30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 38)
  • Q:

Moderator
    Raymon Mens

iOS 9 Wishlist

Met aanloop naar de WWDC wil ik een iOS 9 wishlist maken. Wat zien jullie graag in iOS 9 terugkomen?

Ik zal beginnen: Een universeel donker thema, net zoals de Mac dat heeft lijkt me fijn. Nu zet ik in bed mijn iPhone vaak op ‘kleuren omkeren’ om prettig te chatten.

• Dit onderwerp is gewijzigd 3 jaren, 3 maanden geleden door  Raymon Mens.

Bijdrager
    Shmoo

Ik vind het idee van geen nieuwe features en alleen maar een jaartje aan stabiliteit werken wel heel erg prettig klinken.

Dat je op je iPhone/iPad niet eens oude aangekochte apps kunt verbergen is toch gewoon te gek voor woorden, zoiets simpels werkt niet eens.

Bijdrager
    Thijs.w

Ik zou graag net zoiets als Flux willen hebben, dus ook voor apparaten die niet gejailbreakt zijn. Dat is veel fijner als je bijvoorbeeld in bed ligt en nog even alle media wilt checken.:lol:

Bijdrager
    Twitfix

Een rotation lock landscape voor iPhone, vreselijk om ’s avonds in bed geen video’s op het hele scherm te kunnen kijken. Heb je een 4,7″ scherm, heb je er nog niks aan op de momenten dat het juist handig zou moeten zijn. En dat terwijl ze dat bij de iPad wel gewoon doen. Ook lijkt het me fijn om de instellingen app te kunnen doorzoeken, ipv alle menu’s door te moeten spitten.

Moderator
    Mac Daddy

Dat stabiliteit het hoofdpunt wordt, vind ik ook niet verkeerd nee.

– Heel simpel. 2 pijltjes toetsen bij het toetsenbord. Zodat je daarmee je cursor kan verplaatsen. Dat gepriegel met je dikke vinger over het beeld, werkt soms enorm vertragend.

– Links die naar de betreffende apps leiden en niet naar Safari. Stel je hebt een Youtube link in je Facebook tijdlijn staat, dan heb ik liever dat ie in de Youtube app opent dan in Safari.

– En al jaren de wens dat Autocorrect andersom werkt. Nu werkt het zo. Als ik een woord verkeerd typ, geeft iOS een suggestie. Druk ik op spatie, zet ie de suggestie er neer. Wat ik wil is dat ik gewoon door kan typen en dat ik moet klikken op de suggestie als ik die wil.

Moderator
    Mac Daddy
    Twitfix op 21 april 2015

Een rotation lock landscape voor iPhone,

Dat zit er toch al jaaaren in?

Bijdrager
    Eple

Een rotation lock landscape voor iPhone

@macdaddy
    De rotation lock werkt alleen in portrait mode. Oftewel als je deze inschakelt heb je alleen de mogelijkheid om portrait te locken, niet landscape modus.

On Topic

Zelf heb ik niet heel veel wensen. Maar als er ik er één mag opnoemen dan is het een stand alone app for iMessage. Volgens mij weten heel veel mensen het verschil niet tussen de groene tekst ballontjes en de blauwe. Misschien groeit de userbase dan ook nog eens.

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 3 maanden geleden door  Eple.
    • Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 3 maanden geleden door  Eple.

Bijdrager
    Kees123

Ik zou graag veel animatieverbeteringen zien. Voor iOS 7 registreerde het scherm werkelijk elke aanraking, ook tijdens animaties. Dit vond ik een groot voordeel t.o.v. Android waarbij animaties een drama waren. Tegenwoordig heb ik het idee dat de animaties op Android veel beter zijn als op iOS, en dat is mede omdat het vanaf iOS 7 bij Apple enorm achteruit is gegaan.

Verder zou ik ook stabiliteitsverbeteringen zien. Mijn iPhone 6 Plus hapert bij scrollen door de weer app en dat soort kleinigheden toch regelmatig. Niet helemaal de bedoeling bij Apple’s nieuwste en duurste smartphone. De afgelopen jaren hadden ze dat veel beter voor elkaar! Heb het idee dat dit vooral aan de interne specificaties van de iPhone 6 Plus ligt. 1080p aansturen met 1GB aan werkgeheugen is in mijn inzien te weinig. Laten we hopen dat Apple het tegendeel kan bewijzen.

