12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    pinkie

ios update notificatie door Macos uitschakelen

Wanneer ik mijn iPhone 11 fysiek met mijn iMac verbind krijg ik een notificatie dat er een update beschikbaar is voor de iPhone. Ik heb 13.5 en die wil ik houden dus niet naar 13.5.1. Kan ik die notificatie uitschakelen en zo ja, hoe dan?

Moderator
    Night

Volgens mij kan dat alleen in combinatie met alle Mac updates.

sudo defaults write /Library/Preferences/com.apple.SoftwareUpdate AutomaticDownload -boolean FALSE
    Bijdrager
    pinkie

Dank je Night, werkt na herstart👍

Bijdrager
    pinkie

maar niet wanneer ik de iPhone selecteer in de Finder, dan krijg ik toch weer die notificatie. Nou ja, daar moet ik dan maar mee leven😁

Bijdrager
    pinkie

Mmmm, ik moet op mijn eerste woorden terugkomen. Ik blijf de notificatie toch krijg zodra ik de iPhone fysiek aansluit…😕😕😕

Moderator
    Night

Ik heb nog een lekker lompe oplossing voor je. Als je die toepast zul je nooit meer een updatemelding van Apple krijgen:

Blokkeer de volgende twee domeinen op je router:

1. appldnld.apple.com
    2. mesu.apple.com
    3. Maar ik betwijfel of je zóver wil gaan…

Een laatste –bizarre – truc is om de meest recente versie van tvOS (ja, je leest het goed: tvOS) te downloaden. Hierdoor wordt de macOS software update functie misleid en denkt deze dat je helemaal up-to-date bent, ondanks dat je een oudere versie iOS draait.

Bijdrager
    pinkie

Ha ha, dank je Night, ik zal eens kijken naar die domeinen. Ik heb geen ATV dus lijkt het me niet zinvol om de tvOS te downloaden, wat doe ik er mee? Hoe kan ik dat überhaupt downloaden zonder ATV? Wel leuk om te proberen.

Moderator
    Night

Je kan er verder niets mee, behalve je Mac misleiden 😉

Bijdrager
    Kwadraatje

<p class=”cite”>Night op 7 juni 2020 om 00:53</p>
    Een laatste –bizarre – truc is om de meest recente versie van tvOS (ja, je leest het goed: tvOS) te downloaden. Hierdoor wordt de macOS software update functie misleid en denkt deze dat je helemaal up-to-date bent, ondanks dat je een oudere versie iOS draait.

Volgens mij, moet/hoef je niet tvOS downloaden, maar alleen een beta configuratieprofiel voor tvOS aanmaken…

https://www.idownloadblog.com/2017/12/11/block-ios-updates/

Bijdrager
    pinkie

Dank je wel Kwadraatje, het lijkt erop dat dit nu niet meer kan. De link die je gaf is tweeëneenhalf jaar oud. Inmiddels zitten we op tvOS 13 en dat profile kan alleen maar op een ATV worden geīnstalleerd, althans dat is wat ik te zien krijg wanneer ik het op mijn iPhone 11 probeer te doen met iOs 13.5 (voorzien van een jailbreak maar dat mag niet uitmaken). Ik kijk gewoon nog even verder…😁😁😁

Moderator
    Night

Je moet het ook niet op je iPhone doen, maar op je Mac.

Bijdrager
    pinkie

Zelfde resultaat Night, zie screenshot

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.