6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    jw54

ios 9 ipad2 automatische downloaden wil ik niet

beste,
    vandaag mijn ipad2 (ios 8) verbonden (zat niet veel stroom in de accu) met mijn imac (10.10.4) en stom toevallig kom ik er achter, dat de ipad automatisch ios 9 aan het downloaden is. Maar dat wil ik NU nog niet.
    Vervolgens losgekoppeld en gewoon aan het stopcontact gehangen, maar daar ging het downloaden gewoon door. Uiteindelijk de wifi op de ipad uitgeschakeld om het downloaden te stoppen.

Hoe voorkom ik dat ios 9 niet download, maar dat ik toch weer mijn wifi kan aanzetten.

Bijdrager
    Melbuuln

Download af laten maken en deze niet installeren.
    Via Instellingen > Algemeen > Opslag en iCloud-gebruik > Beheer Oplag kan je de gedownloade iOS 9 weer verwijderen.

Bijdrager
    dennissch
    jw54 op 25 september 2015

beste,
    vandaag mijn ipad2 (ios 8) verbonden (zat niet veel stroom in de accu) met mijn imac (10.10.4) en stom toevallig kom ik er achter, dat de ipad automatisch ios 9 aan het downloaden is. Maar dat wil ik NU nog niet.
    Vervolgens losgekoppeld en gewoon aan het stopcontact gehangen, maar daar ging het downloaden gewoon door. Uiteindelijk de wifi op de ipad uitgeschakeld om het downloaden te stoppen.

Hoe voorkom ik dat ios 9 niet download, maar dat ik toch weer mijn wifi kan aanzetten.

Zover ik weet zet Apple bij iedereen de nieuwste iOS versie klaar (zover jou apparaat kan updaten dan he), dus ook gedownload. Dan is het aan jou wanneer en of jij hem wil installeren. Het is wel lastig want het vreet ook ruimte die het inneemt.

Bijdrager
    essiw

Volgensmij kan je dat zo uitzetten:

Instellingen → iTunes en App Store → Automatische downloads (schakel “updates” uit).

Bijdrager
    GoeieDag

Hij download wel, maar zal eerst vragen of ie ‘m ook moet installeren.

Bijdrager
    jw54

melbuuln: bedankt voor de tip!

essiw: die staat bij uit, (al jaren), bij eerdere updates die probleem nog nooit gehad, dus ik was heel verbaasd dat dit nu wel gebeurde.

GoeieDag: klopt!

Allemaal bedankt voor jullie adviezen en prettig weekend! Probleem opgelost!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.