15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:

Bijdrager
    Fireman

[iOS11.1.1] hierdoor de batterij sneller leeg???

Ik heb dus zowaar ook 11.1.1 op mijn 5s.

Wat ik merk en zie is dat de batterij sneller naar 0% gaat.

Is het zo dat iOS 11.1.1 gewoon te zwaar is voor de 5s ?

En wat mij deze dag juist opviel was, dat er continue een radartje blijft draaien naast de plek van wifi/4G. Zie plaatje, bij pijlpunt.

Weten jullie wat dat is? (hoe uit te schakelen?

Ik kan me voorstellen dat dat de batterij kan opslurpen.

Moderator
    Night

Nou ik denk niet dat het weergeven van het icoontje een erg grote impact heeft op het batterijgebruik. Maar kennelijk is er veel dataverkeer, waardoor er constant een wifi-verbinding noodzakelijk is. En dat vergt natuurlijk w├ęl energie. Je zou dus eerder eens kunnen gaan kijken welke apps je open hebt staan die data up- en/of downloaden en of iCloud bezig is met synchroniseren.

Bijdrager
    GoeieDag

Logisch dat als er continue dataverkeer van en naar je iPhone gaat, de accu sneller leeg gaat. Zoek maar eens naar de oorzaak daarvan.

Bijdrager
    Fireman

Ik heb juist alles afgesloten ├ęn verversen op achtergrond op “uit” staan. Dus ik verwacht geen data verkeer.

Bijdrager
    NicoJ

Bijdrager
    Fireman

Hopen dat Apple gauw met een oplossing komt 11.1.28-O

Bijdrager
    Fireman

Maar weer iemand wat dat draaiende dingetje, naast WiFi/4G tegen, inhoudt ?

Want rechts naast presentatrice symbool en locatie pijltje staat soms ook iets te draaien.

Vreemd omdat ik van alles ook heb uitgeschakeld (zoals verversen op achtergrond en locatie bepaling )

Bijdrager
    Fireman

Excuus voor de enkele spelfoutjes ?

Bijdrager
    Niels
    Fireman op 15 november 2017

Want rechts naast presentatrice symbool en locatie pijltje staat soms ook iets te draaien.

Vreemd omdat ik van alles ook heb uitgeschakeld (zoals verversen op achtergrond en locatie bepaling )

Dat draaiende wieltje zie je vaak bij het updaten van apps. Kijk even in de app store of al je apps geüpdatet zijn. Soms komt het namelijk voor dat een bepaalde app op de achtergrond niet goed geïnstalleerd wordt en dan blijft het updaten zich als het ware continu herhalen. Dat verklaard ook het energieverbruik.

De oplossing is dan meestal een herstart van je iPhone, dit kun je doen door de iPhone uit en aan te zetten maar kan ook geforceerd (power en thuisknop ingedrukt houden tot je het Apple logo ziet).

Bijdrager
    GoeieDag

Er is niks mis met de accuduur in iOS 11.

Over de betekenis van die icoontjes: https://support.apple.com/nl-nl/HT207354

Bijdrager
    madcat

Ik heb zelf al sinds 11.0 problemen met de batterij en iedere update hoop ik weer dat het opgelost is

Bijdrager
    Q-collective
    madcat op 16 november 2017

Ik heb zelf al sinds 11.0 problemen met de batterij en iedere update hoop ik weer dat het opgelost is

Wat heb je al gedaan om het probleem op te lossen? Enkel wachten op updates en hopen op beterschap?

Bijdrager
    madcat

Heb je ideeen?

Bijdrager
    Q-collective
    madcat op 16 november 2017

Heb je ideeen?

– Welke apps vallen op in Instellingen -> Batterij? Er is bijvoorbeeld een bekend probleem met YouTube.
    – Valt niks op, maak een backup via iCloud of iTunes en stel het toestel in als nieuw (zet dus even g├ę├ęn backup terug). Kijk of het probleem zich blijft voordoen. Zo ja, is er wellicht een probleem met je batterij. Neem contact op met Apple (0800 0201 581) en laat hun je batterij diagnostiseren.

Bijdrager
    Fireman
    NielsDam op 15 november 2017
    Fireman op 15 november 2017

Dat draaiende wieltje zie je vaak bij het updaten van apps. Kijk even in de app store of al je apps geüpdatet zijn. Soms komt het namelijk voor dat een bepaalde app op de achtergrond niet goed geïnstalleerd wordt en dan blijft het updaten zich als het ware continu herhalen. Dat verklaard ook het energieverbruik.

De oplossing is dan meestal een herstart van je iPhone, dit kun je doen door de iPhone uit en aan te zetten maar kan ook geforceerd (power en thuisknop ingedrukt houden tot je het Apple logo ziet).

Inderdaad een “harde reset” gedaan en tot nu toe zie ik ‘m niet meer extra draaien. Ik hou te in de gaten, ook het batterijen verbruik.

Thx zover.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.