11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

WWDC Droom scenario. (iOS als Touch OS op meer Touch enabled hardware)

WWDC staat om de hoek.

Apple heeft zo veel potentie in het huidige product aanbod maar doet er niet genoeg mee. Ze lieten Google het kaas van hun brood eten met SIRI in de vorm van Google NOW Ze lieten Windows het kaas van hun brood eten Met windows 8 (touch interface design) en de Surface PRO. (een apparaat dat verder gaat waar de iPad ophoud in mogelijkheden)

Apple stelt al twee jaar de PRO gebruikers te leur door geen serieuze updates te bieden voor de MacPRO en de PRo software over de gehele linie. Dit jaar is alles of niets voor Apple. Ik hoop dat Apple dit jaar het begin gaat inluiden van een paar grote veranderingen.

Wat ik hoop dat Apple gaat doen op gebreid van iOS en OSX
    Apple maakt van iOS en OSX 1. gevolg. OSX krijgt responsive design. Past het uiterlijk aan aan het formaat apparaat en of het om kan gaan met touch de ja of de nee. Met als gevolg de introductie van een compleet nieuwe lijn touch computers. De ontwikkelaars kunnen tijdens de WWDC zien en leren hoe ze hun software gebruik kunnen laten maken van touch. Houd in; Het aanpassen eigen reeds bestaande software of het ontwikkelen van nieuwe software die gaat inspelen op de nieuwigheden.

Wat ik hoop dat apple gaat doen op gebied van services
    iCloud dat zich exact gedraagt als de services van google. Dus massas online opslag met een locale kopie. Dus web apps om bij je data te komen als je niet je eigen mac voor handen hebt. Dus integratie met alle Apple apps en goede API’s voor apps van derden. Dus een online portal waarin iWork.com uit beta een opslag deel en edit functie bied aan iedereen met een apple iD,

De presentatie zal ongeveer zo gaan.

ACT1
    Ik zie de keynote als volgt voor mij.
    Kwartier pochen met de verkoop cijfers en de nieuw geopende winkels.

iOS 7 presentatie.
    – nieuw uiterlijk
    – nieuwe open structuur voor mobiel web en vast. Grotere zandbak voor developers
    – onthulling van een responsive OS deel 1 (werking op de iPhone en iPad)

ACT2
    OSX presentatie
    – onthulling van een responsive OS deel 2 (werking op de desktop en laptop)
    – crossover API’s om dit mogelijk te maken.
    – ontwikkelaars op het podium om te demonstreren hoe makkelijk het is om je iOS apps om zet naar de nieuwe structuur.
    – demonstratie naadloos app en data delen van iPhone naar iPad naar laptop naar desktop voor niet apple apps.

ACT3
    Hardware presentatie
    – compleet nieuwe hardware lijn die optimaal gebruik maakt van de nieuw getoonde software.
    – Nieuwe grote touch devices iPad PRO (grotere iPad met het nieuwe OSX als antwoord op de Surface) & iMac touch.
    – uitgebreide demonstratie van de nieuwe hardware en het responsive OS concept.
    – ontwikkelaars op het podium die laten zien hoe gemakkelijk het is om je apps aan te passen voor de nieuwe structuur.

Maar ik ben bang dat dit slechts een droom (voor sommige een nacht merry) zal blijven.
    Wat zijn jullie WWDC droom scenario’s en waarom?

Bijdrager
    Niels

Open (i)OS… Dream on!

Bijdrager
    jesper211232

Dit is voor mij eerder een haat scenario, ik vind windows 8 vre-se-lijk.
    Het werkt tenminste totaal niet op een pc/mac met een muis en toetsenbord, waarschijnlijk werkt het wel fijn op een touch pc maar wie heeft dat nou.

Ik ken eigenlijk niemand die te spreken is over windows 8, omdat het gewoon niet werkt op een PC.
    Het lijkt mij echt jammer wanneer Apple dezelfde fout gaat maken als Microsoft.

Ik zit trouwens ook niet te wachten op een ”iPad Pro” of een ”iMac touch”.