Tot slot zie ik graag een multi window functie, want met de grote schermen van de iPhone 6 Plus of de iPad kan veel meer gedaan worden. Met deze verbeteringen zou ik een gat in de lucht springen. Toch ben ik sceptisch en zie ik deze verbeteringen zeker niet allemaal gerealiseerd worden.

Moderator
    Mac Daddy
    Eple op 21 april 2015

Een rotation lock landscape voor iPhone

@macdaddy
    De rotation lock werkt alleen in portrait mode. Oftewel als je deze inschakelt heb je alleen de mogelijkheid om portrait te locken, niet landscape modus.

Misschien werkt het niet overal, maar ik heb het nu getest met de Youtube app en een eigen lokale video in de Videos app. Beiden blijven in landscape fullscreen staan. Ook als ik mijn iPhone rechtop (in portrait) hou.

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 3 maanden geleden door  Mac Daddy.

Bijdrager
    Balsjer

Stabiliteit is het belangrijkste om je iOS-device naar tevredenheid te kunnen gebruiken. Nieuwe features zijn prima als ze ook een echte toegevoegde waarde hebben. Feature die ik wel zou willen is, een mogelijkheid om alle apps die op de achtergrond draaien, in 1 keer af te sluiten.
    Een mogelijkheid die ik graag op de iOS devices zou willen, zijn apps zoals bijvoorbeeld ‘WiFi-Finder’ of ‘WiFi-Explorer’. Dit soort programma’s zijn vanuit de (Mac) ‘App Store’ wel aan te schaffen en te gebruiken op je ‘Mac computer’, maar voor iOS zijn dit soort applicaties (apps) niet verkrijgbaar.

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 3 maanden geleden door  Balsjer.
    • Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 3 maanden geleden door  Balsjer.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik hoef (bijna) helemaal niets. Behalve:

– De landscape-modus van de iPhone 6 plus, graag ook op de kleinere modellen.

Dan ben ik helemaal blij.

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 3 maanden geleden door  KarelWillem.

Bijdrager
    Afroman

Voor iOS in het algemeen:
    -Stabiliteit
    -Batterij spaarstand functie. Als ik nu mijn accu wil besparen(Op Lowlands bijvoorbeeld) moet ik handmatig mijn data uitzetten, GPS uitzetten, scherm op low brightness zetten, data uitzetten, push-notificaties uitzetten, background app refesh uitzetten, kortom. Gigantisch veel. Als je dat nou met 1 knop kunt doen ben ik blij. En in kunt stellen dat die dat automatisch doet na een bepaalde tijd(zoals Do not disturb)
    -Haal meer uit de hardware. De A7 en nieuwere processoren zijn zo geavanceerd maar er wordt naar mijn gevoel weinig uit gehaald.

Voor de iPad:
    -Doe meer met de grote werkruimte van de iPad.
    -Multi-account support op de iPad
    -Multi-Windows support op de iPad

Bijdrager
    Shmoo

@afroman +1

Ja batterij besparen kun je idd. ook handmatig doen maar dan moet het wel eenvoudig via één switch snel te activeren zijn. Wat een heerlijk functie zou dat zijn.

Verder zou ik graag nog een knopje willen hebben dat je alle apps kunt killen. Dus wanneer je dubbel op de homeknop drukt je niet eerst 25 openstaande apps omhoog hoeft te duwen om ze af te sluiten. Gewoon helemaal aan de linkerkant een app icoontje dat zegt: KILL en als je daar op drukt sluit je alle openstaande apps af.

Bijdrager
    @Mathijss95

Multi-tasken op iPad air. Al is het maar gedeelde multitaks, dus dat je video’s kunt kijken mocht de iPad het anders niet aankunnen (al denk ik dat de iPad air dat makkelijk kan, airplay ondersteunt ie immers ook vanaf de ipad 2). en dat ze iOS en Mac OS beter testen voor ze het uitbrengen. Begin een beetje die bugs te haten en de producten blijven zo duur, terwijl het soms opeens niet meer lekker werkt.

