4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    Ledda

iOS Photostream vraagje

Hoi,

Ik begrijp niet helemaal hoe de photostream functionaliteit werkt.

Ik dacht dat je door het inschakelen van photostream je photos in icloud kan droppen (automatisch) zodat deze beschikbaar zijn via al je apparaten. Op deze manier maak ik onder andere gebruik van een hoop gedeelde fotoalbums via photostream met vrienden en familie.

Maar toch neemt dit beschikbare ruimte in beslag op mijn ios apparaten. Begrijp ik het goed dat deze toch nog gewoon worden gedownload en dus eigenlijk op je interne geheugen staan van je ios apparaat? Op den duur heb je dezelfde foto’s toch overal dubbel?

Of doe ik ergens iets fout en horen photostream foto’s niet op je intern geheugen te staan?

Thanks!

Bijdrager
    iMad

Als je FotoStream op je iPhone inschakelt, dan worden deze als je een Wifi connectie met je iPhone hebt, de foto’s geplaatst in de Cloud.
    Open je iPhoto op je Mac, dan haalt deze de foto’s van de Cloud op (of ze staan al ergens op je Mac) en zet ze in iPhoto.

Als je een Gedeelde FotoStream hebt ingeschakeld, dan worden de foto’s op alle apparaten van jouw gezet, waar gedeelde FotoStream is ingeschakeld.

Als je foto’s op je Mac laad via een andere apparaat en in iPhoto staat de instelling Upload foto’s (Stuur alle nieuwe foto’s naar mijn FotoStream), dan worden deze foto’s ook naar de apparaten gestuurd waar FotoStream is ingeschakeld.

Bijdrager
    Ledda

hmm okay.

Idd dus gedownload naar je hd.

Bijdrager
    SunKeeper

Alleen wel met een maximum van 1000 foto’s. Meer worden het er nooit omdat de foto’s die het langst geleden zijn geplaatst, er weer worden uitgeknikkerd.

Let op dat iCloud veel meer Photostream foto’s kan bevatten. (wel 25000 volgens mij)

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.