3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Shmoo

iOS diagnostische tools?

Ik probeer er achter te komen waarom mijn iPad 6e gen. iPadOS zo waardeloos reageert de laatste weken.

Het is frustrerend dat je werkelijk nergens iets kan aflezen. Als je bij Privacy naar de ‘so called’ logbestanden gaat dan zie je en boel onzin waar niemand iets aan heeft, laat staan dat je zou kunnen zoeken/filteren tussen deze logbestanden. Of ze verwijderen zodat je alleen nieuwe bestanden leest ipv bestanden uit 2018.

Het probleem waar ik vooral mee zit is dat het lijkt alsof mijn iPad helemaal vol loopt met geheugen. Ongeacht wat ik doe.
    Stel ik ben met Safari aan het surfen, dan kan het in 2020 wel eens voorkomen dat je op een lelijke web app framework site terecht komt. Zoiets als de ING Punten website. Heel Safari loopt dan vast omdat er zoveel lelijkheid bij elkaar gebouwd wordt. Probleem is alleen dat Safari nu altijd zo reageert. Ik kan gewoon op OMT surfen, niets aan de hand. Dan ga ik uit Safari, even mijn mail checken, App Store neuzen. iPad even wegleggen en wanneer ik dan 20 minuten later de iPad weer wil gebruiken en ik open Safari dan zie ik altijd dat Safari zich automatisch herlaadt. Een refresh doet op de pagina waar ik het laatst ben geweest. Het is ook niet zo dat ik 30 tabs open heb staan. Ik gebruik altijd maar één tab in Safari.

Dit soort praktijken  herken ik nog van mijn oudere iOS devices. Zoiets kwam alleen voor wanneer je iOS device te weinig RAM had Om te bewegen en te serieuze taken wilde uitvoeren. Het afsluiten (omhoog swipen) van apps zorgde er dan tijdelijk voor dat dit ophield, tegenwoordig is dat een taboe natuurlijk.

Hoe los ik dit soort onzin op. Het gekke is, iPadOS 13 mag dan nooit vlekkeloos zijn geweest maar zo’n drama als de laatste weken was het nooit. Ook bevriezen bepaalde schermen zo nu en dan tijdelijk.

Bijdrager
    Shmoo

Simpele heropening van de Safari app.

Moderator
    Night

Maak een backup (met password, zodat je inloggegevens etc. bewaard blijven), herinstalleer iPadOS en zet je backup terug.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.