One More Thing » Community » Forum » iOS Software » iOS » ios11 en bluetooth Renault Rlink2

ios11 en bluetooth Renault Rlink2

Profielfoto van corvankruchten

corvankruchten op 21 september 2017 #

Na de update naar ios11 is er geen connectie meer mogelijk met mijn carkit in mijn Renault. Verbinding valt om de paar seconden uit en komt weer terug. Alle tips uitgeprobeerd: tot volledige verse fabrieksinstellingen toe.
Ben weer terug gegaan naar IOS10 en toen werkt het weer zoals het hoort. Er lijkt iets met de bluetooth in IOS 11 gewijzigd te zijn waardoor de carkit in mijn renault zich verslikt.
Zijn er soortgelijke ervaringen? En beter nog oplossingen?

Groet,
Cor

Profielfoto van rkuipersgrunn

rkuipersgrunn op 21 september 2017 #

Hier hetzelfde met een Volvo V40… ik hoop dat er snel een fix komt. Ik kan ook nergens uit afleiden waarom dit nu niet meer werkt. Vorige updates (10, 9 etc) verliepen voor mij zonder problemen. Helaas dit keer niet, dit probleem en Exchange email issues.

Profielfoto van rbsoen

rbsoen op 21 september 2017 #

Hier ook met de R-Link. Iedere keer als ik instap moet ik  in het bluetooth menu met de hand verbinding maken. Daarna werkt het wel. Het gekke is dat ander apparaten zoals de Bose bluetooth luidspreker geen problemen geven. Mijn R-Link is van eind 2014, ik denk een versie 1 dus. Erg onhandig dit.

Profielfoto van rbsoen

rbsoen op 21 september 2017 #

Op de Franse Renault website regent het ondertussen ook van de klachten. Het schijnt dat vanaf de eerste Beta van ios11 R-Link al niet compatible was met de nieuwe ios. Schiet lekker op dus, die jongens bij Renault zijn niet zo snel met updates. Ze kunnen nog een hoop leren van Tesla.

Profielfoto van Rob Roy

Rob Roy op 21 september 2017 #

Bij mij gaat het zelfs verder dan dat. Mijn Volvo 70 blijft op de telefoon staan en schakelt niet meer terug naar radio, cd of apple music. Hiervoor moet ik de telefoon geheel uit zetten en weer aan. Op mijn iMac hetzelfde vandaag al drie keer mijn computer opnieuw moeten opstarten omdat het geluid (beltoon) van de telefoon niet meer uitgaat maar blijft overgaan (op mijn iMac) terwijl ik in gesprek ben met de beller.

Ik heb overigens een iPhone 6S met IOS11 en een Renault Rlink versie2.2.15.703. Op Duitse websites wordt er ook al over gesproken. Ik kan overigens ook niet meer terug naar IOS10, omdat mijn Applewatch is geüpdatet naar WatchOs 4, en dat werkt enkel met IOS11. Een watch downgraden is wel effe een dingetje.:twisted:

Vanavond geprobeerd met een iPhone 7 met IOS11: zelfde resultaat. Verbinding ‘hakkelt’, valt om de paar seconden weg.

Profielfoto van helix

helix op 22 september 2017 #

Hier ook dezelfde problemen, de verbinding valt continue uit, en de batterij van mijn 6S wordt leeggezogen door de haperende bluetooth-verbinding. Nog niemand een oplossing gezien of gehoord?

corvankruchten op 22 september 2017 #

Ik heb gelezen op een Duits forum dat een update van de Rlink het euvel verhelpt. Ben in garage geweest en krijg deze update in oktober. Volverwachting klopt mijn hart……..

Profielfoto van abbenhui

abbenhui op 22 september 2017 #

Wil je mij het adres geven van dat forum?

corvankruchten op 22 september 2017 #

https://www.kadjar-forum.de/index.php/Thread/1867-Welches-Smartphone-hat-keine-Verbindung-zum-RLink2/?postID=37378#post37378

Profielfoto van abbenhui

abbenhui op 22 september 2017 #

Zeer veel dank.

Profielfoto van rbsoen

rbsoen op 23 september 2017 #

Lekker snel allemaal, kom er trouwens net achter dat muziek afspelen helemaal niet meer werkt. Balen dus.

Profielfoto van fivydt

fivydt op 23 september 2017 #

Hallo, ik heb donderdag ook de upgrade naar ios 11 (iPhone 6S) uitgevoerd, en sindsdien werkt mijn bluetooth connectie met Rlink 2 niet meer. Zelfde fenomeen als door anderen op dit forum beschreven: constant connectie maken en onmiddellijk daarna valt die terug weg.

