13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Ricardo95

IOS streamen naar beamer vanaf iphone

Hallo,

Even een vraagje, kan ik vanaf mijn iphone(4S) streamen naar een beamer?
    Ik wil heel IOS streamen, en diverse apps, gaat dus niet om video.
    Namelijk gelezen dat dit met de iphone niet zou gaan, en met een ipad (vanaf ipad2) wel zou gaan.
    Heeft iemand hier ervaring in, of advies over?

Even een korte waarom:
    Ik wil apps voornamelijk in medisch verband streamen naar een beamer voor demonstraties die ik wil geven aan hulpverleners.
    Waarschijnlijk gaat dit een deel zijn van een (grote) actie die ik op touw wil zetten.
    Vandaar dus mijn vraag.

Bijdrager
    KarelWillem

Ja. Via een HDMI-kabel kun je heel iOS via Airplay Mirroring doorsturen.

Bijdrager
    flyerking

Als je er een Apple-TV bij aanschaft kun je je beeld draadloos ”mirroren” via HDMI Zoals KarelWillem al zei

Bijdrager
    wynand

Met een Apple tv moet je wel een Wifi netwerk hebben

Bijdrager
    Ricardo95

Dank voor de reacties! wat ik tot nu toe lees over hdmi kabels met dock connectoren is dat dat alleen bij de ipad werkt?

Dus, naar aanleiding van jullie reacties als ik die goed begrijp, kan ik met een apple tv mijn hele ios scherm (op de iphone) dus ook gewoon me home screen en alles…streamen naar een tv/beamer?

Bijdrager
    flyerking

Misschien is dit een optie

Bijdrager
    wynand

Met een Apple tv moet je wel een Wifi netwerk hebben

Bijdrager
    wynand

Weet niet wat voor aansluiting die beamer heeft maar in de Apple store zijn wel videokabels voor de iPhone te vinden.

Bijdrager
    Ricardo95

Flyerking en wynand! bedankt voor jullie reacties!

@Flyerking misschien wel! dank voor de link ik ga eens kijken!

@wynand dank voor de info! dat was dus idd iets waar ik al over zat te denken (met de apple tv) want als het loopt zoals ik wil dat mijn actie gaat lopen, word het veel werk op locatie, en dan is het maar de vraag of dat er wifi is.
    En watvoor aansluitingen er op de beamer zitten weet ik niet, want een beamer zal aangeschaft of gesponsord moeten worden…daar ben ik (nog) niet achteraan gegaan…bedankt voor de info iig!

Bijdrager
    KarelWillem

Dat werkt gewoon helemaal standaard met de Apple-adapters, ook op de iPhone.

Synchrone weergave en ondersteuning van video-uitvoer: tot maximaal 1080p met de digitale AV-adapter of VGA-adapter van Apple (adapters afzonderlijk verkrijgbaar)

Bijdrager
    larskeee

Je zou ook de app Reflection kunnen gebruiken
    Deze app zorgt er voor dat je iOS scherm op je PC/ MAC verschijnt (via AirPlay)

Bijdrager
    Ricardo95

larskeee bedankt voor je reactie, even de trial gedownload, werkt verschrikkelijk goed! loopt bijna full time sychroon…maar neem aan dat het over wifi loopt?
    Verder top programma! even de plus en min tegenover elkaar en misschien maar aanschaffen!

Bijdrager
    larskeee

Je iOS device moet inderdaad via Wi-Fi verbonden zijn, maar je Mac kan een eigen Wi-Fi netwerk aanmaken (Klik op de AirPort boogjes in je menubalk en klik op: maak netwerk aan) Dan hoeft er geen Acces Point aanwezig te zijn, maar heb je alles zo bij je. En het is nog snel(ler) ook.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.