9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Serge Nelissen

IOS 9.x op oude iPad 2

Heeft iemand ervaring met een recente iOS versie op een oude iPad 2? Hoe loopt dat? Nu draait die nog versie 7.1 omdat ik performantieproblemen vrees.

Bedankt!

Serge

Bijdrager
    penseel
    Bijdrager
    Delta

Het werkt wel, maar snel is anders. Zolang iOS 7.1 voldoet zou ik niet overstappen naar iOS 9.

Bijdrager
    Douwie

Ik heb zelf geen iPad 2 met iOS 9.3, onze draait nog iOS 8.4.1.. Maar ik moet zeggen, de performance met iOS 7 was toch een stuk beter en ik ben blij dat mijn iPad mini nog wel iOS 7 draait. Ondanks de paar nieuwe functies voelt hij gewoon traag aan..

Hier twee video’s waarin de snelheid van verschillende iOS versies op de iPhone 4S worden vergeleken, ik weet dat het een iPad 2 betreft, maar zowel de iPad 2 als iPhone 4S draaien op een A5 chip, dus de verschillen tussen de iOS versies lijken me hetzelfde.

1
    2

Moderator
    Raymon Mens

Ik zou het voor de levensduur van de iPad bij iOS 7 houden. Mijn ouders hebben een iPad 2 met iOS 9 en dat gaat inmiddels met horten en stoten. Ingetypte tekst wordt vaak niet direct weergeven en holt achter het typen aan, geen prettige ervaring.

Bijdrager
    Tomac5

Inderdaad zonder enige twijfel op iOS 7 blijven! Bij een hogere versie zal het plezier van de iPad 2 verdwijnen. (Ik spreek uit eigen ervaring)

Bijdrager
    Henk Jan de Bruijn

Als je gedwongen wilt worden een nieuwe iPad te kopen zou ik hem upgraden naar iOS 9, dan wordt’ie lekker traag !:D

Bijdrager
    r.heijma

Het werkt allemaal wel maar je moet er je tijd voor nemen.
    Ik ga de nieuwe iPad Pro 9.7″ maar bestellen. Na 5 jaar trouwe dienst moet mijn iPad 2 maar eens met pensioen.
    In computerland is 5 jaar stokoud. Maar eigenlijk is de hardware nog springlevend.

Bijdrager
    Serge Nelissen

Allen heel erg bedankt voor de input! De boodschap is meer dan duidelijk en bespaart me een hoop ellende.
    Serge

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.