11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    whaha

iOS 9 eet mijn accu op!

Sinds ik eergisterenavond laat iOS 9 op mijn iPhone 5 heb gezet, gebruikt mijn telefoon meer stroom.
    Inmiddels heb ik al meer locatievoorzieningen uitgezet dan bij iOS 8.4.1 aan stonden, maar toch trekt hij razendsnel de accu leeg.

Vanmorgen heb ik om 07:15 de telefoon uit de lader gehaald en toen ik rond 10 uur op mijn telefoon keek had hij minder dan 40 %! Heeft iemand enig idee hoe dit kan, want nu moet ik straks wederom mijn telefoon opladen? Een daling van 60% in nog geen 3 uur tijd terwijl ik het toestel niet gebruikt heb, is natuurlijk bizar! Ik heb gekeken bij instellingen > batterij en daar staat niets vreemds, ik had volgens dat menuutje het apparaat nog niet eens een half uur gebruikt. Het viel me bij een widget wel op dat de CPU actiever was dan voorheen. Inmiddels heb ik de proactieve Siri ook de nek om gedraait, want ik gebruik Mail niet en weet waar mijn apps staan…

Gisterenavond heb ik nog de energiebesparingsmodus uitgeprobeerd, omdat ik wilde kijken hoe lang het duurde totdat ie leeg was en ik dacht zo ook even de batterij te kunnen kalibreren, wat je schijnbaar één keer in de maand hoort te doen.

Kan iemand mij helpen?
    Heeft het zin om ‘m aan iTunes te hangen en het een en ander opnieuw in te stellen of kan ik beter meteen terug gaan naar iOS 8.4.1?
    Zo ja, hoe doe je dat dan?

Bijdrager
    Arjan110

Ik had gisteren ook de ervaring dat IOS 9 er voor zorgde dat mijn telefoon eerder leeg was.

Ook nog geen oplossing. Misschien een keer echt uit zetten (via homeknop en aan/uit knop tegelijk). Mogelijk dat dit helpt.

Bijdrager
    Verdult

Mijn batterij is ook eerder leeg op de 5S, de batterij van men vriendin’s 6 ook.

Bij batterij zie je ook welke app het meeste verstookt, bij mij heeft het van een app ook al zijn plekje op men iphone gekost omdat deze teveel verbruikte.

Voor de rest kan het zijn dat je iPhone alles opnieuw aan het indexeren is en dat het vanzelf ophoud, misschien wel pas in ios 9.0.1 maar als er genoeg mensen bij apple direct klagen word er eerder wat aan gedaan.

Mijn advies is dus ook klagen bij apple.

Verder kan je kijken of het helpt om je iPhone als nieuwe iphone in te stellen (schone instal).

Is er iemand die er geen last van heeft?

Bijdrager
    TKroon

Je kunt uitzetten dat apps verversen op de achtergrond in je instellingen.

Daarbij komt dat inmiddels wel duidelijk is dat met een nieuwe iOS de batterij altijd eerst wat sneller leegloopt. Hang je iPhone tussentijds even aan de lader.

Ik merk op mijn 6 overigens weinig verschil. (geüpdatet via iTunes)

Herstellen via iTunes kun je altijd proberen, als je de tijd hebt tenminste:)

Bijdrager
    SvS

Check ook bij ‘op achtergrond bijwerken’.

Bijdrager
    Niels

Doe een back-up en herstel via iTunes. Houdt ook rekening met het feit dat er op dit moment veel apps geüpdatet worden voor iOS9 en dit trekt ook veel stroom.

Bijdrager
    Appleliefhebber

Even de accu opnieuw kalibreren.

Bijdrager
    Hydræ

Bij mijn 4S eveneens de accu sneller leeg met iOS 8.4.1, hij voelt ook warmer aan dan met iOS 7. Ik ga dat Herstel en kalibreren proberen, maar het lijkt me vreemd aangezien ik geen instellingen heb veranderd.

Bijdrager
    Wauters

Bij een nieuw IOS is het best om te updaten via itunes en voor alle zekerheid even herstellen (gaat soms automatisch).
    Op die manier is je overtollig verbruik opgekuist en begin je met een nieuwe lei.

Bijdrager
    bartb112

Ik ervaar met de 5s juist een betere accu tijd, wel via iTunes de update gedaan.

Bijdrager
    whaha

Aangezien ik geen meldingen van dit onderwerp kreeg (ik zou zweren dat ik e-mail notificatie aan had staan), heb ik dit alles pas net gelezen.

Daarnet een update naar 9.0.1 gedaan, maar daarvoor was alles ook al in orde.
    Nee, ik heb geen back-up gedraaid, niet hersteld, maar de telefoon is wel een keer uit geweest, omdat de accu leeg was (en dus gekalibreerd?).
    Gisteren is mijn iPhone 5 wel weer eens uitgevallen, maar dit deed hij op z’n gebruikelijke moment: toen ik ’s avonds laat naar huis toe fietste.
    Ja, dit was bij iOS 8 ook al het geval, geen idee waar het aan ligt. De accu is ook niet leeg als ik ‘m daarna weer gewoon aanzet…

De 60% was overigens niet te verklaren door datagebruik, want er is in die paar uur bijna niets gedownload, ik denk eerder, zoals genoemd, aan indexering.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.