Bijdrager
    Afroman

Verder zou ik graag nog een knopje willen hebben dat je alle apps kunt killen. Dus wanneer je dubbel op de homeknop drukt je niet eerst 25 openstaande apps omhoog hoeft te duwen om ze af te sluiten. Gewoon helemaal aan de linkerkant een app icoontje dat zegt: KILL en als je daar op drukt sluit je alle openstaande apps af.

Zo inderdaad. Dat is een gemis sinds iOS4!

En ik wil nog een knopje dat je alle cache kan wissen. De Nexus 5 van mijn vriendin(prachtige telefoon trouwens) was bijna nokkievol maar door een simpele druk op de knop “leeg cache” was die zo weer voor de helft leeg. Apps zoals Twitter en Facebook vreten zich helemaal vol aan cache(soms wel tot 1 Gb). Nu hebben we wel onze iPhone 6+ patsers met 128 Gb maar het grote gros heeft nog steeds minder. Ik vind dat iOS9 in het thema “Efficiëntie” moet gaan. Die verspilde Gb kan je weer gebruiken voor andere apps, films, foto’s muziek of andere media.

Bijdrager
    TKroon

F.lux!!

Bijdrager
    Henriboersema

@afroman
    Waarom zou je je apps willen killen en dagelijks je cache willen legen? Voor die laatste kan je Eens in de zoveel tijd de home button en aan/uit knop ingedrukt houden tot het Apple logo voor de tweede keer verdwijnt. dit doet hetzelfde.
    En je apps killen om je accu te sparen is een fabel. Het wederom starten van een app kost meer energie

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 3 maanden geleden door  Henriboersema.
    • Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 3 maanden geleden door  Henriboersema.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

@henriboersema

Het probleem is dat Facebook op zo’n manier cached dat de enigste manier van het terugdringen ervan de app verwijderen is. Heel irritant dat je dat elke maand zowat moet doen, al is dit niet de schuld van iOS.

Apps ‘killen’ kan wel daadwerkelijk batterij besparen. Het opnieuw starten van apps kost inderdaad wat energie, maar als er drie apps tussenzitten moet je toch de hele app opnieuw opstarten (1GB RAM, grr). Maar goed, daar gaat het niet om. Als je een app sluit stopt het achtergrond proces ook meteen. Dát bespaart batterij.

De ‘echte’ fabel is volgens mij dat eens in de zoveel tijd alle apps sluiten je telefoon sneller maakt. Hoewel hier ook wat waarheid achter schuilt is het verschil zo miniem dat het de extra opstarttijd van apps niet waard is.

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 3 maanden geleden door  Waffle ಠ_ಠ.

Bijdrager
    Afroman
    Henriboersema op 21 april 2015

@afroman
    Waarom zou je je apps willen killen en dagelijks je cache willen legen? Voor die laatste kan je Eens in de zoveel tijd de home button en aan/uit knop ingedrukt houden tot het Apple logo voor de tweede keer verdwijnt. dit doet hetzelfde.
    En je apps killen om je accu te sparen is een fabel. Het wederom starten van een app kost meer energie

Jij maakt er gelijk dagelijks van. Ik wil gewoon zo’n knop en dan kan ik zelf bepalen wanneer ik de cache leeg. En je hebt de mogelijkheid om apps af te sluiten. Waarom niet alles tegelijk? Scheelt mij een hoop geswype.

Bijdrager
    SvS

Ik sluit me aan bij de meesten hier.
    En graag ook iets wat mapje foto app gelijk leeg maakt, er blijft nog veel geheugen in zitten ook al zijn alle foto’s gewist!

iPad; graag multi user accounts bij inloggen.
    Want ik heb andere wensen qua indeling dan mijn gezinsleden.
    Dat bijv. Mail/iMessage app’s onzichtbaar worden, zodra een kind inlogt bijv.

En vooral ook graag verwijderen van vooraf geïnstalleerde Apple-apps. Waarom kan Pages wel weg en Tips niet bijv. iPad van 16GB is zò vol. En er zijn veel iPhone gebruikers die het met 8GB moeten doen. Dan is elk beschikbare ruimte welkom.