Bijdrager
    Niels

iMac touch gaat er nooit komen en gelukkig ook. Constant vette vingers op je scherm, daar zit niemand op te wachten. Geef mij maar een iMac met ingebouwde Leap Motion sensor ;$

Bijdrager
    boerke

Waarom zou je touch willen op een scherm dat 60 cm van je afstaat, om eenzelfde actie te doen als met een muis
    die 10 cm van je hand afstaat, en die je bovendien maar 3 cm hoeft te bewegen om van boven-tot onder je scherm te komen.

ga voor de lol eens een half uur achter elkaar wijzen naar alles op je scherm wat je interesseert.
    dan ben je echt doodmoe! (NEEM JE LINKERHAND, EN VOLG JE MUIS)

Touch is leuk voor tabletjes en kortstondige interactieve presentaties/user interface, niet voor desktop-gebruik.
    (hoewel ik wel zoek naar een touchoppervlak voor mijn salontafeltje)
    (is nu een MAME/SNES ding, maar met een touch-oppervlak zou je er een…..van kunnen maken)

De enige manier voor een touch-apparaat zie ik ik in iets wat je of zelden gebruikt (thermostaat, of de deurbel, waarmee je de foto’s kan afdraaien
    van iedereen die voor de deur heeft gestaan (Let op DIT IS PRIOR ART), recepten in de keuken, evt een combi van al dezen,
    of stop het in de tafel (vervang de tafel)

Ik heb ooit een experiment gedaan met een beamer, een witte muur, en 2 wii-motes, en in dit geval een IR led,
    maar drukken op de muur was echt erg vermoeiend, en veel meer werk dan een afstandsbediening.
    (hoewel je nu wel kon photoshoppen op de muur) (wat met een pennetje op een wacom ook veel beter gaat)

Inactief
    Anoniem

@jesper211232, boerke & NielsDam:
    De kans is klein dat mijn scenario uit zal komen. dat snap ik zelf ook wel. Ben benieuwd naar wat jullie droom scenario is? Hoeft niet realistisch te zijn. Dat was die van mij namelijk ook niet.

@NielsDam:
    Zeker weten doe je het nooit;)

Bijdrager
    Joffry

Naar mijn mening zal “touch” toch wel aan invloed winnen, vooral bij laptops. Het zou nu al 10% uitmaken van de totale verkoop van laptops en voor Windows 8 is het bijna vanzelfsprekend. Daarbij krijg je, net zoals bij de nieuwste TV’s, de ontwikkeling van aansturing door middel van beweging op afstand.

Inactief
    Anoniem

@Joffry

idd. Touch is hier om te blijven. de herintroductie van touch is met de iPhone eindelijk doorgeslagen en nu zijn alle bedrijven naarstig opzoek naar toepassingen. Alleen Apple en Microsoft zijn van A tot Z in staat om dat te realiseren. Want wie goede Hardware wil verkopen moet zelfde de software schrijven.

Het lijkt mijn sterk dat Apple het bij de iPhone, iPod en iPad laat wat Touch devices betreft. Er ligt nog een hele markt die aangesneden kan worden.
    Stel dat Apple OSX touch vriendelijk maakt dan hoeft Apple hoeft het alleen maar goed te vermarketen. Ze vinden vast wel een nieuwe computer categorie die voor iedereen begrijpelijk is. Men houd vast aan laptop tablet en desktop. Daartussen is een heel hoop mogelijk. Kijk maar naar de asus transformer, lenovo yoga, de surface, en de sony vaio sliders. Als deze bedrijve het kunnen moet apple dat zeker kunnen. Het valt of staat met een OS dat er klaar voor is. Dat kan apple zelf en dan moet er nog software zijn. Dat is waar het WWDC ideaal voor is. De plek om ontwikkelaars warm te krijgen voor nieuwe mogelijkheden en de mogelijkheid om ze de API’s te toenen waarmee ze hun apps kunnen bouwen die voldoen aan de eisen om te draaien op de nieuwe hardware en het nieuwe OS.
    Zo kan Apple

Bijdrager
    Koning Frank

Meer een Doom Scenario.

Inactief
    Anoniem
    Inactief
    Anoniem

Dan doe ik ook een duit in het zakje

http://wwdccountdown.com/

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.