In Volvo V60 2016 werkt bluetooth wel correct voor deze zelfde iPhone.

Contact met de garage hielp mij niet verder, dus momenteel is de enige oplossing het ‘rijden met oortjes’ inclusief vervelende kabel.

Profielfoto van Duvall

Duvall op 23 september 2017 #

Ik heb er maar een woord voor en dat mag ik niet hier schrijven. Heb het zelfde als COR..

Profielfoto van dezilo

dezilo op 25 september 2017 #

Hetzelfde probleem: verbinding vliegt er continu uit.
Renault komt binnen 2 maanden met update heb ik begrepen.
Beter laat dan nooit, maar wel waardeloos.
Voor R-Link versie 15: … is er al een update; voor versie 17:803 over 2 maanden.
Je moet er wel voor naar je dealer, online gaat niet.

Profielfoto van rbsoen

rbsoen op 25 september 2017 #

Heb het ook  in Apple gemeld die belde binnen een dag terug, of ik mee wilde aérien aan het onderzoek van dit probleem.
Netjes van ze.

Profielfoto van abbenhui

abbenhui op 27 september 2017 #

Vraag: is de iOS 11.0.1 Update een oplossing voor dit probleem?

Profielfoto van fivydt

fivydt op 27 september 2017 #

Neen, gisteren geprobeerd. Auto is nu in garage voor update r-link. Straks resultaat.

Profielfoto van abbenhui

abbenhui op 27 september 2017 #

Ben heel benieuwd; mijn Talisman wordt eind deze maand afgeleverd, hoop dan zonder problemen te kunnen beginnen.
Ik hoor graag hoe het afloopt.

Profielfoto van fivydt

fivydt op 27 september 2017 #

Goed nieuws: auto heeft software update gekregen en Bluetooth werkt weer. Versie 2.2.15 en 2.2.16 kunnen update krijgen naar 2.2.18. Let op: als je rijdt met versie 2.2.17 wordt her wat ingewikkelder want die kan niet zomaar naar 2.2.18 gaan.

Check dus je versie. Dat doe je via: menu – systeem – systeeminformatie en dan bovenaan kijken.

En dan afspraak maken in garage. Werk duurt ongeveer 1 uur.

Succes!

Profielfoto van rbsoen

rbsoen op 27 september 2017 #

Ik heb het bij Apple neergelegd maar die antwoord niet meer. Mijn Renault dealer staat mij glazig aan te kijken als ik het over een firmware update van mijn R-Link heb. Volgens hem moet ik mijn Bluetooth opnieuw aanmelden. Ik probeer contact op te nemen met Renault Nederland maar daar krijg ik ook geen antwoord van. Dit is een foto van de R-Link van onze beide Renaults. De ene geeft geen problemen, de andere werkt na de update van geen kanten. Gooi het maar in mijn pet. Ik weet het niet meer.

corvankruchten op 29 september 2017 #

IOS 11.1 (dat is een beta-versie) lost dit ook niet op. Ik denk dat we echt naar Renault moeten.

Profielfoto van abbenhui

abbenhui op 29 september 2017 #

Zie reactie van fivydt hierboven.

Profielfoto van fivydt

fivydt op 29 september 2017 #

Inderdaad, een update van de Rlink is nodig. Bij mij werkt alles terug zoals voorheen!

Profielfoto van Duvall

Duvall op 02 oktober 2017 #

Beste Allemaal,

Ik heb inmiddels de volgende zaken gedaan.

Ios 11.0.1 is geinstalleerd op mijn iphone 7+ gezet.

Vandaag bij de dealer geweest (STAM Leidscherijn) Heb daar een software update laten zetten (18.590) op mijn R-link 2 8,7 inch

Getest en dit heeft het probleem verholpen. Nu maar hopen dat het blijft werken.

Groeten

Profielfoto van Night

Night [moderator] op 02 oktober 2017 #

Tot iOS 12, denk ik zo :evil:

Profielfoto van sminkkiear

sminkkiear op 05 oktober 2017 #

Allen

Vandaag met de Renault Kadjar 2016 naar de dealer geweest en een UPDATE 2.2.18.590  er op laten zetten en alles werkt weer zoals vanouds

Profielfoto van abbenhui

abbenhui op 05 oktober 2017 #

Nou, dat zijn toch goede berichten!

corvankruchten op 09 oktober 2017 #

Ik kan nu bevestigen: UPDATE 2.2.18.590 verhelpt het bluetoothprobleem!

Over dit topic

Gestart op 21 september 2017 door corvankruchten

Laatste reactie door corvankruchten

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?