Bijdrager
    Thijs.w
    SvS op 22 april 2015

Ik sluit me aan bij de meesten hier.
    En graag ook iets wat mapje foto app gelijk leeg maakt, er blijft nog veel geheugen in zitten ook al zijn alle foto’s gewist!

iPad; graag multi user accounts bij inloggen.
    Want ik heb andere wensen qua indeling dan mijn gezinsleden.
    Dat bijv. Mail/iMessage app’s onzichtbaar worden, zodra een kind inlogt bijv.

En vooral ook graag verwijderen van vooraf geïnstalleerde Apple-apps. Waarom kan Pages wel weg en Tips niet bijv. iPad van 16GB is zò vol. En er zijn veel iPhone gebruikers die het met 8GB moeten doen. Dan is elk beschikbare ruimte welkom.

Vind ik nou ook.. Ik snap niet dat je apps zoals Tips niet kan verwijderen..

Bijdrager
    Shmoo

En als ze er niet af mogen van pappa Apple dan op ze minst een optie in het menu waar je ze mee kunt verbergen zodat je ze niet in een mapje hoeft te pleuren en op de laatste pagina zetten waar je nooit kijkt.

Zoiets heb ik nog nooit begrepen.. Zelfs de Apple TV uit 1725 heeft zo’n optie dat je items kunt verbergen.

Bijdrager
    Afroman

De app contacts is de meest nutteloze sinds iPhone OS 2 op de iPhone. Want je contacten heb je ook in de telefoonapp. En inderdaad, ook de Tips app en de Watch app kunnen mij gestolen worden.

Maar aan de andere kant. Als ik me echt echt echt druk om zou maken zou ik Android gebruiken. Dus klaarblijkelijk stoort het me niet enorm. Maar iedere iPhone user heeft dit herkenbaar mapje:

Bijdrager
    Lorenzo-e

Wat ik ECHT wil en wat allang in een iOS versie ingebakken moest zijn..
    MULTITASKING!
    Meerdere apps gebruiken..

Bijdrager
    Targaryen
    Afroman op 22 april 2015

De app contacts is de meest nutteloze sinds iPhone OS 2 op de iPhone. Want je contacten heb je ook in de telefoonapp.

Tsjah, en wat doe je dan als je contacten wil toevoegen of contactinformatie wil bijwerken? Tenzij je een merging wil voorstellen, waarbij de contacten geavanceerder worden geïmplementeerd in de telefoon-app, lijkt het mij onzinnig om de app te verwijderen.

Niet iedereen heeft immers een ander toestel om zijn contacten te beheren. Of kiest ervoor om de iCloud website elke keer te gebruiken om een contact toe te voegen.

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 3 maanden geleden door  Targaryen.
    • Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 3 maanden geleden door  Targaryen.

Bijdrager
    Afroman

Tsjah, en wat doe je dan als je contacten wil toevoegen of contactinformatie wil bijwerken?

Dat kan toch via de telefoonapp?

Of begrijp ik je verkeerd?

Ik vind het een nutteloze app op de iPhone. Niet op de iPad of iPod touch.

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 3 maanden geleden door  Afroman.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Contacten toevoegen en bewerken kan ook vanuit de Telefoon app hoor, Targaryen.

Bijdrager
    Shmoo

Precies ik gebruik contacten zo nu en dan nog wel eens om iets aan te passen. Verjaardagen, linkjes en mailadressen toevoegen aan contacten als je daar mee wacht totdat je achter je Mac zit vergeet je het toch weer. Ik denk zelfs dat ik meer contacten beheer via mijn iPhone dan via de contacten app op mijn Mac.

Bijdrager
    Targaryen

Ah, ik wist niet af van het bestaan van die functies. Op die manier is de Contacten-app inderdaad wat overbodig. Ik ben al jaren gewoon om iemand te telefoneren vanuit de Contacten-app, vandaar dat ik die functies nooit heb ontdekt.

Bijdrager
    Ni3l55

Mijn iOS 9 Wishlist is niet zo groot. Ik vind verbeteringen van onder andere de stabiliteit het belangrijkste. Het mogelijk maken van het verwijderen van standaard apps, die ik nooit gebruik, zoals Contracten en Tips zou erg handig zijn. Rotation lock, maar dan horizontaal is voor mij ook een must-have.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 38)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.