatum ook geupdated voor het platmeppen van eventuele bugs die in de GM versie zijn gevonden?

Dit is telkens verschillend. Soms is de GM identiek aan de definitieve release, en krijg je op de dag van release geen update. Soms brengt Apple toch kleine fixes uit, die krijg je dan ook gewoon en als dat onverhoopt niet zo is, kun je het beta-profiel verwijderen.

Over dit topic

Gestart op 13 september 2017 door soldier24

Laatste reactie door Raymon

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?